reklama

Tri hlavne cesty, alebo nepoučiteľní

V Marci tohto roku som dával hádanku: podľa ktorých značiek sa ma riadiť vodič, vpravo alebo vľavo. Išlo o križovatku Trenčianska / Miletičova, cesta tam bola označená dvomi trvalými dopravnými značkami, hlavná cesta a daj prednosť v jazde. Je pravda, že dopravné značenie na druhý deň dali do poriadku, ale dnešný stav keď sú v križovatke tri hlavne cesty, svedčí o nepoučiteľnosti zodpovedných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Obrázok blogu


Obr. 1. Miletičova ulica smerom od Záhradníckej. Tu je minimálna premávka, odtiaľto vchádzajú do križovatky iba vozidla stavby a vozidla z inštitúcií, ktoré sídlia na Miletičovej, pokiaľ nemajú inú možnosť odjazdu. Podľa dopravného značenia sú na hlavnej ceste.

Obrázok blogu


Obr. 2. Trenčianska ulica smerom do Bajkalskej. Po pravej strave vidieť dopravnú značku daj prednosť v jazde. Kúsok pred ňou je prenosná dopravná značka hlavná cesta. Každý vodič vie (alebo by mal vedieť), že väčšiu váhu má prenosná dopravná značka. Prenosnú dopravnú značku od trvalej, rozoznáme podľa toho, že prenosná dopravná značka má stĺpik pruhovaný červená - biela. Po tejto ceste jazdi veľa aut a premávka je pomerne hustá a samozrejme všetky vozidlá sú opäť na hlavnej ceste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr. 3. Miletičova ulica smerom k záhradníckej ulici. Opäť sú vozidlá na hlavnej ceste. Celkom zaujímavo je nakreslený stredný pruh, odhadujem, že bude čoskoro premaľovaný na smer rovno a dobačovať sa bude z pravého pruhu.

Obrázok blogu


Obr. 4. Trenčianska ulica, smerom k Bajkalskej ulici. Vozidlá prichádzajúce po tejto ceste nie sú na hlavnej. Informuje ich o tom dopravná značka daj prednosť v jazde. Bežné vozidlá môžu ísť len rovno a vpravo. Vozidlá stavby kamkoľvek. Keby aj z tejto poslednej strany bola značka hlavná cesta, mali by sme aspoň ďalší unikát, takto máme iba bežný bratislavský chaos v dopravnom značení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rekonštrukcia Miletičovej ulice, presnejšie dopravná značenie v jej okolí, sprevádza chaos od začiatku. Najprv projektant zakázal zastaviť na Trenčianskej ulici na kratšiu dobu ako 15 minút,tým že zabudol dať na dodatkovú tabuľku slovíčko okrem. Neskôr bola z tejto križovatke seriózna hádanka hlavno-vedľajšej cesty, ktorú sa napokonpodarilo odborníkom vyriešiť. Ale ani v susedných uličkách nedomysleli dopravné značenie do detailu anaučili vodičov ignorovať zákaz odbočenia. Aby táto téma nebola iba vážna, napísal som o Miletičovej ajsvoju prvú rozprávku.

Osobne si myslím, že najväčšia chyba je v tom, že na fyzické rozmiestňovanie prenosných dopravných značiek nie je potrebná žiadna kvalifikácia. Dopravný projektant niečo zmysluplne naprojektuje, ale keď dôjde k fyzickej realizácii, tak to zaškrípe a rozmiestni sa len časť dopravného značenia, alebo kolízne dopravné značenie sa nezakryje atd. Keby prenosné dopravné značenie mohol fyzicky rozmiesťovať len pracovník, ktorý má vodičské oprávnenie, aspoň na malú motorku, tak tomu rozumie a po skončení práce si dokáže križovatku skontrolovať zo všetkých príjazdových a odjazdových ciest, či sa na niečo nezabudlo. Ale takto vznikajú situácie, pri ktorých ťažko od vodičov požadovať dodržiavanie dopravných nezmyslov. Najhoršie na tom je to, že vodiči si zvyknú ignorovať dopravné značky a budú ignorovať aj tie zmysluplné.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu