V Maďarsku som zažil odchyt arogantných vodičov. Našli perfektný spôsob ako rozdeliť vodičov na štandartných a arogantných. Nemá to nič spoločné s niektorými inkasnými akciami na Slovensku, kde sa meria podľa mňa bezdôvodne nízka rýchlosť na bezpečných viacprúdových cestách a už vonkoncom to nemá nič spoločne s Českou republikou, kde zväčša mestský policajt striehne za značkou začiatok obce, ktorá je sto metrov pred jej začiatkom a inkasuje prekročenie rýchlosti už za jeden km/hod.

Do tohto miesta popisu, sa to javí ako bežné dopravné riešenie, lenže občas je tam niečo navyše. V zákrute mávajú policajti ďalší radar.
Chvíľu som pozeral ako to funguje. Asi 70 percent vozidiel išlo predpisovo, najviac 70 km/hod, 20 percent išlo o trochu rýchlejšie plus 1 až 9 km/hod, len 10 percent išlo výrazne rýchlejšie, ale všetci na základe uvedomenia si údaju z radaru pribrzdili. Len občas sa našiel arogantný vodič, ktorý tento radar ignoroval a pokračoval ďalej neprimeranou rýchlosťou.
Lenže v tejto rýchlosti ho odmeral aj policajný radar o 50 metrov ďalej. Policajti vozidlo zastavili a vedeli, že sa im dostal do rúk vodič, ktorý neprekročil rýchlosť o niekoľko km/hod preto, že sa akurát nepozrel na tachometer, ale vedeli, že odchytili vodiča, ktorý o svojej vysokej rýchlosti dobre vedel.
Tento vysoko selektívny a účinný postup odchytu arogantných vodičov, sa mi veľmi páči a odporúčam ho aplikovať aj u nás. Zrejme uvedeným policajtom nejde o maximálny (vopred naplánovaný) zárobok cez pokuty, ale o odchytenie len tých vodičov, ktorí skutočne ohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky.
Obr. 2. Vpravo je značka maximálna povolená rýchlosť, za ňou je informačný radar s displejom. Za zákrutou, čo na fotke nevidieť, stávajú policajti s ďalším radarom, podľa ktorého zastavujú vozidlá.
Obr. 3 Detail na prednú stranu radaru. Veľký neprehliadnutelný displej.
Hore su slnečné články na nabíjanie akumulátorov.
Obr. 4. Zo zadnej strany vidieť krabicu elektroniku.
Miniaturizácia a znižovanie energetickej náročnosti pokračuje a zrejme radar nebude nákladná záležitosť. V Maďarsku som ich videl pomerne veľa.
Obr. 5. Vodič je informovaní o rýchlosti nielen keď ju
prekročí, ale vždy aj keď ide pomalšie.
Obr. 6. Fotografie v noci. Nenaľakajte sa údaju 188 km/hod, tak rýchlo
nikto nešiel. Je to spôsobene dlhým expozičným časom fotografie a prejazdom viacerých aut, z ktorých jedno išlo aspoň 100 km/hod a ostatne tak, že rozsvietili dve osmičky.