V Rušňovom depe Bratislava Východ sa uskutoční 8. celoslovenský zraz historických železničných vozidiel.Tento rok má byť program obohatený aj o rekonštrukciu prepadu pancierového vlaku z čias druhej svetovej vojny a o prezentáciu súťažných filmov Railfilm 2006.
Aby aj výhradní používatelia automobilov a autobusov, mali predstavu, ako tovoľakedy na železnici vyzeralo, ponúkam niekoľko fotografií z minulých ročníkov.
Obr. 1. Jedna z prvých parných lokomotí na točni.
Obr. 2. Pamätáte keď ešte rýchliky boli ťahané parnými rušňami ?
Obr. 3. Obdivujem ľudí, ktorý aj týchto veteránov, dokážu udržiavať vo funkčnom stave.
Obr. 4. Nielen dospelí si prišli na svoje.
Obr. 5. Na niektorých modeloch sa dalo aj povoziť
Obr. 6. Zážitkom bolo aj nočné fotografovanie. Keď podľa požiadaviek fotografov posúvali lokomotívy o meter dopredu, alebo dozadu.
Obr. 7. Síce je to parná lokomotíva, ale reflektor má na elektrinu. Nie je to dorobený reflektor, ale originálny. Elektrinu si sama vyrába dynamom. Preto v parných lokomotívach nájdete aj elektrické rozvody.
Obr. 8. Toto údržbárske vozítko, môžete stretnúť aj na bežnej ceste bez koľají.
Obr. 9. Keď prišiel tento rušeň, tak nebol v ňom rušnovodič. Jediný, kto tam bol, bol macko so železničiarskou čiapkou na hlave. Nebojte sa, posunovací rušeň neutiekol zábudlivému rušnovodičovi, ale ide o elektrický rušeň, ktorý je diaľkovo riadený. Zrejme u aut si ešte chvíľu počkáme, kým bude reálne zavolať svojmu autu napríklad mobilom, príď pre mňa, čakám tam a tam.