Prečo sa tvoria zápchy pred zjazdom z Prístavného mosta na Einsteinovu ulicu?

Autor: Jozef Drahovský | 20.8.2018 o 18:02 | Karma článku: 10,15 | Prečítané:  5650x

V Bratislave tesne pred koncom diaľnice D1, NDS, a.s., vymieňa  asfaltový koberec. Doprava je presmerovaná z dvoch pruhov diaľnice na dva pruhy na Einsteinovu ulicu, lenže aj tak sa vytvárajú dopravné zápchy. Prečo?

Opravu ohlásila NDS, a.s., publikovala potrebné informácie a od začiatku intenzívne na výmene koberca pracuje, za čo si zaslúži pochvalu.

Doprava je zvedená na Einsteinovu ulicu o dvoch jazdných pruhoch, pričom na Einsteinovej ulici je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čo znamená, že doprava by mohla byť plynulá. Lenže nie je. Problém je už na Prístavnom moste.

Danú trasu som si odskúšal prejsť v deň keď rozmiestnili dopravné značenie a aj nasledujúci deň. To, že v prvý deň ešte všetko nebolo doladené sa dá akceptovať. To, že na druhý deň si nedali záležať na dopravnom značení, to k dobrému menu NDS neprispieva.  

Celý problém popisujem, vysvetľujem a navrhujem riešenie, ako by to malo byť, pod fotografiami z palubnej kamery.

 

Informácia z NDS, a.s. s vyznačením miesta výmeny asfaltového koberca. Len dodávam, že ide o smer Prístavný most (zo smeru Žilina) - takmer koniec D1 (smer na Viedeň).
 

Informácia o uzávere a obchádzke.
 

Informácia pre vodičov, že o 600m dôjde k posunutiu jazdných pruhov vpravo.

 

Zníženie maximálnej povolenej rýchlosti na 80 km/hod.

 

Zníženie maximálnej povolenje rýchlosti na 60 km/hod je bezdôvodné, lebo všetko ďalej je v kvalite pruhov na doretajšiu maximálnu povolenú rýchlosť 90 km/hod. Navyše na Einsteinovej ulic je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čiže maximálna povolená rýchlosť by mala byť znížená iba na 70 km/hod.

 

Miesto, kde vozidlá v jazdých pruhoch by sa mali bezkolízne posunúť o jeden pruh vpravo, lenže nedeje sa to tak. Nie všetci vodiči idúci v pravom jazdnom pruhu sa preradia do odbočujúceho jazdného pruhu, ale pokračujú vo svojom jazdnom pruhu priamo.

 

Vodič pred mojím vozidlom bol zodpovedný a vzorovo sa preradil do odbočovacieho pruhu. Preto aj vodič v ľavom jazdnom pruhu sa mohol plynulo preradiť do môjho jazdného pruhu. Lenže občas ide niektorý vodič priamo - lebo chce odbočiť na Dolnozemskú a neskoro si na to spomenul. Vtedy vodič v ľavom pruhu musí myslieť aj za neho a zastaviť vozidlo, lebo inak dôjde ku kolízii.

Všetko to má na svedomí ušetrienie niekoľko metrov oranžovej pásky na vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru, ktorá by jednoznačne posunula jazdné pruhy vpravo, v súlade so zvislým dopravným značením.

Práve neexistencia dočasného vodorovného dopravného značenia v kombinácii s priamo idúcim vozidlom, máva za následok viacere kolízie a zabrzdenie oboch jazdných pruhov s vytvorením vlny stojacích vozidiel. Tie sa v čase dopravnej špičky už nedokážu rozpustiť. Práve tento fakt je dôvodom vytvárania kolón a dopravnej zápchy pred zjazdom z Prístavného mosta.

 

Keď sú vozidlá  už za problematickým miestom, tak je dopravna plynulá.

 

Aj samotný zjazd z Prístavného mosta je bezproblémový.

 

Časť vozidiel odbočí na Dolnozemskú cestu a časť pokračuje priamo. Je to asi taký istý počet vozidiel ako sa následne pripojí od mosta Apollo.

 

Einsteinova ulica je ďalej prejazdná pri rýchlosti 70 km/hod v dvoch pruhoch bez problémov.

 

Až po koniec Einsteinovej ulice je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod a doprava je plynulá.

 

Záverečné miesto kde sa vozoidlá napájaju na diaľnicu D1, tesne pred jej koncom, teda kilometrovníkom 0,0.

 

Záver:
Prečo sa tvoria zápchy na zjazde z prístavného mosta?
Preto, lebo na Prístavnom moste je nedokončené dočasné dopravné značenie.
Pritom stačí na problematickom úseku Prístavného mosta nalepiť dočasné vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru a na jednom mieste pre ním zmeniť maximálnu povolenú rýchlosť zo 60 na 70 km/hod.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Minúta po minúte: Mayová prežila hlasovanie, konzervatívcov povedie aj naďalej

Mayová už konzervatívcov do riadnych volieb v roku 2022 nepovedie.

KULTÚRA

Braňo Deák: Ľudia sa v divadle často smejú, len čo zaznie nadávka

Obľúbený herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.


Už ste čítali?