reklama

Odchyt arogantných vodičov v Maďarsku

V Maďarsku som zažil odchyt arogantných vodičov. Našli perfektný spôsob ako rozdeliť vodičov na štandartných a arogantných. Nemá to nič spoločné s niektorými inkasnými akciami na Slovensku, kde sa meria podľa mňa bezdôvodne nízka rýchlosť na bezpečných viacprúdových cestách a už vonkoncom to nemá nič spoločne s Českou republikou, kde zväčša mestský policajt striehne za značkou začiatok obce, ktorá je sto metrov pred jej začiatkom a inkasuje prekročenie rýchlosti už za jeden km/hod.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

Neviem ako to vzniklo, či to bol zámer, alebo náhoda, ale funguje to perfektne. Pred obcou postavili radar s veľkým displejom. Kúsok pred radar dali značku maximálna povolená rýchlosti, v tomto prípade 70 km/hod. Keď prichádza vozidlo tak sa na displeji zobrazí jeho rýchlosť a vodič má možnosť, korigovať ju podľa značky, ktorú vidí. Ak idú vedľa seba dve alebo viac aut, tak sa ich rýchlosť zobrazuje v cykle. Radar je postavený pred zákrutou, za ktorou je asi po tristo metroch semaforom riadená križovatka. Stávalo sa, že rýchle vozidlá narazili do stojacej kolóny.

Do tohto miesta popisu, sa to javí ako bežné dopravné riešenie, lenže občas je tam niečo navyše. V zákrute mávajú policajti ďalší radar.

Chvíľu som pozeral ako to funguje. Asi 70 percent vozidiel išlo predpisovo, najviac 70 km/hod, 20 percent išlo o trochu rýchlejšie plus 1 až 9 km/hod, len 10 percent išlo výrazne rýchlejšie, ale všetci na základe uvedomenia si údaju z radaru pribrzdili. Len občas sa našiel arogantný vodič, ktorý tento radar ignoroval a pokračoval ďalej neprimeranou rýchlosťou.

Lenže v tejto rýchlosti ho odmeral aj policajný radar o 50 metrov ďalej. Policajti vozidlo zastavili a vedeli, že sa im dostal do rúk vodič, ktorý neprekročil rýchlosť o niekoľko km/hod preto, že sa akurát nepozrel na tachometer, ale vedeli, že odchytili vodiča, ktorý o svojej vysokej rýchlosti dobre vedel.

Tento vysoko selektívny a účinný postup odchytu arogantných vodičov, sa mi veľmi páči a odporúčam ho aplikovať aj u nás. Zrejme uvedeným policajtom nejde o maximálny (vopred naplánovaný) zárobok cez pokuty, ale o odchytenie len tých vodičov, ktorí skutočne ohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr. 2. Vpravo je značka maximálna povolená rýchlosť, za ňou je informačný radar s displejom. Za zákrutou, čo na fotke nevidieť, stávajú policajti s ďalším radarom, podľa ktorého zastavujú vozidlá.

Obrázok blogu


Obr. 3 Detail na prednú stranu radaru. Veľký neprehliadnutelný displej. Hore su slnečné články na nabíjanie akumulátorov.

Obrázok blogu


Obr. 4. Zo zadnej strany vidieť krabicu elektroniku. Miniaturizácia a znižovanie energetickej náročnosti pokračuje a zrejme radar nebude nákladná záležitosť. V Maďarsku som ich videl pomerne veľa.

Obrázok blogu


Obr. 5. Vodič je informovaní o rýchlosti nielen keď ju prekročí, ale vždy aj keď ide pomalšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 6. Fotografie v noci. Nenaľakajte sa údaju 188 km/hod, tak rýchlo nikto nešiel. Je to spôsobene dlhým expozičným časom fotografie a prejazdom viacerých aut, z ktorých jedno išlo aspoň 100 km/hod a ostatne tak, že rozsvietili dve osmičky.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu