Je reálne v Bratislave dávať prednosť MHD?

Autor: Jozef Drahovský | 15.10.2006 o 9:40 | Karma článku: 9,53 | Prečítané:  3177x

Veľa čítam a počúvam o preferencii MHD v Bratislave, najmä električiek, ktorých prevádzka je najlacnejšia a odporúčania pre občanov, aby pred individuálnou automobilovou dopravou dávali prednosť MHD. Včera som sa rozhodol, že sa budem riadiť podľa týchto odporúčaní a pôjdem do a z mesta električkou. Bohužiaľ odporúčania sú jedna vec a skutočnosť je úplne iná.

Cesta električkou z Dúbravky na Obchodnú ulicu okolo 20-tej hodiny bola v pohode. Cestujúcich bolo viac než miest na sedenie, ale opačná cesta električkou sa neuskutočnila.

Predpokladal som, tak ako to poznám s iných veľkomiest, že MHD jazdí minimálne do polnoci a o polnoci stačí prísť na hocktorú zástavku na hlavných ťahoch. Bohužiaľ skutočnosť je taká, že posledná električka v opačnom smere išla o 22:16. Nepomohlo mi ani to, že som prešiel na inú zástavku, lebo posledná električka do Dúbravky odchádza zo Šafárikovho námestia o 23:25. 

Táto skúsenosť mi potvrdila to, že dávať v Bratislave prednosť MHD pred individuálnou automobilovou dopravou sa nedá, lebo niet spoja, ktorému by bolo možné dať prednosť.

Doplnené 15.10.2006 22:50

Niečo na objasnenie situácie. Viac rokov som nepoužil bratislavskú MHD a z nerozvážnosti som akceptoval odporúčanie dať prednosť MHD a dopadlo to takto. Bohužiaľ pre človeka, ktorý nepozná sieť MHD, respektíve si ju pamätá ako fungovala ešte na lístky ktoré mali dole 9 číslic na dierkovanie, tak je takmer stratený. Presne tak ako je stratený výhradný užívateľ bratislavskej MHD, keď má navigovať vodiča. Takmer vždy ho pošle do jednosmernej ulice v protismere alebo tam kadiaľ MHD môže a bežní vodiči nie.

Už viem, že keď nabudúce budem chcieť použiť MHD, tak si mám vyhľadať na www.imhd.sk trasu s tým, že nesmiem zabudnúť povoliť pešie presuny (ešte keby to fungovalo na SMS).

Časť diskutujúcich sa vyjadrila, že MHD je stratová a každým zrušením linky sa situácia lepší. Možno sa niečo ušetri, ale na nie na rozumnom mieste. Keď to pôjde takto ďalej tak počet cestujúcich na MHD voči IAD bude ešte nižší. Ak je záujem aby sa služby MHD využívali, tak musia byť dostupné a zaujímavejšie ako IAD.

Dávnejšie som pozeral v TV besedu o MHD vtedy mal súkromný podnikateľ záujem prevádzkovať linku MHD, ale stroskotalo to na tom, že od podnikateľa požadovali poplatok 100 Sk za každé zastavenie na zástavke, ako oprávnenie použiť ju na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich. Neviem, či sa odvtedy niečo zmenilo, ale umožniť využívanie zástavok MHD konkurencii je jedno z riešení.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Takmer ju vyliečil z rakoviny. VšZP aj tak odmieta liek žene preplatiť

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.


Už ste čítali?