reklama

Podľa ktorých značiek, sa má vodič riadiť? vpravo alebo vľavo?

Podľa ktorých dopravných značiek sa má vodič riadiť? Na pravej, alebo na ľavej strane cesty? Pripravil som malú lahôdku pre mimo bratislavských vodičov, na čo sa majú pripraviť, keď prídu do Bratislavy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)


Ide o križovatku ulíc Trenčianska Miletičová. Pre vodičov prichádzajúcich po Trenčianskej ulici v smere od Bajkalskej ulice je prichystané dopravné značenie hodné zamyslenia sa.

Obrázok blogu

Obr. 1. Na pravej strany cesty je dopravná značka hlavná cesta, na ľavej strane cesty je dopravná značka daj prednosť v jazde. Pod ňou je dopravná značka zákaz odbočenia doľava s dodatkovou tabulou okrem MHD.

Otázka znie: Podľa ktorých značiek, sa ma vodič riadiť v tomto prípade?
a, podľa značiek vpravo
b, podľa značiek vľavo
c, podľa oboch súčasne (si na hlavnej, ale aj tak daj prednosť)
d, kombináciou značiek, náhodným výberom, napr.: hlavná cesta a zákaz odbočenie doľava okrem MHD
e, iné riešenie

Aby som bol objektívny prinášam fotografie aj z ostatných troch strán križovatky. Ale treba si uvedomiť, že vodič, ktorý tadiaľ ide prvý raz, nemá šancu zastaviť, vystúpiť a isť si obzrieť značky zo všetkých strán križovatky a až potom sa rozhodnúť, ktorú značku akceptovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Obr. 2. Cesta z pravej strany. Na pravej strane je pevná značka hlavná cesta a prenosná značka stop daj prednosť. V tomto prípade je to jednoznačné. Prenosná dopravná značka má prednosť.


Obrázok blogu

Obr. 3. Cesta oproti. Dopravná značka hlavná cesta s prikázaným smerom rovno a vpravo. Doporučujem si všimnúť cyklistu ako vzorovo oznamuje zmenu smeru jazdy vľavo.

Obrázok blogu

Obr. 4. Cesta z ľavej strany. Dopravná značka daj prednosť v jazde a prikázaný smer vpravo a vľavo s dodatkovými tabuľkami, okrem vozidiel stavby, zamestnancov a návštevníkov uvedených firiem.


Už viete, podľa ktorých značiek, sa ma vodič riadiť v tomto prípade? Ak náhodou neviete a vyhodnotíte to nesprávne, zastavia vás policajti a zinkasujú. Potom, možno budete vedieť, či sa riadiť značkami na pravej alebo ľavej strane cesty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obr. 5. Na túto lahôdku ma upozornili kolegovia z prace. Na záver, fotenia križovatky som si všimol policajtov. Zašiel som za nimi a spýtal sa, za čo pokutujú. Vysvetlili mi za čo. Potom som ich upozornil na uvedené dopravné značenie z prvej fotografie. Neverili mi (na ich mieste, ani aj by som neveril). Tak som im ukázal fotografie vo fotoaparáte a išli sme sa tam pozrieť. 

Tak čo a, b, c, d, alebo e riešenie je to správne?

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 053x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu