Prečo sa tvoria zápchy pred zjazdom z Prístavného mosta na Einsteinovu ulicu?

Autor: Jozef Drahovský | 20.8.2018 o 18:02 | Karma článku: 10,15 | Prečítané:  5496x

V Bratislave tesne pred koncom diaľnice D1, NDS, a.s., vymieňa  asfaltový koberec. Doprava je presmerovaná z dvoch pruhov diaľnice na dva pruhy na Einsteinovu ulicu, lenže aj tak sa vytvárajú dopravné zápchy. Prečo?

Opravu ohlásila NDS, a.s., publikovala potrebné informácie a od začiatku intenzívne na výmene koberca pracuje, za čo si zaslúži pochvalu.

Doprava je zvedená na Einsteinovu ulicu o dvoch jazdných pruhoch, pričom na Einsteinovej ulici je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čo znamená, že doprava by mohla byť plynulá. Lenže nie je. Problém je už na Prístavnom moste.

Danú trasu som si odskúšal prejsť v deň keď rozmiestnili dopravné značenie a aj nasledujúci deň. To, že v prvý deň ešte všetko nebolo doladené sa dá akceptovať. To, že na druhý deň si nedali záležať na dopravnom značení, to k dobrému menu NDS neprispieva.  

Celý problém popisujem, vysvetľujem a navrhujem riešenie, ako by to malo byť, pod fotografiami z palubnej kamery.

 

Informácia z NDS, a.s. s vyznačením miesta výmeny asfaltového koberca. Len dodávam, že ide o smer Prístavný most (zo smeru Žilina) - takmer koniec D1 (smer na Viedeň).
 

Informácia o uzávere a obchádzke.
 

Informácia pre vodičov, že o 600m dôjde k posunutiu jazdných pruhov vpravo.

 

Zníženie maximálnej povolenej rýchlosti na 80 km/hod.

 

Zníženie maximálnej povolenje rýchlosti na 60 km/hod je bezdôvodné, lebo všetko ďalej je v kvalite pruhov na doretajšiu maximálnu povolenú rýchlosť 90 km/hod. Navyše na Einsteinovej ulic je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod. Čiže maximálna povolená rýchlosť by mala byť znížená iba na 70 km/hod.

 

Miesto, kde vozidlá v jazdých pruhoch by sa mali bezkolízne posunúť o jeden pruh vpravo, lenže nedeje sa to tak. Nie všetci vodiči idúci v pravom jazdnom pruhu sa preradia do odbočujúceho jazdného pruhu, ale pokračujú vo svojom jazdnom pruhu priamo.

 

Vodič pred mojím vozidlom bol zodpovedný a vzorovo sa preradil do odbočovacieho pruhu. Preto aj vodič v ľavom jazdnom pruhu sa mohol plynulo preradiť do môjho jazdného pruhu. Lenže občas ide niektorý vodič priamo - lebo chce odbočiť na Dolnozemskú a neskoro si na to spomenul. Vtedy vodič v ľavom pruhu musí myslieť aj za neho a zastaviť vozidlo, lebo inak dôjde ku kolízii.

Všetko to má na svedomí ušetrienie niekoľko metrov oranžovej pásky na vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru, ktorá by jednoznačne posunula jazdné pruhy vpravo, v súlade so zvislým dopravným značením.

Práve neexistencia dočasného vodorovného dopravného značenia v kombinácii s priamo idúcim vozidlom, máva za následok viacere kolízie a zabrzdenie oboch jazdných pruhov s vytvorením vlny stojacích vozidiel. Tie sa v čase dopravnej špičky už nedokážu rozpustiť. Práve tento fakt je dôvodom vytvárania kolón a dopravnej zápchy pred zjazdom z Prístavného mosta.

 

Keď sú vozidlá  už za problematickým miestom, tak je dopravna plynulá.

 

Aj samotný zjazd z Prístavného mosta je bezproblémový.

 

Časť vozidiel odbočí na Dolnozemskú cestu a časť pokračuje priamo. Je to asi taký istý počet vozidiel ako sa následne pripojí od mosta Apollo.

 

Einsteinova ulica je ďalej prejazdná pri rýchlosti 70 km/hod v dvoch pruhoch bez problémov.

 

Až po koniec Einsteinovej ulice je maximálna povolená rýchlosť 70 km/hod a doprava je plynulá.

 

Záverečné miesto kde sa vozoidlá napájaju na diaľnicu D1, tesne pred jej koncom, teda kilometrovníkom 0,0.

 

Záver:
Prečo sa tvoria zápchy na zjazde z prístavného mosta?
Preto, lebo na Prístavnom moste je nedokončené dočasné dopravné značenie.
Pritom stačí na problematickom úseku Prístavného mosta nalepiť dočasné vodorovné dopravné značenie - plnú čiaru a na jednom mieste pre ním zmeniť maximálnu povolenú rýchlosť zo 60 na 70 km/hod.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Volanie, aby sa proti Saudom postupovalo dôsledne, je na mieste

Trump ukázal ďalší autoportrét.


Už ste čítali?