Príšerná jazda električkou

Autor: Jozef Drahovský | 8.10.2017 o 1:24 | Karma článku: 11,56 | Prečítané:  9960x

Z akcie Biela noc Bratislava 2017 som išiel električkou.  Bola to nová električka a takmer plná.  Spôsob jazdy vodiča električky ma poriadne prekvapil v negatívnom význame slova.

Dávnych dobách som kritizoval jazdu vodičov električiek a aj ďalších vodičov MHD. Malo to dva dopady. Prvý v súvislosti s trestným oznámením inou osobou, som bol viac krát predvolaný na políciu.  Druhý pozitívnejší, že DPB v rámci obvyklého školenia vodičov sa venoval aj popísaným prípadom. Odvtedy, až do dnes, som nemohol na vodičov MHD v Bratislave povedať nič zlého.

Teraz som išiel električkou číslo 4 z námestia L. Štúra do Dúbravky s plánovaným odjazdom 23:02, ktorá išla asi 23:05, čo pri veľkom záujme o MHD bolo akceptovateľné.

Čo akceptovateľné nebolo, bol spôsob jazdy. Zo zastávok išla električka na spôsob lietadla s poruchou motora. Z kľudu plný ťah, prerušenie ťahu sa asi na polovicu sekundy a zasa plný ťah za sa prerušenie ťahu asi na polovicu sekundy a zasa plný ťah a tak ďalej až po dosiahnutie cestovnej rýchlosti.

Čo to robilo s cestujúcimi si vie každý predstaviť. Kto sedel mal výhodu, ostatní sa držali ako vládali. 

Zastavenie na zastávke bolo obdobné. Intenzívne brzdenie, úplné uvoľnenie brzdenia asi na polovicu sekundy a zasa intenzívne brzdenie a znova úplné uvoľnenie brzdenia asi na polovicu sekundy a následne intenzívne brzdenie až na zastavenie.

Keby vodičovi vbehlo do cesty iné vozidlo alebo cyklista, prípadne chodec, tak nepoviem ani slovo, ale nič také sa neudialo. Spomenutý spôsob rozbiehania a brzdenia sa opakoval na každej zastávke.

Taktiež pribrzdenie medzi zastávkami bolo obdobným spôsobom. Nie primeraná intenzita brzdenia po dobu niekoľko sekúnd, ale intenzívne brzdenie, prerušenie brzdenia a zasa intenzívne brzdenie.

Pripadalo mi to ako keď na aute netesní potrubie hydrauliky bŕzd a vodič musí opätovné šliapať na brzdu aby dosiahol brzdný efekt. Rozbiehanie pripomínalo motor ktorý občas vypadáva, ako keď v palivovom potrubí sú vzduchové bubliny.  Lenže v prípade električky, ktorá má elektromotor na rozbeh a aj na dynamické brzdenie, tak takéto poruchy sú menej ako málo pravdepodobné.

Zatiaľ jediné vysvetlenie je, že vodičovi sa páčilo pozerať ako cestujúci ako sa kymácaju  v ryte jeho povelov na zvýšenie alebo zníženie rýchlosti vozidla. Keďže nové električky majú kamerový záznam interiéru vozidla z dôvodu ochrany vozidla pred vandalmi, tak je ho možne použiť aj z dôvodu kontroly komfortu jazdy cestujúcich. Stačí sa pozrieť ako sa cestujúci kymácajú pri zastavovaní a rozbiehaní električky.

Nabudúce si stiahnem do mobilu aplikáciu, ktorá okrem GPS záznamu trasy, zaznamenáva aj údaje z akcelerometra a vie vyhodnotiť kvalitu jazdy a budem porovnávať jednotlivých vodičov. DPB odporúčam nainštalovať takéto kontrolné zariadenie do každého vozidla a podľa nameraných hodnôt dávať alebo uberať prémie vodičom.

Záver:
Ak si niekto z vedenia DPB mysli, že takýto nepríjemný spôsob jazdy prezentuje kvalitnú MHD, tak sa mýli.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

PRIEVIDZA

Zničil päť lietadiel. Ficov brat za leteckú nehodu pokutu nedostal

Za haváriu na letisku obíde Ladislav Fico bez trestu.

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.


Už ste čítali?