Najlepšia kreditná karta skončila

Autor: Jozef Drahovský | 24.4.2017 o 1:42 | (upravené 24.4.2017 o 22:18) Karma článku: 5,48 | Prečítané:  1544x

Kreditná karta je obvyklý finančný produkt. Lenže kvalita služieb pri kreditných kartách sa v jednotlivých bankách na Slovensku veľmi, ale veľmi líši.

V dávnych dobách som mal telefonát z banky, v ktorej som mal bežný účet, že mi ponúkajú kreditnú kartu s kreditom 20 000 Sk.

Skôr než som si našiel čas zastaviť sa v banke, tak kolegovi z práce, ukradli kreditnú kartu. Lenže no si to nevšimol. Najprv platili kartou malú sumu v obchode kde bol posterminál nastavený na overovanie podpisom. Keď im to prešlo, tak išli do ďalšieho a ďalšieho obchodu a nakoniec tankovali benzín do viacerých aut.

Keďže banka, v ktorej mal kreditku neposielala SMS o každej transakcii (iba sumárnu na konci účtovného obdobia), kolega si chýbajúci kartu všimol až keď bol celý kredit minutý. Neuspel ani s reklamáciou, lebo jeho kreditná karta nemala poistenie voči takýmto udalostiam. Navyše ani polícia nič nezistila, hoci zlodeji bolo zachytení aj s autami a benzínovej pumpe. Majiteľ benzínovej pumpy odmietol vydať kamerový záznam z dôvodu, že slúži výhradne na ochranu jeho majetku a nie majetku iných osôb.

Poučený týmito skúsenosťami som zašiel do banky a povedal, že mám záujem o kreditnú kartu, ale s poistením voči krádeži a SMS notifikáciou o každej platbe a aby v notifikácii bola nielen suma, ale aj názov a adresa obchodníka s tým, že mi stačí z adresy mesto.

Pani na pobočke banky, zostala zaskočené, že u kreditnej karty poistenie vedia  poskytnúť, ale notifikáciu po každej platbe s názvom obchodníka, to ešte nikto nikdy nechcel. Vysvetlil som, že ja to chcem, ale bez takejto notifikácie, kreditnú kartu nechcem, s tým, že som popísal prípad kolegu. Keby dostal SMS aj z názvom obchodu, v ktorom nebol, tak by hneď konal a prišiel by nanajvýš o čiastku z prvej platby.

Pani v banke našťastie nestratila obchodného ducha a nechala si detailne nadiktovať technické parametre, čo požadujem a ako by to malo fungovať s tým, že to pošle vedeniu banky ako požiadavku klienta.

Ani nie po polroku som mal opäť telefonát z banky, že kreditná karta v súlade s mojimi notifikačnými požiadavkami je pripravená k podpisu. Dohodli sme sa, že to bude embosovaná karta MasterCard a banka si bude každý mesiac 40 dní inkasovať 5 percent z dlžnej sumy, poplatok za obnovu karty, poistenie, a za mesačné vedeniu účtu kreditnej karty, plus všetky úroky.

Notifikácie chodili ihneď po platbe a to vždy, žiadne technické prestávky. Chodili notifikácie nielen platieb, ale aj vrátených peňazí pri reklamáciách a stornách. Okrem notifikácie cez SMS ihneď prišla notifikácia aj cez emial, navyše v internetbankingu sa dala vidieť a stiahnuť celá história, vrátane rozoznania čo je len blokované a čo je už aj zúčtované.

Takto ideálne to fungovalo veľa rokov. Medzitým sa na Slovensku prestalo platiť korunami a máme Eurá. Zaviedli sa bezkontaktne platby, u ktorých notifikácia funguje ihneď ako pri bežných platbách. Banka zmenila názov z Ľudovej banky na Volksbank a z neho na Sberbank.  Viacero mojich známych má rovnakú kartu a odskúšali sme aj poistenie. Napríklad z poistenia bola vrátenia cena leteniek za neuskutočnené lety skrachovanej leteckej spoločnosti aj plnenie za nedodaný tovaru z eshopu z ďalekého východu.

Všetko fungovalo ideálne až do predchádzajúceho mesiaca. Kedy banka jednostranné vypovedala zmluvu ku kreditnej karte s dvoj mesačnou výpovednou lehotou a zablokovaniu karty k začiatku výpovednej lehoty.

Najprv som myslel, že som niečo včas nezaplatil a hneď to napravím, lenže problém je oveľa horší. Banka Sberbank zmenila majiteľov. Podľa medializovaných informácií ju kúpila Penta a teraz ju ide zlúčiť s Prima banku. Vedenie banky alebo priamo vlastník rozhodol, že všetky služby pre klientov, ktoré neposkytuje Prima banka budú zrušenie.

Zašiel som do banky s cieľom situáciu riešiť. Ponúkli mi namiesto kreditnej karty spotrebný úver. Môj návrh nech mi na bežnom účte navýšia kontorokrent  a budem za rovnakých podmienok používať debetnú kartu zamietli. Trvajú len na zaplatení nesplateného zostatku z kreditnej karty do konca mesiaca. Našťastie môj nesplatený zostatok nie je veľký, ale niektorí ho majú aj výrazne cez 1000 Eur a počítali so splátkami 5% mesačne, čo ich teraz môže dostať do nemalých problémov a o ich názoroch na banku nemusím ani písať. Mám pocit, že vedenie banky stratilo rozum, tak ako sa to stalo v prípade banky Eliot, alebo banky Zuno, ktoré zanikli z dôvodu totálneho zlyhania vedenia banky a teraz rovnaký osud čaká ďalšiu banku.

Ak niekto vie o banke, ktorá mi na Slovensku dokáže poskytnúť kreditnú kartu nasledujúcich parametrov a mi to dá vedieť do konca apríla 2017 a banka reálne také služby poskytuje a so mnou uzatvorí zmluvu do konca mája 2017, tak mu dám 50 Euro. Toto je verejný prísľub.

Moje požiadavky:

  • Kreditná karta s limitom 300 Euro (môže byť viac).
  • Typ karty Mastercard, embosovaná, použiteľná pri platbách na internete a aj cez paypal.
  • Bezúročné obdobie jeden mesiac (môže byť dlhšie). Úroky počítať na základe reálneho denného zostatku po bezúročnom období.
  • Poistenie voči nedodaniu služby/tovaru a krádeži karty alebo jej dát.
  • Inkasná platba, ktorá bude obsahovať všetky poplatky, úrok a minimálnu splátku.
  • Možnosť kedykoľvek zaplatiť navyše ľubovoľnú čiastku, napríklad aj 2000 Euro a mať možnosť ju čerpať za rovnakých podmienok ako kredit.
  • Okamžitá notifikácia cez SMS kde bude dátum, čas, suma, mena, názov a adresa obchodníka, disponibilný zostatok s tým, že notifikácia musí fungovať aj na plusové operácie a aj pri bezkontaktných platbách. V prípade použitia imprintera zaslať notifikáciu keď sa banka o požiadavke dozvie.
  • Okamžitá notifikácia cez email aspoň s údajmi zo SMS (viac môže byť).
  • Prístup do internetbankingu k všetkým operáciám s dátumom a časom, sumou, názvom a adresy obchodníka, poplatkom, úrokom, splátkam, tak aby sa dalo rozlíšiť čo je ešte len blokované a čo je už zúčtované, vrátane aktuálneho zostatku.

 

Záver:
Dúfam, že sa nejaká schopná banka nájde i keď moje telefonické kontaktovanie bánk nedopadlo dobre. Aj tie banky, ktoré poskytujú  kreditné karty zostali zaskočené z mojej požiadavky aby v SMS notifikácii aj pri bezkontaktných platieb bol aj názov obchodníka a z adresy aspoň mesto.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?


Už ste čítali?