reklama

Našla sa tabuľka s EČV - DOPLNENÉ

Dnes ráno som našiel na ceste tabuľku s evidenčným číslom vozidla SK BA-825JS. Tabuľka ležala v strede ľavého pruhu, zrejme vďaka čomu ju nikto neprešiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Evidenčné číslo vozidla je nutnou podmienkou na to, aby vozidlo mohlo jazdiť na cestách ktoré sú zaradené do siete cestnej premávky, respektíve bez EČV nesmie vozidlo na takejto ceste ani stáť. Evidenčné číslo obsahuje označuje štátu, okresu a v rámci okresu jedinečné rozlišovacie tri číslice a dve písmená. Je možné mať aj individuálne evidenčné číslo, ale o nich sa dozviete viactu.

Nájdená tabuľa je zatiaľ u mňa a v priebehu dňa, hneď pri prvom výjazde ju odovzdám najbližšiemu útvaru policajného zboru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doplnené 17.4.2007 11:25

Na základe overenia zaplateného zákonného poistenia vdatabáze na webeSlovenskej kancelárii poisťovateľov som zistil, že ide o vozidlo Škoda Feficia combi a je poistené v poisťovni Allianz - Slovenská Poisťovňa, a.s.. Zavolal som tam. Hoci mi kontakt na majiteľa vozidla neposkytli, prisľúbili, že sa pokúsia majiteľa kontaktovať.

Doplnené 17.4.2007 15:33

Práve som s vráti z Dopravného inšpektorátu na Kopčianskej v Bratislave a ten zážitok stál sa to. Tabuľku som zaniesol na Kopčiansku z dvoch dôvodov, prvý je prakticky, neďaleko DI na Kopčianskej som išiel vybavovať pracovné záležitosti, druhý je tiež praktický, ak niekto z Bratislavy stratí tabuľku s EČV tak si novú musí vybavovať práve tam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý šok bolo stretnutie s informátorom – ženou oblečenou v policajnej uniforme.

Na otázku, kde je podateľňa, kde môžem odovzdať nájdenú tabuľku s EČV som dostal odpoveď: „To ste ju mohli rovno hodiť do koša“. Odpoveď som nechápal, preto som sa opýtal znovu, ale odpoveď bola takmer totožná: „Keď ste ju priniesli sem, to ako keby ste ju hodili do koša“. Na túto odpoveď zavládlo u ľudí čakajúcich na chodbe, keď nechcem napísať zdesenie, tak veľké čudovanie sa a krútenie hlavami.

Ďalšia moje otázka už smeroval inam. Chcem rozprávať so zodpovednou osobou dopravného inšpektorátu. Keď sa chcete sťažovať tak na tretom poschodí, a tabuľku môžete odovzdať do tamtých dverí a ukázala na koniec chodby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže s Dopravným inšpektorátom na Kopčianskej mám len dobré skúsenosti nechápal som takúto zmenu. Dobre si pamätám rok 1998 keď som súrne potreboval medzinárodný vodičský preukaz, pričom svoj bežný vodičský preukaz som mal ešte v evidencii v Trnave. Vtedy mi policajti telefonicky a faxom vybavili prehlásenie sa z Trnavy do Bratislavy, vystavenie nového vodičského preukazu s novou adresou a vydanie medzinárodného vodičského preukazu a to všetko bez akéhokoľvek úplatku a na počkanie.

Zašiel som na tretie poschodie na oddelenie evidencie vozidiel. Zodpovednú osobu som síce nezastihol, ale rozprával som sa (pravdepodobne) s jeho asistentkou, ktorá nájdenú tabuľku prevzala, s tým, že overí, či medzitým bola nahlásená strata a vydanie novej. Ak áno, tak tabuľka potupuje do strižne na znehodnotenie. Ak nová ešte vydaná nebola, tak vyzvú majiteľa a ten sa môže rozhodnúť či si zoberie starú alebo požiada o novú. Je to z toho dôvodu, že sa robí množstvo podvodov s tabuľkami EČV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď mám pravdu povedať ani sa nečudujem, keď je ich možné tak ľahko demontovať. Tie staršie mali v sebe otvory na priskrutkovanie, ale tieto nove sú len zasunuté v plaste a nie je ich problém ukradnúť alebo aj nechtiac stratiť.

Súčasne som sa sťažoval na informátora. Ak je možné, že legislatíva dáva povinnosť odovzdať nájdenú tabuľku a prvý uniformovaný kontakt s Dopravného inšpektorátu povie, že som ju mohol rovno hodiť do koša. Dostal som odpoveď, že to nie je informátor, ale strážna služba. Na poznámku, že je v uniforme, so znakom polícia, som dostal odpoveď, že je to stará uniforma, ktorá už neplatí a, že nie som prvý, kto sa na ňu sťažuje.

Takže ak vás niekto zastaví v starej policajnej uniforme, tak si ho nevšímajte, respektíve ak idete autom, tak si ho všimnite, ale len preto aby ste ho nezrazili.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu