Najlepšia kreditná karta skončila

Autor: Jozef Drahovský | 24.4.2017 o 1:42 | (upravené 24.4.2017 o 22:18) Karma článku: 5,87 | Prečítané:  1802x

Kreditná karta je obvyklý finančný produkt. Lenže kvalita služieb pri kreditných kartách sa v jednotlivých bankách na Slovensku veľmi, ale veľmi líši.

V dávnych dobách som mal telefonát z banky, v ktorej som mal bežný účet, že mi ponúkajú kreditnú kartu s kreditom 20 000 Sk.

Skôr než som si našiel čas zastaviť sa v banke, tak kolegovi z práce, ukradli kreditnú kartu. Lenže no si to nevšimol. Najprv platili kartou malú sumu v obchode kde bol posterminál nastavený na overovanie podpisom. Keď im to prešlo, tak išli do ďalšieho a ďalšieho obchodu a nakoniec tankovali benzín do viacerých aut.

Keďže banka, v ktorej mal kreditku neposielala SMS o každej transakcii (iba sumárnu na konci účtovného obdobia), kolega si chýbajúci kartu všimol až keď bol celý kredit minutý. Neuspel ani s reklamáciou, lebo jeho kreditná karta nemala poistenie voči takýmto udalostiam. Navyše ani polícia nič nezistila, hoci zlodeji bolo zachytení aj s autami a benzínovej pumpe. Majiteľ benzínovej pumpy odmietol vydať kamerový záznam z dôvodu, že slúži výhradne na ochranu jeho majetku a nie majetku iných osôb.

Poučený týmito skúsenosťami som zašiel do banky a povedal, že mám záujem o kreditnú kartu, ale s poistením voči krádeži a SMS notifikáciou o každej platbe a aby v notifikácii bola nielen suma, ale aj názov a adresa obchodníka s tým, že mi stačí z adresy mesto.

Pani na pobočke banky, zostala zaskočené, že u kreditnej karty poistenie vedia  poskytnúť, ale notifikáciu po každej platbe s názvom obchodníka, to ešte nikto nikdy nechcel. Vysvetlil som, že ja to chcem, ale bez takejto notifikácie, kreditnú kartu nechcem, s tým, že som popísal prípad kolegu. Keby dostal SMS aj z názvom obchodu, v ktorom nebol, tak by hneď konal a prišiel by nanajvýš o čiastku z prvej platby.

Pani v banke našťastie nestratila obchodného ducha a nechala si detailne nadiktovať technické parametre, čo požadujem a ako by to malo fungovať s tým, že to pošle vedeniu banky ako požiadavku klienta.

Ani nie po polroku som mal opäť telefonát z banky, že kreditná karta v súlade s mojimi notifikačnými požiadavkami je pripravená k podpisu. Dohodli sme sa, že to bude embosovaná karta MasterCard a banka si bude každý mesiac 40 dní inkasovať 5 percent z dlžnej sumy, poplatok za obnovu karty, poistenie, a za mesačné vedeniu účtu kreditnej karty, plus všetky úroky.

Notifikácie chodili ihneď po platbe a to vždy, žiadne technické prestávky. Chodili notifikácie nielen platieb, ale aj vrátených peňazí pri reklamáciách a stornách. Okrem notifikácie cez SMS ihneď prišla notifikácia aj cez emial, navyše v internetbankingu sa dala vidieť a stiahnuť celá história, vrátane rozoznania čo je len blokované a čo je už aj zúčtované.

Takto ideálne to fungovalo veľa rokov. Medzitým sa na Slovensku prestalo platiť korunami a máme Eurá. Zaviedli sa bezkontaktne platby, u ktorých notifikácia funguje ihneď ako pri bežných platbách. Banka zmenila názov z Ľudovej banky na Volksbank a z neho na Sberbank.  Viacero mojich známych má rovnakú kartu a odskúšali sme aj poistenie. Napríklad z poistenia bola vrátenia cena leteniek za neuskutočnené lety skrachovanej leteckej spoločnosti aj plnenie za nedodaný tovaru z eshopu z ďalekého východu.

