reklama

Daňové priznanie včera a dnes

Tak už som sa priznal. Nielen, že som sa priznal k 5 korunovému nedoplatku na dani, ale už som ho aj zaplatil. . . . . . . . . . . . . .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: fotografia časti čelnej strany letáku)

Vždy keď je nedoplatok/preplatok na dani takáto drobná suma, tak si spomeniem na príhodu asi s pred 10 rokov. Prišla mi z daňového úradu doručenka. Otvoril som ju a prvé čo mi padlo do očí boli dve informácie. Nemáte vysporiadanú daň a ak ju nevysporiadate do 8 dni, tak vám môže byť uložená pokuta až do výšky 2 000 000 korún.

Poviem vám mať tak slabšie srdce skolabujem. Našťastie som si prečítal celý nacyklostilovaný list a s rukou vyplnených riadkov, som sa dozvedel, že síce mám nevysporiadanú daň, ale z dôvodu preplatku vo výške jednej koruny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V lehote do 8 dní som napísal list pre daňový úrad, kde som sa vzdal preplatku v plnej výške v prospech rozpočtu Slovenskej Republiky, čím som si svoju daňovú povinnosť vysporiadal. Keď som ten list napísal, tak kolegovia v práce sa na ňom dobre zabávali a dodnes ho mám niekde odložený, lebo kto vie možno niekto túto vec vytiahne deň pred uplynutím 10 ročnej lehoty a bude požadovať zaplatiť pokutu a možno súčasťou bude hneď aj exekúcia. Ale dúfam, že k tomu nedôjde.

Dnes už daňové úrady technicky a najmä ľudsky poskočili vpred. Informácie už neposielajú na cyklostilovaných listoch rovnakých pre preplatok aj horibilný nedoplatok, ale zvyčajne sú vytlačené na laserovej tlačiarni a s textom podľa závažnosti. Vždy keď niečo na daňovom úrade potrebujem, tak to vybavím na jednom mieste a dokážu bez problémov vždy skontrolovať platby a porovnať ich s mojou evidenciou. Navyše úradne hodiny operatívne prispôsobujú podľa potreby. To by sa jednoduchšie úradovalo, keby takúto precíznosť a prístup k ľudom dosiahli aj iné inštitúcie, napríklad najmä sociálna a zdravotná poisťovňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som zažil pri vstupe do daňového úradu ďalšiu novinku, ktorá síce s daňovým úradom nemá nič spoločne, ale o takej veci sa mi pred desiatim rokmi ani nesnívalo a práve vtedy by sa mi takáto služba veľmi hodila. Rozdávali tam letáky - ponuky nemenovanej banky s názvom „Podnikáte, zaplatili ste dane a potrebujete rýchlo peniaze?“ Expres úver schválený do 48 hod.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu