reklama

Petržalka a zneužívanie dopravného značenia

Dávnejšie som sa snažil dať do poriadku dopravne značenie v Petržalke na Rovniakovej ulici. Pomáhal mi pri tom aj miestny poslanec, ktorý predniesol interpeláciu v miestnom zastupiteľstve, ale kompetentní, ktorí sú zodpovední za dopravné značenie v danej lokalite boli diletanti a nielen boli. Vtedy sa nepodarilo nič zlepšiť, len prišiel výklad dopravného značeniam od miestnych kompetentných, že zákaz zastavenia nie je vlastne zákaz zastavenia a obyvatelia môžu konať adekvátne k tomuto výkladu. Teraz prišlo viacero mailov od rôznych ľudí s fotografiami inej lokality, ktoré svedčia o tom, že v Petržalke sa nič nezmenilo k lepšiemu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Mail prvý:
Dobrý deň, s prichádzajúcou jarou nám do Petržalky dorazili aj ďalšie dopravne značky. Tento krát zákazy zastavenia, hneď v dvojitom vydaní. Objavili sa na parkovisku medzi panelákmi Gessayova 47 a Osuského 3. Vďaka nim prišli obyvatelia týchto panelákov o ďalšie parkovacie miesta a aj s nimi bola situácia s parkovaním v tejto lokalita úplné zúfala. Vidím to tak, že bežný občan, obyvateľ Petržalky a Bratislavy je pre organy tohto mesta tým posledným o koho sa treba starať. Platíme poctivo svoje dane a dostávame za to stále menej a menej ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prosím aspoň o odpoveď na moje otázky:
1. Sú tieto dopravne značky umiestnene legálne ?

2. Kto a z akého dôvodu umiestnil tieto dopravne značky ?

3. Naozaj tu musia byt umiestnene značky Zákaz zastavenia ? Nestačilo by Zákaz státia ?

4. Aký veľký priestor obmedzuje prvá značka s dodatkovou tabulou 8-18h ?
(pokiaľ viem značka sa umiestňuje na pravú stranu komunikácie, znamená to, že auta stojace vpravo od železnej ohrady tam môžu naďalej stať ?)
(a za ďalšie, znamená to, že vlastníci garáži v dome Osuského 3, nemôžu cez deň vyjsť zo svojich garáži bez zastavenia ? resp. nemôžu vykonávať napríklad nejaké prace okolo auta pred svojou garážou ?)

5. Naozaj potrebuje firma Galik 50m úsek tohto parkovacieho priestoru ? A tento priestor nemôže využiť nikto z obyvateľov panelákov ani v noci ani cez víkend, mimo otváracích hodín predajne Galik a Veselý ?

6. Plánujú kompetentný nejakým spôsobom vykompenzovať možnosti parkovania, ktoré stratili obyvatelia týchto panelákov, kvôli týmto dopravným značkám ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obr. 1.

Obrázok blogu

Obr. 2.

Obrázok blogu

Obr. 3.

Obrázok blogu

Obr. 4.

Obrázok blogu

Obr. 5.

Mail druhý:
Pred pár dňnami sa na parkovisku pri dome objavili tabule so zákazom zastavenia v čase 8:00 až 18:00 (sú na pripojených fotografiách) v priestore, ktorý zaberá minimálne 20 parkovacích miest. Okrem tabúl na fotografiách ešte pribudla po 2 dňoch nová, ktorá vyblokovala ďalších par miest... Tak sa pýtam - pán Galik si tie miesta platí alebo ma vôbec na to pravo, aby "vyblokoval" toľko parkovacích miest obyvateľom domu?

Pretože v iných lokalitách - hlavne v starom meste majú predajne vyhradených naozaj par (teda väčšinou dve) miesta pre zákazníkov...

Obrázok blogu

Obr. 6.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obr. 7.

Obrázok blogu

Obr. 8.

Mail tretí:
No výborne. Každý deň nové prekvapenie. Tie značky tu pribúdajú ako po daždi. Menia sa dodatkové tabuľky. Pribúdajú šípky. Pribúdajú žlte čiary. A pribúdajú papuče na autách. Myslím, že tu niekto fakt stratil zdravý rozum. To kto tu za to zodpovedá a aký problém sa vlastne rieši ???

Je fajn, že niektoré problémy, ktoré som načrtol v predošlom maily sa výmenou dodatkových tabuliek spresnili. Ale absurditu celého značenia krásne ukazujú dnešné fotky. Dve auta dnes schytali papuču napriek tomu, že jasne stoja ešte pred značkou zákaz zastavenia. Vlastne ani netuším načo tam ta značka je. Asi na srandu králikov. Veď vlastne cely tento priestor patri Galikovi a jeho firme.