Všetko fungovalo ideálne až do predchádzajúceho mesiaca. Kedy banka jednostranné vypovedala zmluvu ku kreditnej karte s dvoj mesačnou výpovednou lehotou a zablokovaniu karty k začiatku výpovednej lehoty.

Najprv som myslel, že som niečo včas nezaplatil a hneď to napravím, lenže problém je oveľa horší. Banka Sberbank zmenila majiteľov. Podľa medializovaných informácií ju kúpila Penta a teraz ju ide zlúčiť s Prima banku. Vedenie banky alebo priamo vlastník rozhodol, že všetky služby pre klientov, ktoré neposkytuje Prima banka budú zrušenie.

Zašiel som do banky s cieľom situáciu riešiť. Ponúkli mi namiesto kreditnej karty spotrebný úver. Môj návrh nech mi na bežnom účte navýšia kontorokrent  a budem za rovnakých podmienok používať debetnú kartu zamietli. Trvajú len na zaplatení nesplateného zostatku z kreditnej karty do konca mesiaca. Našťastie môj nesplatený zostatok nie je veľký, ale niektorí ho majú aj výrazne cez 1000 Eur a počítali so splátkami 5% mesačne, čo ich teraz môže dostať do nemalých problémov a o ich názoroch na banku nemusím ani písať. Mám pocit, že vedenie banky stratilo rozum, tak ako sa to stalo v prípade banky Eliot, alebo banky Zuno, ktoré zanikli z dôvodu totálneho zlyhania vedenia banky a teraz rovnaký osud čaká ďalšiu banku.

Ak niekto vie o banke, ktorá mi na Slovensku dokáže poskytnúť kreditnú kartu nasledujúcich parametrov a mi to dá vedieť do konca apríla 2017 a banka reálne také služby poskytuje a so mnou uzatvorí zmluvu do konca mája 2017, tak mu dám 50 Euro. Toto je verejný prísľub.

Moje požiadavky:

  • Kreditná karta s limitom 300 Euro (môže byť viac).
  • Typ karty Mastercard, embosovaná, použiteľná pri platbách na internete a aj cez paypal.
  • Bezúročné obdobie jeden mesiac (môže byť dlhšie). Úroky počítať na základe reálneho denného zostatku po bezúročnom období.
  • Poistenie voči nedodaniu služby/tovaru a krádeži karty alebo jej dát.
  • Inkasná platba, ktorá bude obsahovať všetky poplatky, úrok a minimálnu splátku.
  • Možnosť kedykoľvek zaplatiť navyše ľubovoľnú čiastku, napríklad aj 2000 Euro a mať možnosť ju čerpať za rovnakých podmienok ako kredit.
  • Okamžitá notifikácia cez SMS kde bude dátum, čas, suma, mena, názov a adresa obchodníka, disponibilný zostatok s tým, že notifikácia musí fungovať aj na plusové operácie a aj pri bezkontaktných platbách. V prípade použitia imprintera zaslať notifikáciu keď sa banka o požiadavke dozvie.
  • Okamžitá notifikácia cez email aspoň s údajmi zo SMS (viac môže byť).
  • Prístup do internetbankingu k všetkým operáciám s dátumom a časom, sumou, názvom a adresy obchodníka, poplatkom, úrokom, splátkam, tak aby sa dalo rozlíšiť čo je ešte len blokované a čo je už zúčtované, vrátane aktuálneho zostatku.

 

Záver:
Dúfam, že sa nejaká schopná banka nájde i keď moje telefonické kontaktovanie bánk nedopadlo dobre. Aj tie banky, ktoré poskytujú  kreditné karty zostali zaskočené z mojej požiadavky aby v SMS notifikácii aj pri bezkontaktných platieb bol aj názov obchodníka a z adresy aspoň mesto.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

O útok sa pokúsili v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.


Už ste čítali?