Aupark Bratislava - vyberanie pokút za neschopnosť

Autor: Jozef Drahovský | 26.3.2007 o 15:31 | Karma článku: 13,48 | Prečítané:  7288x

Odkedy je na severozápadnej strane Auparku kontroverzná výstavba výškovej budovy, odvtedy Auparku nezáleží na dopravnej situácii. Nielenže parkoviská tam bývajú preplnené, ale vznikajú nezmyselné dopravné zápchy. Navyše v poslednom období tam číhajú policajti, ale nie na skvalitnenie dopravy, ale s cieľom vyberania pokút.

Na túto tému mi prišiel nasledujúci e-mail a ešte prikladám dnešnú skúsenosť z diskusie k podobnej téme. Navyše som na snímky zo satelitnej mapy google nakreslil, aké dopravné nezmysly vládnu Auparku, aby zodpovední videli čo vyviedli.

Vazeny pan Drahovsky, dakujem za Vas blog ktory pravidelne citam. Mohli by ste sa prosim pozriet na zvlastne riesenie znacenia krizovatky pri bratislavskom auparku ? Ide o krizovatku cesty, ktora vychadza z vonkajsieho parkoviska pri Inchebe cez podchod k druhemu vonkajsiemu parkovisku (pre lepsiu orientaciu-je na nom McDonald), ktore oddeluje stvorprudova cesta. Ked idete z parkoviska od Incheby, v krizovatke mate prikazany smer doprava. Vozidla iduce zlava maju znacku, ktora im prikazuje dat prednost v jazde. Bohuzial nikdy sa tak nedeje, pretoze tuto znacku umiestnili velmi nestastne a na ceste,ktora ju krizuje (teda na tej od Incheby) chyba znacka "hlavna cesta". Auta iduce zlava preto nikdy nedavaju prednost a cudujem sa, ze sa tam este ziadna nehoda nestala.Prevadzkovatelia auparku s tym nic nerobia, situacia je rovnaka tusim od jeho otvorenia. Mozno si Vas blog precitaju.
Peter.

Keď je téma policajti, tak pridám svoj víkendový zážitok z Auparku. Keďže v Inchebe prebiehala výstava, k Auparku boli vyčlenené dve dvojčlenné hliadky na riadenie dopravy. Jedna pri výjazde z "tunela" strážila, aby autá naodbočovali doľava do McDonaldu (prečo?), ale išli doprava až na kruhový objazd a až tak sa vrátili do McD. A na kruhovom objazde boli druhí dvaja, ktorí zabezpečovali "plynulosť" jazdy na kruhovom objazde. Zasekať sa doprava môže všelijako, ale aby totálne skolabovala, na to treba policajtov. Autá, ktoré sa chceli vrátiť do McD, vošli na objazd a čakali, kým sa budú môcť otočiť o 180 stupňov. Autá, ktoré z neho chceli odbočiť či už na Einsteinovu alebo k Starému mostu nemohli, lebo prichádzali autá od toho tunela. A tak zostal po necelej minúte celý kruhový objazd v zápche - autá v celom kruhu stáli, lebo sa nemohli pohnúť. Jeden policajt kričal na druhého, zmätene sa obzerali, čo to spáchali (fyzika nepustí), potom to obaja vzdali, odišli a... kruhový objazd sa uvoľnil.
Tomáš.


Obr. 1. Ak sa chcete dostať z Panónskej cesty do McDrive McDonaldu (obsluha pre vodičov a posádku priamo v automobile).  Červená znázorňuje obvyklú trasu aká platila do výstavby. Teraz v križovatke označenej "I." dali prikázaný smer vpravo a tak vodič musí absolvovať aj zelenú trasu zakončenú kruhovým objazdom. Samozrejme pokiaľ ho nezotne nejaké vozidlo idúce zo stavby, ktoré má dať prednosť vozidlám vchádzajúcich do križovatky zprava. Ale ako píše Peter, tak to dopravné značenie je tam nedôsledne zrealizované a ja pridávam, že nehodu som tam už videl. Záver: Každé vozidlo idúce do McDonaldu musí spraviť čestnú jazdu po kruhovom objazde lebo ak nie, tak vodiča zinkasujú policajti za to že neposlúchol prikázaný smer.


Obr. 2. Ak sa chcete dostať z Panónskej cesty na záchytné parkovisko najbližšie k Inchebe tak donedávna stačilo absolvovať červenú trasu, ale od výstavby treba pre prikázaný smer v križovatke "II." absolvovať aj zelenú trasu. Áno, nesmiete tam odbočiť vľavo a zaparkovať ale musíte ísť spraviť čestnú jazdu po kruhovom objazde, lebo inak budete o nejakú finančnú čiastku ľahší za rovnaké porušenie predpisov ako v križovatke "I.".

Zdá sa vám že takto riešiť dopravnú situáciu je poriadny dopravný nezmysel? Áno je! Za následok má časté dopravné kolapsy, nervozitu vodičov a nehody. Zodpovedných  by sa zišlo ... (domyslite si čo).

Ale je tu aj iné vysvetlenie. Možno, že sa na to pozerám z nesprávnej strany. Možno je to úmyselne. Možno je cieľom obmedziť automobilovú dopravu a nielen v Auparku, ale v celej Bratislave ako takej. Uvedené parkovisko je totiž aj záchytné a tak bolo aj propagované pri povoľovaní stavby. A možno je to len predpríprava na nedostatok parkovacích miest po otvorení a obsadení novej budovy. Možno sa raz dozvieme ako to bolo myslené ...

Teraz nezostáva vodičom nič iné, len dodržiavať nezmysly, lebo ináč budú pokutovaní a pokutovaní veď dopravné predpisy treba dodržiavať a parkovať treba predovšetkým na záchytných parkoviskách.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Tomáša Prokopčáka

Jedna zlá a dve dobré správy o novej vakcíne

Očkovanie je jeden z najúžasnejších objavov ľudstva.


Už ste čítali?