Príšerná jazda električkou

Autor: Jozef Drahovský | 8.10.2017 o 1:24 | Karma článku: 11,50 | Prečítané:  10668x

Z akcie Biela noc Bratislava 2017 som išiel električkou.  Bola to nová električka a takmer plná.  Spôsob jazdy vodiča električky ma poriadne prekvapil v negatívnom význame slova.

Dávnych dobách som kritizoval jazdu vodičov električiek a aj ďalších vodičov MHD. Malo to dva dopady. Prvý v súvislosti s trestným oznámením inou osobou, som bol viac krát predvolaný na políciu.  Druhý pozitívnejší, že DPB v rámci obvyklého školenia vodičov sa venoval aj popísaným prípadom. Odvtedy, až do dnes, som nemohol na vodičov MHD v Bratislave povedať nič zlého.

Teraz som išiel električkou číslo 4 z námestia L. Štúra do Dúbravky s plánovaným odjazdom 23:02, ktorá išla asi 23:05, čo pri veľkom záujme o MHD bolo akceptovateľné.

Čo akceptovateľné nebolo, bol spôsob jazdy. Zo zastávok išla električka na spôsob lietadla s poruchou motora. Z kľudu plný ťah, prerušenie ťahu sa asi na polovicu sekundy a zasa plný ťah za sa prerušenie ťahu asi na polovicu sekundy a zasa plný ťah a tak ďalej až po dosiahnutie cestovnej rýchlosti.

Čo to robilo s cestujúcimi si vie každý predstaviť. Kto sedel mal výhodu, ostatní sa držali ako vládali. 

Zastavenie na zastávke bolo obdobné. Intenzívne brzdenie, úplné uvoľnenie brzdenia asi na polovicu sekundy a zasa intenzívne brzdenie a znova úplné uvoľnenie brzdenia asi na polovicu sekundy a následne intenzívne brzdenie až na zastavenie.

Keby vodičovi vbehlo do cesty iné vozidlo alebo cyklista, prípadne chodec, tak nepoviem ani slovo, ale nič také sa neudialo. Spomenutý spôsob rozbiehania a brzdenia sa opakoval na každej zastávke.

Taktiež pribrzdenie medzi zastávkami bolo obdobným spôsobom. Nie primeraná intenzita brzdenia po dobu niekoľko sekúnd, ale intenzívne brzdenie, prerušenie brzdenia a zasa intenzívne brzdenie.

Pripadalo mi to ako keď na aute netesní potrubie hydrauliky bŕzd a vodič musí opätovné šliapať na brzdu aby dosiahol brzdný efekt. Rozbiehanie pripomínalo motor ktorý občas vypadáva, ako keď v palivovom potrubí sú vzduchové bubliny.  Lenže v prípade električky, ktorá má elektromotor na rozbeh a aj na dynamické brzdenie, tak takéto poruchy sú menej ako málo pravdepodobné.

Zatiaľ jediné vysvetlenie je, že vodičovi sa páčilo pozerať ako cestujúci ako sa kymácaju  v ryte jeho povelov na zvýšenie alebo zníženie rýchlosti vozidla. Keďže nové električky majú kamerový záznam interiéru vozidla z dôvodu ochrany vozidla pred vandalmi, tak je ho možne použiť aj z dôvodu kontroly komfortu jazdy cestujúcich. Stačí sa pozrieť ako sa cestujúci kymácajú pri zastavovaní a rozbiehaní električky.

Nabudúce si stiahnem do mobilu aplikáciu, ktorá okrem GPS záznamu trasy, zaznamenáva aj údaje z akcelerometra a vie vyhodnotiť kvalitu jazdy a budem porovnávať jednotlivých vodičov. DPB odporúčam nainštalovať takéto kontrolné zariadenie do každého vozidla a podľa nameraných hodnôt dávať alebo uberať prémie vodičom.

Záver:
Ak si niekto z vedenia DPB mysli, že takýto nepríjemný spôsob jazdy prezentuje kvalitnú MHD, tak sa mýli.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kiska vymenoval Sakovú, tá pred novinármi stále uteká

Organizátori protestov ministerke vyčítajú blízkosť ku Kaliňákovi.

KOMENTÁRE

Kto kradmou rukou siahne na voliča Smeru

Tlačiť na organizátorov protestov, aby urobili robotu za politikov, nie je slušné.


Už ste čítali?