Každý deň, 2 tony materiálu na výtlky v Bratislave

Autor: Jozef Drahovský | 21.3.2006 o 21:25 | Karma článku: 9,10 | Prečítané:  2938x

Tri dni som mal vyhliadnutý pekný, veľký a hlboký výtlk na Nábreží arm. gen. L. Svobodu. Predstavoval som si to tak, že zastavím v ňom predným kolesom. Odfotím auto z boku, aby sa dala porovnať veľkosť výtlku s veľkosťou kolesa auta a napíšem článok ako sa správca komunikácie a cestári nestarajú o cesty v  Bratislave. Ale realizácia tohto zámeru dopadla úplne inak.

Keď som prichádzal k miestu, tak tam bola menšia dopravná zápcha. Napadlo ma, že niekto vbehol do výtlku a neudržal volant, alebo ho prudko strhol a vrazil do auta vo vedľajšom jazdnom pruhu. Nie, nič sa také nestalo. Stáli tam dve cestárske auta, ktoré práve dokončili opravovanie výtlkov a z môjho zámeru nezostalo nič. Zaparkoval som a aspoň sa porozprával, s pracovníkmi obsluhujúcich autá, ktoré mali na sebe logo firmy DOPRAVIA.


Každý deň pracujú na oprave výtlkov v Bratislave. Počet opravených výtlkov záleží od ich veľkosti. Ak sú malé, je ich viac, ak veľké, tak menej, ale každý deň spotrebujú 2 tony materiálu. Z čoho sa dá usúdiť objem opravených výtlkov. Ich postup je približne nasledovný: Odstránenie rozpadnutého asfaltu a kameňov vo výtlku, jeho vyčistenie a príprava teplej zmesi na vyplnenie výtlku. Potom nasleduje utlačenie a úprava povrchu za pomoci ďalšieho zariadenia. To vozia v druhom aute. To prvé auto, je jednoúčelový špeciál na prípravu takejto zmesi,. V sebe má zásobník na základnú surovinu a komponenty. Súčasťou je miešacie zariadenie, ktoré tesne pred použitím namiešava a zohrieva zmes podľa pokynov obsluhy. Zmes sa dá použiť aj za mrazu aj mokra. Touto vlastnosťou sa líši od iného typu zariadena, ktoré je určené na opravu ciest len v teplejšom období.


Bolo zaujímavé zistiť, ako sa o výtlkoch dozvedajú, kto si u nich objednáva prácu. Je to magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy, od ktorého dostávajú faxom zoznam výtlkov. Väčšinou ide o konkrétne výtlky, ale býva aj požiadavka, na všetky výtlky na konkrétnej ceste. Pracujú po celej Bratislave, ale len na cestách, ktoré sú v správe magistrátu.

A čo cesty 3 a 4 triedy, kde je výtlkov tiež dosť. Nato som odpoveď nedostal. Celú zimu pracujú pre magistrát a poslednú inú objednávku dostali od Karlovej Vsi, v lete minulého roku, kde robili pomerne rozsiahle opravy. Mestské časti si to pravdepodobne objednávajú u inej dodávateľskej firmy. Ale takýchto špeciálny áut, nie je veľa a ich vodiči sa navzájom poznajú.

Vážený vodiči, ak viete o výtlkoch, treba túto skutočnosť nahlásiť správcovi komunikácie. Pre väčšinu ciest je to príslušná mestská časť. Pre cesty 1 a 2 triedy je to magistrát.

Ak neviete kto je správcom cesty, možno vám pomôžu nasledovné zoznamy:
Zoznam mestských časti v Bratislave s odkazom ja ich web.
Zoznam komunikácií o ktoré sa stará magistrát a dispečerská služba magistrátu.

Prajem úspešné vyhýbanie sa výtlkom a šetrite tlmiče.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Cynická obluda

Atómová bomba (už zasa)

Druhé plošné testovanie za sto miliónov dosiahlo toto.


Už ste čítali?