Prečo Slovenská pošta tak zákerne zavádza ?

Autor: Jozef Drahovský | 25.1.2007 o 7:08 | Karma článku: 11,57 | Prečítané:  11442x

Tento článok je varovaním pred veľmi závažnými a zbytočnými problémami, ktoré vám môže narobiť Slovenská pošta pri poskytovaní služby s názvom „Doposielanie na inú adresu“. Hoci som nedávno napísal pochvalný článok na adresu Slovenskej pošty, dnes musím znovu kritizovať.

Služby pre občanov - „Doposielanie na inú adresu“  Služby pre občanov - „Doposielanie na inú adresu“ http://www.slovenskaposta.sk

Slovenská pošta poskytuje platenú službu „Doposielanie na inú adresu“. Na svojom webovom portáli v kategórii Služby pre občanov o nej píše:

Doposielanie na inú adresu:
  • ak chcete svoje zásielky preberať na inej adrese ako domácej, môžete si dať zásielky na základe písomnej žiadosti doposielať
  • pošta doposiela zásielky na oznámenú adresu počas obdobia, ktoré si v žiadosti zvolí adresát
  • doposielanie môžete ako adresát zásielok obmedziť len na určité druhy zásielok

Presťahujete sa, či už dočasne alebo na trvalo a požiadate o doposielanie pošty. Všetko zdanlivo funguje. Do poštovej schránky na novej adrese dostávate doposielané pohľadnice, bežné listy a aj oznámenia o doporučených listoch.

Potom príde nepríjemný blesk z jasného neba. Pri náhodnom osobnom stretnutí, dostanete od známeho otázku: prečo ste sa neodvolali v zákonnej lehote? Chvíľu nechápavo pozeráte čo sa stalo a potom pochopíte, že na súde už padlo rozhodnutie v nejakej veci. Mali ste 15 dnovú lehotu na odvolanie a nevyužili ste ju. Lenže do schránky na novej adrese ste neodstali žiadnu poštu zo súdu. Zájdete na starú adresu a tam v schránke nájdete oznámenie o zásielke.

Na pošte začínate hľadať  dôvod prečo nebola zásielka doposlaná  na novú adresu, veď si za doposielanie riadne platíte. Odpoveď je zarážajúca: zásielky zo štátnych úradov sa nedoposielajú!

Zostanete zarazený, ale pýtate sa ďalej. Ale aspoň oznámenie ste mi mohli doposlať, keby som o zásielke vedel, prídem si ju vyzdvihnúť aj na starú poštu. A okrem toho v ponuke služby žiadne takéto obmedzenie nie je napísané.

Odpoveď je znova je zarážajúca: zásielky  zo štátnych úradov sa nedoposielajú a hotovo!!! Naštudujte si príslušné predpisy. Tak začnete študovať zákon číslo 507/2001 Z.z. potom Poštové podmienky podľa tohto zákona. Keď ste v legislatíve ako tak zbehlý, tak sa vám podarí nájsť nasledovné:

Článok 57 - Doposielanie zásielok
(1) Na žiadosť adresáta, ktorý svoje oprávnenie preukáže (občania podľa Čl. 47 a organizácie podľa Čl. 41 ods.8 písm. a)), pošta doposiela jeho zásielky na oznámenú adresu; doposielanie môže adresát obmedziť len na určité druhy zásielok. Úradné zásielky (Čl. 79, ods. 3) sa nedoposielajú. Písomnú žiadosť vyhotovenú na tlačive podniku, odovzdá adresát na ktorejkoľvek pošte aspoň päť pracovných dní pred požadovaným začiatkom doposielania.
V prípade, že o doposielanie žiada občan, môžu sa k tejto žiadosti pripojiť s jeho súhlasom aj osoby, ktoré s ním bývajú v tom istom byte. Žiadateľ odovzdá pošte vyplnenú žiadosť v ktorej sú aj podpisy týchto osôb. Totožnosť a podpisy osôb, ktoré sa k tejto žiadosti pripoja, pošta neoveruje.

Článok 79 - Podávanie a distribúcia zásielok vnútroštátneho styku podľa osobitných predpisov
(3) Na úradné zásielky vnútroštátneho styku sa používajú špeciálne doručenkové obálky schválené podnikom. Na adresnej strane takejto obálky sú uvedené  tiež poznámky vzťahujúce sa k spôsobu ich dodania:
Doporučene, Doručenka, Do vlastných rúk, Opakované doručenie, Nedoposielať.
V prípade, že odosielateľ žiada, aby zásielka nebola uložená, na obálke  musí byť uvedená  poznámka „Neukladať“.
Na doručenke sú uvedené tiež poznámky pre vyznačenie dátumov o neúspešnom pokuse o doručenie s výzvou o opakovanom doručení, o uložení zásielky a o odopretí zásielky.    

(18) Úradné zásielky nie je dovolené doposielať. Pošta vykoná pokus o doručenie na adresu uvedenú na zásielke. Ak je adresát na uvedenej adrese neznámy, pošta vráti zásielku späť odosielateľovi po prvom neúspešnom pokuse o doručenie. Poverený zamestnanec na zadnej strane zásielky vyznačí poznámku „Adresát požiadal o doposielanie“, ktorú potvrdí odtlačkom dennej pečiatky a svojim podpisom.

Zostane vám len jedna otázka, prečo takto závažná informácia nie je uvedená napríklad na webe v ponuke služieb a ani na ňu neupozornia pri zakúpení uvedenej služby. Odpoveď je pokrčenie plecami.

Ja si dovolím odpovedať reálne. Ak by zákazníci vedeli, že Slovenská pošta nedoposiela ani oznámenia k úradným listom, tak si takúto službu neobjednajú. Inak, toto je aj celkom jednoduché a logické vysvetlenie istých politických káuz, keď sa známe osobnosti nedostavia na súdne pojednávanie. Slovenska pošta im predvolanie na novú adresu nedoručí a neinformuje o tom.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Petra Schutza

Vzťahový nadštandard Slovenska a Česka čakajú vážne strestesty

Obnovenie virtuality hranice je isteže fajn a krásne.


Už ste čítali?