Vodiči nevykrúťte si krk

Autor: Jozef Drahovský | 1.1.2007 o 12:55 | Karma článku: 12,70 | Prečítané:  3474x

Zrejme všetci vodiči jazdiaci v Bratislave poznajú križovatku Záhradnícka - Miletičova. Nedávno ju celú zrekonštruovali a osadili nové semafory. Lenže ako je zvykom, zase na niečo zabudli. Teraz si vodiči vykrúcajú krky až tak, že vodičovi s nerozcvičeným svalstvom môže ľahko vyskočiť stavec krčnej chrbtice.


Obr. 1. Križovatka Záhradnícka Miletičova. nový povrch, nové semafory, nové zvislé značenie a nové vodorovne značenie. Dokonca všetko je navzájom v súlade. Ľavý pruh je pre odbočovanie vľavo. Stredný pruh pre jazdu rovno. Pravý pruh tiež pre jazdu rovno, ale len BUS. Zdanlivo je všetko v ideálnom poriadku.


Obr. 2. Autá vzorovo zastavujú v ľavom a strednom pruhu, pričom prvý pruh zostáva voľný pre BUS. Chodci majú zelenú a prechádzajú po vyznačenom priechode. Tiež zdanlivo ideálny stav.


Obr. 3. Zdanlivo ideálny stav sa skončil v momente, keď sa vodič prvý v poradí, chcel pozrieť na semafor. Na semafor nie je vidieť. Treba si krk poriadne vykrútiť smerom vpravo dole. Ak nemáte krčné svalstvo rozcvičené, tak si dávajte pozor. Na túto dopravnú situáciu som bol upozornený čitateľom, ktorému práve pri takomto úkone vyskočil stavec.


Obr. 4. Vodič auta v strednom pruhu je nižší a auto vyššie, takže si nemusí krk až tak vykrúcať, ale ani takéto vykrúcanie krku nesvedčí o pohodlí vodiča. Oveľa horšie to majú vysokí vodiči v nižších autách a ďalej posadených sedadlách.


Obr. 5. Ako to riešia profesionálni vodiči autobusov MHD, ktorí tadiaľ jazdia denne? Veľmi jednoducho, vedia o čo ide a zastanú v dostatočnej vzdialenosti tak, aby na semafor videli bez vykrúcania krku.


Obr. 6. Ako to riešia profesionálni vodiči osobných aut? Zastanú približne v rovnakej vzdialenosti ako vodiči autobusov, tak aby bez problémov videli na semafor. Síce občas sa stane, že nasledujúci nechápavý vodič začne vytrubovať, aby sa prvé auto posunulo až na doraz, Netreba si to všímať, možno sa mu niekedy podarí byť prvý v poradí a potom pochopí o čo ide.

Nezodpovedanou otázkou zostava, na akom aute jazdí dopravný projektant a šéf firmy zodpovedný za vodorovne značenie. Zrejme to bude prototyp auta s celopresklenenou strechou, alebo čo je reálnejšie, ešte ani jeden z nich tam nezastavil ako prvý v poradí. Preto dodnes nie je vodorovne dopravne značenie premaľované tak, že by stop čiara bola na úrovni stĺpa trolejového vedenia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Petra Schutza

Vzťahový nadštandard Slovenska a Česka čakajú vážne strestesty

Obnovenie virtuality hranice je isteže fajn a krásne.


Už ste čítali?