reklama

Kto je zodpovedný za záchytné parkovisko Aupark?

V týchto dňoch s rozprúdila debata, že bratislavský Aupark nechce mať na svojich parkoviskách vozidlá ľudí, ktorí nenakupujú v tamojších obchodoch. Mám pocit, že Aupark aj mesto - mestská časť si robí z občanov Bratislavy a návštevníkov Bratislavy idiotov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (186)

Keď sa mal Aupark v Bratislave stavať tak médiami prešiel verejný prísľub, že zabratie pozemkov v blízkosti parku nebude len tak, výhradne pre obchody ale vybuduje sa tam aj záchytné parkovisko. Tak sa aj stalo vyrástol Aupark aj záchytné parkovisko, na ktoré boli smerovane autá z oboch strán prístupových ciest.

Táto priam idylická situácia bola len niekoľko rokov do začatia kontroverznej výstavby Aupark Tower. Vtedy bolo množstvo protestov proti tejto výstavbe. Nakoniec mesto - mestská časť stavbu povolila, ale o zrušení jediného záchytného parkoviska v Bratislave nepovedala ani slovo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odkedy sa postavil Aupark Tower odvtedy je nedostatok parkovacích miest, situáciu výrazne zhoršila aj výstavba za cestou, kde boli postavene bizniscentrá bez dostatočného počtu parkovacích miest.

Keď mám pravdu povedať tak Auparku sa v poslednej dobe vyhýbam, práve pre problémy s parkovaním, taktiež sa vyhýbam aj pracovných stretnutiam v bizniscentrách na opačnej strane cesty, lebo dostupných parkovacích miest tam niet.

Obrázok blogu


Obr. 1. Nákupno-zábavné centrum Aupark a výšková budova Aupark Tower na ploche bývalého parkoviska.

Obrázok blogu


Obr. 2. Aj dnes 2.2.2011 je Aupark označený ako záchytné parkovisko.

Obrázok blogu


Obr. 3. Navigácia na P+R parkovisko Aupark je aj na Druhej strane Dunaja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 4. Navigácia na P+R parkovisko Aupark je aj na petržalskej stane.

Obrázok blogu


Obr. 5. Navigácia na P+R parkovisko Aupark je všade kde pôvodne bola. Chýbajú jedine tabule, ktoré boli ukradnuté do zberných surovín.

Obrázok blogu


Obr. 6. Zo všetkých parkovísk v Auparku je jedine toto parkovisko prístupne 24 hod denne a je takmer celý deň plné. Ani pri najlepšej vôli nie je ho možné označiť ako záchytné podľa prv daného verejného prísľubu a dnešnej a ani vtedajšej potreby. Je výsmechom ak si niekto myslí, že týmto parkoviskom plní štatút jediného záchytného parkoviska pre Bratislavu.

Všetky tieto objekty, parkoviska prístupové cesty projektovali ľudia s okrúhlymi pečiatkami a schvaľovali úradníci samosprávy a štátu. Kto je vinný za súčasný stav?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby som bol vlastníkom Auparku a zistím, že mám menej zákazníkov práve pre to, že nemali kde zaparkovať, tak zavediem spoplatnené parkovanie v prospech svojich zákazníkov, ale súčasne by som sa snažil o zrušenie štatútu záchytného parkoviska, vrátane navigácie na toto parkovisko.

Záver:
Zodpovední nemajú odvahu odstrániť navigačné tabule, odstrániť označenie záchytného parkoviska a verejne deklarovať, že verejný prísľub o záchytnom parkovisku už neplatí. Podľa mňa sa nemusia báť straty dôvery, lebo už ju nemajú, ani u tých najdôverčivejších. V Bratislave sa neraz stalo, že pri povoľovaní výstavby investor deklaroval, že doterajšie parkovacie možnosti zostanú zachované, ale po výstavbe to už neplatilo. Zatiaľ nie je právny nástroj ako odstrániť stavby, ktoré nemajú dostatok parkovacích možnosti sami pre seba hoci investor deklaroval ich dostatok.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu