Za zákrutou, tesne pred križovatkou bol do pravého jazdného pruhu otočený stavbársky plot. Možno vietor, možno zámerne.
Takmer vždy mám v aute zapnutú kameru, ale teraz som ju zapnutú nemal. Preto som si spravil ešte jeden okruh, ale len cez najbližšou ulicu, aby ste videli pred čím som dostal varovanie a že bolo opodstatnené. Zvukové varovania v zázname nie sú, tie boli pri prvej jazde a začali už v 400 metrovom predstihu pred prekážkou.
Obr. 1. Zobrazenie nebezpečia na ceste v navigácii Waze
Obr. 2. Záznam z kamery
Obr. 3. Plot otočený do jazdného pruhu
Keď idete už druhý krát, tak ako ja so zapnutou kamerou a stredný pruh je voľný, dokážete sa prekážke elegantne vyhnúť. Úplne iné je to vtedy, keď všetky jazdné pruhy sú plné a idú obvyklou rýchlosťou a vy musíte núdzovo brzdiť. Až vtedy dokážete oceniť dopravnú informáciu, ktorú ste dostali včas a s presným určením miesta.
Záver:
Najlepšie navigačné a varovné systémy sú tie, ktoré pracujú on-line, kde od nahlásenia informácie vodičom, do zobrazenie prekážky ostatným vodičom, ktorí majú trasu k prekážke, neuplynie viac ako niekoľko sekúnd. Takže TMC/RDS, ktoré na Slovensku ešte stále nevysiela dopravné dáta, je už zastarané a technologicky prekonané. Je otázne aké investície do jeho sfunkčnenia sú primerané a či vôbec majú význam.