reklama

Prevod medzi bankami je niekedy rýchly a niekedy extréme pomalý

Prečo sa komerčné banky vyhovárajú na Národnú Banku Slovenska, že im zakazuje vykonať prevod do inej banky na Slovensku v priebehu jedného dňa? Zavolal som do viacerých bánk a opýtal sa kedy mám poslednú možnosť dať cez ich internetbanking príkaz na úhradu tak, aby prišli peniaze z ich banky do inej banky na Slovensku cez SIPS. Odpovede boli rôzne, niektoré až zarážajúce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)
EURO SIPS, časový harmonogram
EURO SIPS, časový harmonogram (zdroj: www.nbs.sk)

Väčšina bánk mi odpovedala, posledný termín na pondelkové doručenie peňazí je v priebehu piatku do konca ich pracovnej doby. Možnosť zadať príkaz v sobotu alebo nedeľu bola rarita ale našiel sa aj prípad nutnosti podať príkaz najneskôr štvrtok.

Len jedna banka mi povedala, že môžem zadať príkaz na prevod aj v daný deň ráno medzi 6 a 7 hodinou, tak aby to stihli do 8 hodiny spracovať a odoslať do EURO SIPS (výmenný systém medzi bankami na Slovensku prevádzkovaný NBS). Neveril som im!

Neveril som im preto, lebo dve iné banky mi povedali, že na Slovenku je prevod behom jedného dňa zakázaný a že to zakazuje priamo NBS tým, že definuje pre medzibankové prevody povinnú lehotu D+1 čo znamená, že medzibankový prevod sa musí uskutočniť až v nasledujúci pracovný deň po zadaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Realita je však také, že solídna banka berie tento termín nie ako najkratší ale ako najdlhší. Tak dopadol aj dnešný test. Dnes o 06:12 som si dal previesť 100 Euro z mBank do Volksbank a o 09:24 mi prišla SMS z Volksbank, že peniaze už mám na učte a zvýšil sa mi disponibilný zostatok.

Záver:
Nemám účty a internetbanking vo všetkých bankách na Slovenku aby som si to mohol otestovať, preto uvítam informáciu, ktorá ďalšia banka umožňuje vykonať medzibankový prevod v ten istý deň, respektíve aspoň vykoná v pondelok prevod ak bol príkaz k nemu zadaný v nedeľu večer.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu