reklama

Kto je zodpovedný za kolaps dopravy v Karlovej Vsi?

Tento týždeň, každý deň od skorých ranných hodín, zhruba až do 10 hodiny doobeda, je v Karlovej Vsi paralyzovaná doprava. Neprejazdná je Karloveská smerom do mesta, neprejazdne sú ulice pripájajúce sa Karloveskú ako napríklad Molecová, neprejazdná je aj Devínska cesta. Všetko končí až na Botanickej ulici, kde sa opravujú výtlky. Lenže až takýto dopravný kolaps by vôbec nemusel byť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)
Obr.1. On-line navigácia hlásia každé ráno dopravný kolaps na Karloveskej, Molecovej aj Devínskej ceste.
Obr.1. On-line navigácia hlásia každé ráno dopravný kolaps na Karloveskej, Molecovej aj Devínskej ceste. 

Keď sa pozrieme do zahraničia, tak zistíme, že aj v zahraničí sa opravujú komunikácie, že aj oni musia spraviť dopravné výluky, ale až také dopravné kolapsy ako bývajú v Bratislave tam nie sú bežným javom. Pri všetkých výlukách aj tých zdanlivo bezvýznamných sa snažia minimalizovať dopad na dopravu mesta.

U nás takéto rozmýšľanie je zatiaľ niečo nezvyčajné. Botanická ulica, ktorá je známym miestom takýchto nezmyslov, to len potvrdzuje. Len pripomínam nie až tak dávny dopravný kolaps, kedy mesto si objednalo rozmiestnenie dočasného dopravného značenia, ale medzitým celu akciu odsunulo o niekoľko mesiacov, ale objednávku na dočasne dopravné značenie nejako pozabudlo zrušiť. Čo sa vlastne stalo teraz?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr.2. V pondelok 4.11.2013 sa začala oprava výtlkov.

Obrázok blogu


Obr.3. Vrchná vrstva asfaltu bola odstránená ale ďalej sa v pondelok a ani v utorok doobeda nepracovalo.

Obrázok blogu


Obr. 4. Prvá dopravná značka upozorňuje vodičov na prácu na ceste.

Obrázok blogu


Obr. 5. Druha dopravná značka informuje vodičov o znížení počtu jazdných pruhov o 70 metrov.

Obrázok blogu


Obr. 6. Netuším, čo projektant chcel touto značkou B 29a vodičom povedať.

V obci, ak jedným smerom ide viacero jazdných pruhov, nie je možné túto dopravnú značku nijako nedodržať. Zmysel by mala keby sa predchádzalo cez protismer, ale v tomto prípade je to vďaka električkovému koľajisku nemožné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyhláška 9/2009 Z.z.
B 29a: Značka Zákaz predchádzania (č. B 29a) zakazuje vodičovi predchádzať motorové vozidlo vľavo; motocykel bez postranného vozíka možno predchádzať.

Zákon 8/20019 Z.z.
§ 10 Jazda v jazdných pruhoch (9) V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu.

Obrázok blogu


Obr. 7. Namiesto značky B29a by tam mala byť značka C30, ktorá by určovala povinné striedavé radenie.

Vyhláška 9/2009 Z.z.
C 30: Značka Striedavé radenie (č. C 30), ktorej symbol môže byť obrátený, vyznačuje miesto, kde platí striedavé radenie do priebežného jazdného pruhu. Značka sa používa v záujme zvýšenia plynulosti cestnej premávky, ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky. Vodič vozidla idúceho vo voľnom, alebo v priebežnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy, preradenie do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu. Vodič pri zaraďovaní do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu, pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom, alebo priebežnom jazdnom pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 8. Zníženie počtu jazdných pruhov, značka C 22b. Pri tejto značke implicitne na Slovensku neplatí striedavé radenie. Keby tam táto značka nebola, tak z dôvodu prekážky v jednom jazdnom pruhu, bolo by striedavé radenie bolo povinné. Našťastie vodiči v Bratislave často jazdia v zahraničí, kde je striedavé radenie pri takýchto situáciách samozrejmé a tieto návyky si doniesli aj domov.

Obrázok blogu


Obr. 9. Keď sa pozrieme na šírku vozovky v najzúženejšom mieste, tak by sa dve auta vedľa seba zmestili, lenže nesmelo by tu byť odstavené biele vozidlo bez evidenčných čísel, ktoré z viacerých dôvodov by malo byť už dávno odtiahnuté.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže v Bratislave sa neodťahujú vozidlá, ktoré tvoria prekážku v cestnej premávke. Odťahujú sa len tie vozidlá, kde je predpoklad, presnejšie istota, že vodič ihneď zaplatí za odtiahnutie aj pokutu, bez ohľadu či vozidlo predstavovalo prekážku v bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a či priestupok sa dal riešiť bez odtiahnutia vozidla. Odťahové služby v Bratislave sa neštítia striehnuť pred materskou škôlkou a číhať kedy rodič jedno dieťa odovzdá do škôlky, aby boli auto aj s druhým dieťaťombehom jednej až dvoch minút odtiahli, ale odtiahnuť takéto vozidlo, ktoré jednoznačne je prekážkou a v kritickom mieste, to im ani nenapadne.

Obrázok blogu


Obr. 10. Ojedinelý úkaz v Bratislave, všetky smerové dosky sú správne natočené.

Keď sa nepracuje, tak smerové dosky mohli byť bez problémov viac posunuté vľavo

Obrázok blogu


Obr. 11. Keby sa chcelo, tak po odtiahnutí vozidla vpravo a posunutia smerových dosiek vľavo, by zostalo dosť miesta na štandardný jazdný pruh vpravo a zúžený jazdný pruh vľavo. V tomto režime by to mohlo fungovať po dobu keď sa na danom mieste nepracuje - čo je väčšina dňa. Keby pracovali, tak nič by nebránilo ľavý zúžený pruh uzatvoriť posunutím smerových dosiek alebo umiestnením dopravných kužeľov. Ale to by sa muselo všetkým kompetentným chcieť.

Obrázok blogu


Obr. 12. V stredu okolo obeda sa už pracovalo.

Obrázok blogu


Obr. 13. Miesto bolo vyčistené vyzametané a čaká na zaliatie. Všimnite si nekonečnú kolónu vozidiel.

Obrázok blogu


Obr. 14. Toto je situácia zo stredy, ale takáto istá bola v utorok, aj pondelok a bude aj vo štvrtok, presnejšie až dovtedy kým danú opravu neukončia.

Záver:
Prečo kompetentní v Bratislave nedokážu rozmýšľať a minimalizovať dopravné obmedzenia a následky s tým spojené, najmä ak nevyžadujú ďalšie finančné náklady. Prečo nedokážu dať adekvátne dopravné značenie? Zrejme ak by niekto sa chcel súdiť a zosobniť im zvýšene náklady na pohonne hmoty a stratu času ľudí stojacich v kolónach, tak by začali aj rozmýšľať. Možno, že v budúcnosti príde aj k tomu.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 053x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu