Nedávno som písal, že pri bizniscentrách v Bratislave sú dopravné značky označujúce kruhový objazd, rozmiestnene nešťastne. Pred niekoľkými dnami, mi prišiel e-mail, že projektant to nedomyslel nielen s dopravnými značkami, ale zabudol aj na chodcov.
Pán Richard Ricotti píše: Každé ráno keď idem do prace asi o 8:00 v smere od Košickej ulice k BC krútim hlavou, nad veľmi nešťastným vyriešením prechodu chodcov, zo zástavky trolejbusov pred gymnáziom k BC. Na úrovni benzínovej pumpy, nie sú totiž vybudovane žiadne chodníky a chodci musia ísť cca 30m po ceste, utekajúc popred idúce autá. Tento stav trvá od spustenia BC do prevádzky a myslím, že sa ani nezlepši pri budovaní ďalšej časti parkoviska. Čudujem sa, že sa pri projektovaní zabudlo na takýto "detail", keďže bola táto križovatka pred časom kompletne zrekonštruovaná.
Obr.1. Problémové miesto som vyznačil šípkou na obrázku. S pozdravom Richard Ricotti
Včera som sa tam zašiel pozrieť a situáciu zdokumentovať. Ráno býva uvedená ulica plná áut a omnoho menej, nie je ich ani počas dňa. Keď som išiel autom uvedenú trasu, tak na ceste stála pekná tmavovláska v červených topánkach a veľkým červeným dáždnikom, ktorý jej rozlámal vietor, keď sa pozerala na mňa, v nádeji, že aspoň ja zastavím a umožním jej prejsť na druhú stranu cesty.

Obr. 2. Každé ráno ide do BC nepretržitý prúd áut. Vľavo je benzínová pumpa, pri ktorej je chodník. Vpravo nie je chodník, pritom za mnou po pravej strane je spomínaná trolejbusová zástavka, kde chodci vystupujú a potrebujú sa dostať na chodník pri benzínovej pumpe.
Obr. 3. Veľký červený dáždnik je dobre vidieť aj za takéhoto počasia a nemohol
som ho prehliadnuť. V takýchto prípadoch dávam prednosť chodcom vždy a zastavím
vozidlo. Fotene, zo stojaceho vozidla, cez predné sklo za jemného dažďa.
Obr. 4. Na ľavej strane je chodník, kam sa chodci idúci od trolejbusovej
zástavky, pomedzi autá, snažia dostať.
Čo k tomu dodať ? Zostáva mi len kritizovať projektanta, ktorý ako je zvykom
u takýchto projektantov bude veľmi ticho a neohlási sa. Ak poukážem na neho menom, tak bude
tvrdiť, že on nič s tým nemá, lebo on, v zadaní požiadavky nedostal objednávku,
že pri rekonštrukcii križovatky má myslieť aj na chodcov. Nechápem takýchto
projektantov, veď chodec je riadny účastník cestnej premávky, ako môže niekto
pri projektovaní takejto križovatky zabudnúť, že existujú aj chodci.