Dopravná nehoda v križovatke D1/D2 v Bratislave

Autor: Jozef Drahovský | 10.5.2019 o 11:50 | (upravené 14.5.2019 o 16:49) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  2186x

Ráno 10.5.2019 som prišiel na miesto nehody chvíľu po tom čo sa stala. Mal som zapnutú palubnú kameru a prinášam fotografie aj kamerový záznam, ale neodpustím si jednu poznámku môjho známeho, na ktorú som si pri nehode spomenul.

Viezol som svojich známych a jeden z nich sa pýtal, prečo si nechávam taký odstup od prechádzajúceho vozidla, že veď sa mi tam môže niekto z vedľajšieho jazdného pruhu vopchať.

Odpovedal som, že ja ten odstup nechávam práve preto, aby niekto z vedľajšieho pruhu sa tam mohol bezpečne vopchať.  A nejde len o obyčajné umožnenie preradenia sa vozidla z jedného  zjazdného pruhu do druhého, ale najmä pre prípad mimoriadne situácie, keď sa tam môže vozidlo vopchať pri núdzovom manévri a v neposlednej rade aj pre mňa, aby som mal dostatok miesta na bezpečné zabrzdenie.

Známy zostal ticho, ale po chvíli povedal, že on tak jazdiť nebude a neznesie, aby sa niekto pred neho mohol vopchal. Viac sme na túto tému nedebatovali a pre istotu som si nikdy k nemu do auta nesadol.

Osobne som rád, že väčšina vodičov jazdí tak, že necháva pred sebou takú medzeru aby sa iné vozidlo mohlo bezpečne preradiť z pruhu do pruhu a očakáva, že aj jemu bude recipročne umožnené bezpečné preradenie sa a občas ak sa objaví nejaký ignorant tohto postupu, tak ich to nerozhádže.

Teraz k spomenutej dopravnej nehode.

Obr. 1. Nič nenasvedčovalo tomu, že sa niečo stane. V diaľke červený kamión za ním Biely kamión a autá. Tak ako je to ráno na tomto mieste obvyklé.

 

Obr. 2. Pred bielym kamiónom sa objavilo žlté auto, ale stále ničo mimoriadne.

 

Obr. 3. Žlté auto a kamión prudko brzdia.

 

Obr. 4. Objavuje sa dym.

 

Obr. 5. Dym je zreteľný a zreteľné je aj nahustenie dopravy.

 

Obr. 6. Dym sa už takmer rozplynul, ľudia z áut už vystúpili, čo znamená že nešlo o veľkú rýchlosť a miesto nehody obchádzajú ostatné vozidlá, ktoré dodržiavali medzi sebou bezpečný odstup.

 

Obr. 7. Nič nehorí, dym bol len z núdzového brzdenia. Kamión nie je tak veľký ako sa zdal z diaľky.

 

Obr. 8. Žlté auto pred kamiónom a zdá sa, že má zasiahnutú ľavú časť.

 

Obr. 9. Na tejto  fotografii vidno, že aj predná časť vozidla zažila náraz. Na zemi je trochu trosiek a pred žltým stojí zrejme ďalší účastník nehody i keď na nom poškodenie vozidla nevidno. Následne som z auta zavolal na potrebné miesta.

 

Obr. 10. Fotografia z opačnej strany spravená o niekoľko minút neskôr. Na miesto nehody prišli hasiči a dve sanitky.

 

Obr. 11. Takto to vyzeralo asi 45 minút po nehode. Autá stáli už od Bory Mall a tunel Sitina uzatvorili.

 

Obr. 12.  Video ako ho zachytila fixne nainštalovaná kamera v aute. Video je bez zvuku a na kamere je zimný čas.

 

 

Záver:

1, Jazdite tak, by sa pred vaše vozidlo mohlo bezpečne vopchať iné vozidlo. Nie je to len pre prípad vzájomného umožnenia sa preradenia z pruhu do pruhu, ale aj preto, aby vy ste dokázali v prípade potreby bezpečne zastaviť.

2, Zapínajte smerové svetlá ľudovo nazývané smerovky včas, vtedy keď máte úmysel zmeniť smer jazdy a ešte to zo samotného pohybu vozidla nie je zrejmé.  Nie tak ako to robia niektorí vodiči, ktorí smerovku dávajú súčasne s krútením volantu po tom čo pribrzdili.
Treba to robiť opačne, najprv oznámiť úmysel smerovkou, až potom upraviť svoju rýchlosť a do vedľajšieho pruhu ísť až keď je pre vaše vozidlo volný. Obzvlážt pozor ak máte klasické spätné zrkadlá, v ktorých nevidíte vozidlo vo vedľajšom jazdnom pruhu tesne vedľa vás.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Jeden deň niečo povie, na druhý to už neplatí. Premiér Igor Matovič

Je to pozostatok jeho opozičnej politiky, vraví Mesežnikov.

Cynická obluda

Oklamaný Matovič

Takto to vyzerá, keď si niekto pri deklarovaní túžby dostať sa z opozície k moci neprečíta písmenká pod čiarou.


Už ste čítali?