reklama

Používanie chodníka vozidlami na parkovanie a ortodoxné riešenia

Absolútny zákaz používania chodníka vozidlami chce viacero ľudí, presnejšie chcú aby som sa k takémuto návrhu priklonil, vypracoval a predložil. Niektoré požiadavky sú miernejšie, aby zákaz používania chodníka vozidlami na parkovanie platil tam kde to nedovoľuje dopravné značenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (77)
Príklad parkovania na chodníku
Príklad parkovania na chodníku 

Samozrejme, že by to bolo pekné, priam idylické, na žiadnom chodníku niekde žiadne auto. Ani celé auto na chodníku, ani dvomi kolesami na chodníku a to ani v pripadne ak by zostalo pre chodcov voľných aj viac ako 150 cm.

Keď som sa týchto ortodoxných navrhovateľov spýtal, aký je ich návrh, kde majú parkovať vozidlá ak iná možnosť nie je, tak odpovedali, že to ich nezaujíma!

Je to obdobný prístup aký majú ortodoxný odporcovia 50 km/hod rýchlosti v obci. Oni chceli aby chodci používali výhradne len chodník a aby mali absolútny zákaz používania vozovky, teda okrem vyznačených priechodoch pre chodcov. V tomto prípade by rýchlosť v meste nemusela byt obmedzená vôbec a chodec na vozovke by bol považovaný za lovnú zver!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto aktivity sú tak intenzívne preto, že novela zákona 8/2009 Z.z. je momentálne v Národnej rade a blíži sa hlasovanie o nej (parlamentná tlač 345).

Položme si otázku prečo vodiči využívajú chodník na parkovanie a prečo chodci používajú vozovku. Odpoveď je veľmi jednoduchá ale veľa ľudí ju nechce počuť. Je to preto lebo mesta a dediny sú zle naprojektované a naďalej sa zle projektujú. Tam kde je dostatok dostupných parkovacích miest, tam vodičom ani nenapadne aby na parkovanie použili chodník. Taktiež kde je okolie budov riešené oddelením prístupu pre vozidlá a chodcov, najlepšie mimoúrovňovo, tam chodov tiež ani nenapadne, aby išli cez vozovku, keď majú pohodlnejšiu možnosť isť po rozsiahlej pešej zóne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver:
Súčasná situácia neumožňuje ortodoxné riešenia, ale je potrebné hľadať kompromis a umožniť obom stranám obrazne povedaných voľne dýchať. Riešením je taký rozvoj obcí a miest aby vozidla a chodci boli oddelení a každý mal dostatok priestoru pre seba, potom tento problém sám zanikne.
Nezdá sa vám to komické, že ortodoxným odporcom vozidiel na chodníku nevadí norma na budovanie nových chodníkov kde je definované, že minimálne šírka chodníka musí byť 130 cm a na takú šírku sa buduje viac ako 3/4 nových chodníkov a nesmierne im vadí, že vozidlo môže použiť chodník na parkovanie ak chodcom zostane minimálne 150 cm?

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu