Neschopný manažment v Odvoz a likvidácia odpadu a.s.

Autor: Jozef Drahovský | 2.9.2014 o 1:08 | Karma článku: 12,14 | Prečítané:  14523x

Organizácia Odvoz a likvidácia odpadu a.s. v skratke OLO a.s., vykonáva niektoré činnosti, napríklad pri triedení odpadu, výrazne lepšie než iné mestá a zaslúži si za to pochvalu. Preto je nepochopiteľné, že manažment spoločnosti v inej oblasti, konkrétne v riadení zberných dvorov je neschopný a koná na úrovni socialistických organizácii v predchádzajúcom zriadení.

O jeho neschopnosti som sa presvedčil štvrtok 28.8.2014, keď som chcel v zbernom dvore na Ivánskej  ceste v Bratislave odovzdať odpad, ktorý sa nehodil do žiadnej nádoby triedeného ani zmesového komunálneho odpadu.

Najprv som si pozrel na webe www.olo.sk preštudoval prevádzkový poriadok ZD OLO a.s. a z neho zistil, že prevádzkové hodiny sú v pracovný deň do 08:00 do 18:00 a odpad, ktorý mám je možné odovzdať bez úhrady. K tomu som si vytlačil a vyplnil formulár návštevníka zberného dvora, kde som uviedol svoje kontakte údaje, druh a množstvo odpadu.

Autom som prišiel k zbernému dvoru o 17:20 vonku na ulici pred dvorom stály 3 tri vozidlá, dve osobné  a priamo pred mnou skriňová  dodávka červenej farby.  Po chvíli čakania pribudlo za mnou viacero vozidiel, ktoré som odfotil v spätnom zrkadle.

Obr. 1. Vozidlá čakajúce v rade za mnou. Odfotografované  v spätnom zrkadle.

 

Obr. 2. Červená dodávka vo vnútri dvora tesne pred tým ako prešla závorou.

 

Po polhodine čakania o 17:54 keď už pri závore nestálo žiadne vozidlo som konečne mohol vojsť do areálu zberného dvora, ale jeho pracovník mi to znemožnil tým, že začal zatvárať vstupnú bránu.

Vystúpil som z vozidla a pýtal sa ho prečo zatvára branú, keď ešte nie je 18 hodín. Na to som dostal odpoveď, že v areáli sú ešte nejaké autá a do 18 hodiny ho musia opustiť. Vôbec sa nezaujímalo to čo chcem odovzdať v zbernom dvore, koľko toho je a koľko to bude trvať.

Následne sa tam zhŕklo  viacero pracovníkov, lebo si všimli hlasitejšieho rozhovoru a zablokovaného auta vstupnou bránou a ďalších ľudí, ktorí sa snažili dostať dňu. Vtedy som sa dozvedel, že pracovnú dobu majú len do 18 hodiny a nikto im nadčasy nezaplatí. Keď mi rázne, ale musím uznať, že slušne povedali, že ma dnu nepustia, nezostalo mi nič iné, ako cúvnuť na cestu a isť preč.

S cúvnutím som musel chvíľu počkať lebo medzi autom a bránou stáli ľudia a jeden z nich chcel odovzdať dlhú dosku, ktorú zachytil senzor cúvania.

Keďže v OLO a.s. som nepochodil,  tak som cez internet v mobile našiel inú organizáciu kde môžem odovzdať dva mete dlhý, 90 centimetrov široký a 15 centimetrov vysoký pružinový rošt z matracu.

Ako som zistil, jedno z takýchto miest je na Prístavnej ulici. Tu rošt nielen prevzali, ale dali ho na váhu a za druhotnú surovinu mi vyplatil takmer euro. Odovzdanie aj s vyplatením trvalo menej než minútu.

Obr. 3. Odovzdaný pružinový rošt.

Keby ma pustili do zberného dvora autom alebo súhlasili s tým, že len zanesiem odpad do kontajnera, bol by som preč ešte pred 18 hodinou. To, že pracovníci v OLO konali tak ako konali, nie je ich chyba, ale je to neschopnosť vedenia OLO a.s.

Žiaden schopný a zodpovedný manažér neurčí pracovníkom pracovnú dobu do 18 hodiny a súčasne verejne propaguje otváraciu dobu do tej istej hodiny.

Ak takýto manažér chce propagovať otváraciu dobu do 18 hodiny, tak musí predĺžiť pracovnú dobu do vybavenia posledného klienta a na upratanie a zabezpečenie objektu.

Druhá možnosť je verejne oznamovať, že posledný príjazd k zbernému dvoru  je napríklad o 17 hodine a uložiť povinnosť konkrétnemu pracovníkovi nech za posledným vozidlom, ktoré zberný dvor vybaví, umiestniť prenosnú tabulu s oznámením o uzatvorení zberného dvora, aby tam ďalšie vozidla zbytočne nečakali.

Korektné informovanie zákazníka dnes dokáže zabezpečiť nielen hocktorý hypermarket aj najmenšia samoobsluha, keď pokladníčka požiada posledného v rade pred pokladňou, aby si na nákupný vozík umiestnil tabuľku pokladňa sa uzatvára, aby sa ďalší klienti zbytočne do radu nestavali. V prípade zberného dvora OLO a.s. na korektné informovanie zákazníkov to nedorástlo ani vedenie podniku a ani jeho pracovníci.

 

Dávnejšie som písal obdobnom probléme so Slovenskou poštou, keď ma nechceli pustiť do pobočky o 11:45 s odôvodnením, že o 12:00 ju zatvárajú. Vtedy zasiahlo vedenie Slovenskej pošty z Banskej Bystrice a po personálnom preškolení jednoznačne deklarovalo, že nie je pravda, že pracovná doba je na danej pošte do 12:00, ale je dlhšia, tak aby dokázali vybaviť klienta, ktorý vojde na poštu v poslednej sekunde deklarovanej otváracej doby. Pracovnú dobu majú dlhšiu aj preto, lebo majú určený čas aj na dennú uzávierku, upratanie a zabezpečenie objektu a pri mimoriadnych situáciách  je môže vedúci platenú pracovnú dobu ešte predĺžiť.  Odvtedy sa mi nestalo, že by na niektorej pošte zavreli skorej než určuje deklarovaná otváracia doba i keď som zažil, že pracovníčka pošty stala pri otvorených dverách s kľúčmi a čakala na pípnutie celej hodiny v rádiu.

 

Záver:
Momentálne netuším či zberný dvor má vlastného manažéra s právomocami alebo všetky manažérske rozhodnutia robí priamo vrcholový manažment spoločnosti spoločne. V každom prípade je potrebné terajší zlý stav zmeniť a môže ho zmeniť len vedenie spoločnosti, ktoré rozhoduje o tom aké služby a v akom rozsahu a ako kvalitne bude poskytovať.

Ak sa terajší zlý stav nezmení,  tak zostáva jediná možnosť a to využiť toho, že OLO a.s. je mestská akciová spoločnosť hlavného mesta SR Bratislavy, a navrhnúť hlavnému a jedinému akcionárovi aby neschopný manažment spoločnosti nahradil schopnejším.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?