Pán Galik, získali ste zopár desiatok m2 priestoru. Ale načo vám je keď vám auta parkujú vyššie na príjazdovej ceste k parkovisku. Navrhujem osadiť ešte niekoľko značiek zákazu zastavenia. Viem si predstaviť minimálne ďalšie 3 miesta kde sa by mohli hodiť. A pokiaľ majú úradníci dostatok financií, tak myslím, že by sa tu dalo osadiť aj 10 takýchto značiek. Veď my to z našich dani radi zaplatíme ... A tie pokuty tiež ...

Bývať v Petržalke je nahovno. Doprava sa nerieši, parkovanie sa nerieši, infraštruktúra sa nerieši, pozemky sa neriešia, terasy zatekajú a magistrát nám opravy blokuje, bezdomovci sa nám vŕtajú v smetiakoch a uzavrieť sa nedajú, lebo magistrát ... Je to tu cele ako v kocúrkove. Kto chce niečo riešiť nemôže. A kto by mal, ten na to serie ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obr. 9.

Obrázok blogu

Obr. 10.

Obrázok blogu

Obr. 11.

Obrázok blogu

Obr. 12.

Obrázok blogu

Obr. 13.

Obrázok blogu

Obr. 14.

Obrázok blogu

Obr. 15.

Obrázok blogu

Obr. 16.

Obrázok blogu

Obr. 17.

Medzi mailami prišla aj odpoveď pravdepodobne niektorej dotknutej osoby:
Dobrý deň
Ja Vás chápem a viem že s parkovaním v Petržalke je problém, ale problém majú aj predajne so zásobovaním. Tu sa riešil len problém zásobovania. Značky sú samozrejme legálne v zmysle zákona o cestnej premávke, a dávajú na vedomie občanom, že zapratali svojimi autami účelovú komunikáciu určenú na zásobovanie čím si ju pomýlili s parkoviskom, preto nevidím opodstatnenosť Vašej rekcie. Keby vodiči neriešili bezohľadným spôsobom len svoj problém tie značky tam nemuseli byt. Je len zarážajúce že porušujete zákon NRSR č 8/2009 Z.z. o cestnej premávke § 25,odst.1 pism.u, kde vodič nesmie zastaviť a stáť ,"osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov alebo výjazdov z objektov určených na zásobovanie" , a keď Vám to pripomenie dopravne značenie posielate maily po celej Petržalke. Viac dodržujte zákony a menej píšte.

Záver:
Nepoznám históriu tohto miesta, ako sa tam parkovalo prv, ani nemám k dispozícii projekt dopravného značenia a zdôvodnenie osadenia konkrétneho dopravného značenia.

Uvedené reakcie a špecifické menenie dodatkových tabuliek ale naznačujú, že sa veci vyvíjajú prinajmenšom neštandardne.

Dopravné značenie v Petržalke je príliš často neštandardné. Napríklad pred garážami je zákaz zastavenia, čo znamená, že ani vlastníci garáži tam nemôžu zastaviť, odomknúť, otvoriť dvere garáže a zaparkovať. Pritom značka zákaz zastavenia sa môže použiť len tam kde zastavenie s prihliadnutím na dané dopravné podmienky by mohlo výrazne ohroziť bezpečnosť cestnej premávky alebo narušiť jej plynulosť.

V tomto prípade ide o klasické zneužívanie dopravného značenia. Ale kompetentní môžu byť spokojní, lebo nikdy nebol nikto potrestaný a to ani za výmenu značky stop za značku hlavná cesta na výjazde zo staveniska.

Taktiež Petržalka je známa prípadom, keď obyvatelia podvečer zaparkovali na riadne označenom parkovisku. Vo večerných hodinách prišlo dopravné značenie a rozmiestnilo zákaz zastavenia. O 10 minút prišli všetky odťahovky a vyprázdnili parkovisko. Potom zástupca mestskej polície vysvetľoval v médiách, že on za nič nemôže, že on je povinný zabezpečiť aby sa dopravné značenie rešpektovalo za každých okolností.

Predpokladám, že obyvatelia si nepomôžu, tak ako si nepomohli ani na Rovniakovej a na ďalších miestach v Petržalke. Ešte veľa vody pretečie Dunajom, kým obyvatelom dojde trpezlivosť a spravia poriadok s predstavitelmi mestskej časti a doprava v Petržalke sa začne zmysluplne riešiť. Zatiaľ sa zo zlého stavu robí ešte horší.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu