Keď som prichádzal k miestu nehody s fotoaparátom, už tam bol dopravný dispečing a snažili sa osobné auto a električku od seba oddeliť. Osobné auto posunuli asi o pol metra dozadu, aby električky mohli pokračovať v jazde.
Obr. 1. Na mieste nehody vidieť tmavé osobné auto (svietia mu všetky smerovky), ktoré malo stret s električkou. Za nim je biele osobne auto patriace dopravnému dispečingu.
Obr. 2. Hustota premávky bola obvyklá ako o 19-nástej hodine, kolóny okrem električiek nevznikali.
Obr. 3. Všimnite si že auto s dispečingu nemá zapnuté smerovky, nemá zapnuté svetlá a nemá zapnutý maják. Aspoň, že nabúranému autu fungujú výstražné smerovky.
Obr. 4. Jazdná dráha pre električky je voľná a prvá súprava električiek odchádza.
Obr. 5. Z druhej strany vyzerajú autá zaujímavo, ako keby sa spolu zrazili a čakali kedy do nich narazí niekto ďalší. Žiaden trojuholník, žiadne výstražné svetlá.
Obr. 6. Je 19:18 a vodič dopravného dispečingu konečne zapína na svojom aute oranžové majáky.
Obr.7. Z tejto fotografii sa dá vyčítať prečo asi k nehode došlo. Priebeh tejto nehody som síce nevidel, ale zažil som na tomto mieste veľa rovnakých kolízii. Vodiči nepoznajú význam semaforov. Nepoznajú takzvanú "plnú zelenú".Ak svieti na semafore plné zelené svetlo, vodič môže vojsť do križovatky a pokračovať v jazde, ale môže ísť len v tom smere ako sú určené jazdné pruhy. V tomto prípade pravý pruh rovno a odbočenie vpravo, ľavý pruh len rovno. Aj keby bolo na tomto mieste dovolené odbočovať vľavo, aj tak pri plnej zelenej musí dať vodič prednosť vozidlám v protismere a električkám v oboch smeroch. Z dôvodu rovnakých, často opakujúcich sa kolízií, odporúčam k odfotenej značke hlavná cesta, doplniť značku zákaz odbočenia vľavo.
Obr. 8. Záverečné zhodnotenie nehody políciou.
Pre ostatných opakujem, platí to na všetkých križovatkách. Ak odbočujete vľavo a na semafore máte plné zelené svetlo, tak musíte dať prednosť vozidlám v protismere a električkám v oboch smeroch.