Bude nová generácia osvedčení o evidencii vozidla vo formáte A1?

Autor: Jozef Drahovský | 9.1.2007 o 0:42 | Karma článku: 12,06 | Prečítané:  5240x

Zrejme viacerí vodiči postrehli vyhlášku 614/2006 o osvedčení o evidencii a technickom osvedčení vozidla, ktorá bola zverejnená dňa 30.11.2006 a začala platiť až od 1.12.2006. Táto vyhláška definuje čo všetko má obsahovať OEV (osvedčenie o evidencii a technickom osvedčení vozidla) a ako má vyzerať.

Po novom, je už len jeden preukaz. Ten treba nosiť stále pri sebe a nie nechávať ho vo vozidle. Nebol by to až taký problém, keby sa nezačal zväčšovať. Z formátu A7 preskočil formát A6 aj A5 a zastavil sa na formáte A4. Ak to pôjde takto ďalej a objem údajov sa bude zvyšovať rovnakým tempom, tak ďalšia generácia OEV preskočí formát A3 aj A2 a zastaví sa na formáte A1 a to bude pán preukaz.

Tento trend má jednu výhodu a viacero nevýhod. Výhoda ja tá, že v OEV sú/budú všetky potrebné údaje. Nevýhody sú nasledovné:

  • Veľký formát, ktorý aj keď je poskladaný, zaberá veľa miesta. Preto ho veľa vodičov necháva vo vozidle. Čo sa stane v prípade krádeže vozidla nemusím rozvádzať.
  • Keď vás kontroluje polícia za dažďa a OEV zmokne, tak vyzerá hrozne. Už ani prežehlením nedostane výraz verejnej listiny a je akurát na výmenu. Starý preukaz vo formáte A7 bol v plastovom obale a keď zmokol stačilo ho len utrieť.
  • Ak máte na vozidle chybu a polícia OEV zadrží. Máte s byrokratických dôvodov takmer neriešiteľný problém. Nemáte druhý doklad od vozidla, čiže nemôžete ísť na STK a keď neprejdete STK nemáte nárok na vrátenie OEV. Preto pre tento prípad polícia odporúča vodičom spraviť si overenú kópiu OEV s ktorou by ste mohli ísť na STK.

Ako by sa to dalo riešiť?

  • Nezväčšovať OEV, ale naopak zmenšiť ho na veľkosť plastovej karty (ľudovo nazývaná kreditná karta) na ktorú sa dajú vytlačiť základne údaje a všetky ostatné údaje by sa zapísali do čipu. Samozrejme, že by kópia dáta bola aj v centrálnom serveri. Tento spôsob by vyhovoval i v budúcnosti, keď sa objem údajov o vozidle bude zvyšovať.
  • Polícia by neodoberala OVE, ale do čipu by dopísala záznam. Napríklad: zákaz jazdy s vozidlom pre konkrétny dôvod a oprávnenie  jazdy do servisu a nutnosti následnej STK. Po odstránení nedostatkov by STK dopísala ďalší záznam, že vozidlo toho a toho dňa prešlo kontrolou.
  • Týmto spôsobom by sa odbúrali ďalšie dva preukazy. Konkrétne: preukaz o absolvovaní STK (technickej kontroly) a preukaz o absolvovaní EK (emisnej kontroly), vrátane všetkých ďalších dokladov, ktoré sa viažu na vozidlo, ako zaplatenie zákonného poistného, zoznam cudzích osôb oprávnených používať vozidlo, obmedzenie jazdy do zahraničia atď.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Stĺpček Petra Schutza

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Minúta po minúte: Situácia v Česku sa zlepšuje

Celkovo sa na Slovensku koronavírusom nakazilo viac ako 103-tisíc ľudí.


Už ste čítali?