Ak si spomínate pred niekoľkými rokmi v Bratislave v Ružinove prasklo hlavné vodovodné potrubie a voda zatopila cesty, trávniky a podzemné garáže v okolí. Škody, najmä zo zatopených automobilov boli veľmi vysoké.
Dnes asi kilometer od pôvodného miesta zhodou okolností, kde sú tiež podzené garáže, prasklo vodovodné potrubie a voda začala zaplavovať cestu, po ktorej som išiel. Ihneď som zavolal na núdzové bezplatné číslo Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, aby sa predišlo situácii z minula.
Keď som bol prepojený na dispečing, tam za niekoľko sekúnd pochopili čo sa stalo a poslali svoju výjazdovú skupinu.
Lenže kým som sa k dispečingu dostal, tak som si okrem iného musel vypočuť ako plnia všetky povinnosti z GDPR, ako ochraňujú osobné údaje a na záver na akých web adresách sú uvedené podrobnosti, čo trvalo neuveriteľne dlhý čas, odhadujem, že okolo 5 minút.
Našťastie som nepotreboval volať hasičov alebo záchranku, lebo ak by aj oni aplikovali GDPR tak do detailu, potom by bolo zbytočné vôbec volať, respektíve by sa pacient operátora na dispečingu ani nedožil.
Ani nemá význam písať o zahltení emailovej schránky od emailov typu: „GDPR SPAM“ kde rôzne organizácie, u ktorých som sa pred rokmi prihlásil na odber noviniek, posielajú mi upozornenie, že pôvodný súhlas na odber noviniek nie je podľa GDPR dostatočný a ak ich chcem dostávať naďalej, tak sa musím prihlásiť znova v súlade s predpisom GDPR.
Zaver:
GDPR - dobrá myšlienka ochrany osobných údajov fyzických osôb, ale zlé, nedomyslené prevedenie.