Dokedy bude polícia tolerovať takéto konanie?

Autor: Jozef Drahovský | 24.4.2007 o 7:08 | Karma článku: 14,52 | Prečítané:  10287x

Poznáte význam prenosnej dopravnej značky zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkovou tabuľkou „Okrem MHD a vozidiel stavby“? Ak áno, tak mám druhú otázku: aký je rozdiel keď je táto značka umiestnená na chodníku, voči tomu keď je umiestnená o meter vľavo, na ceste? Hovoríte, že v tom nie je rozdiel? Tak to ešte nepoznáte správanie sa stavebných firiem v Bratislave.

Od víkendu začali so stavebnými úpravami na Námestí Slobody oproti Strojníckej fakulty STU. Presnejšie s úpravami plochy medzi cestou a chodníkom. Išiel som tadiaľ a vo veľkom sa pracovalo, preto som chápal aj obmedzenie dopravy od Národnej banky smerom ku Kollárovmu námestiu, lebo stavebné stroje stáli a pracovali aj v jazdnom pruhu.

V pondelok okolo 16-tej som tadiaľ išiel znovu, po stavebných strojoch ani zmienka a v dopravnom značení bola malá zmena, tá z hádanky. Prenosná dopravná značka zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkovou tabuľkou „Okrem MHD a vozidiel stavby“ nebola na ceste ale na chodníku.

Prikladám fotodokumentáciu z pondelňajšieho večera:


Obr. 1. Pohľad z Mýtnej ulice. Pribudla prenosná dopravná značka D53 Jazdne pruhy pred križovatkou, kde pre smer rovno je zákaz vjazdu okrem MHD a vozidiel stavby. Ten nasledujúci zákaz odbočenia vľavo si nevšímajte. Uznávam, že pôsobí veľmi divne, ale v Bratislave som si na takéto zákazy už zvykol. Dôležitá je až značka na nasledujúcom obrázku.


Obr. 2. Na konci Mýtnej je príkazný smer vľavo a vpravo, okrem MHD a vozidiel stavby. Ostatní vodiči by v tomto prípade nemali ísť v žiadnom prípade rovno.


Obr. 3. Pohľad zo Štefanovičovej ulice. Tu vpravo nesmie odbočiť nikto, ani vozidlá stavby.


Obr. 4. Pohľad od ulice od Imricha Karvaša. Zákaz odbočenia vľavo pre všetkých okrem MHD a vozidiel stavby.


Obr. 5. Malý detail. Zakázali odbočiť vľavo aj vodorovným značením. Zrejme nedomysleli, že takto zablokujú  pruh aj pre MHD a vozidlá stavby.


Obr. 6. Toto je dôvod dopravného obmedzenia. Stavebné práce medzi cestou a chodníkom. Lenže v pondelok od 16-tej hodiny počas poobednej dopravnej špičky tam nebolo jediné vozidlo stavby. Prejazdnosť Námestia Slobody nebola fyzicky obmedzená.


Obr. 7. Takto vyzerá samotný zákaz vjazdu večer, tak isto vyzeral aj o 16-tej. Ale keď sa pracovalo tak bol na ceste asi o meter vľavo. Vtedy vozidlá ktoré tam mali zákaz vjazdu tadiaľ nejazdili ale obišli to po Radlinského ulici. Takže jediný badateľný rozdiel je ten, že keď pracovali, tak prenosná dopravná značka bola na ceste a keď nepracujú tak je prenosná dopravná značka na chodníku. Hoci žiadne takéto ustanovenie o platnosti a neplatnosti prenosného dopravného značenia som v legislatíve nenašiel, tak bratislavskí vodiči mu porozumeli na 100 percent.


Obr. 8. Fotografia s dlhou expozíciou ukazuje, že cez uvedený úsek sa jazdí vo veľkom, rýchlo, bez obmedzenia a plynule. Chvíľu som pozoroval vodičov a môžem povedať, že bratislavskí vodiči jazdili bez problémov. Postrehol som dve kolízie, ktoré spôsobili cudzinci. Jeden Rakúšan zastal pred zákazom a začal cúvať, jednoducho hotová katastrofa spôsobil dopravnú zápchu, z ktorej sa doprava spamätávala dva cykly semaforov. Druhú kolíziu spôsobil vodič z Čiech, keď si všimol zákaz tak zastal hoci vozidlo pred nim pokračovalo v jazde. Našťastie veľmi rýchlo pochopil dopravné maniere na Slovenku a pokračoval v jazde. 


Obr. 9. Ďalšia fotografia s dlhou expozíciou ukazuje, že aj vozidlá od Štefanovičovej vedia, že uvedený zákaz treba ignorovať.


Obr. 10. Celkový pohľad na zákaz. Zákaz vjazdu okrem MHD a vozidiel stavby, Obmedzená rýchlosť na 40 km/hod a výstraha pozor práca na ceste. Lenže nič z toho po bratislavsky nie je pravda.

Čudujem sa dopravnej polícii, že tvrdo nezakročí. Nemám na mysli zakročenie voči vodičom, ale voči zodpovedným za dopravné značenie, konkrétne voči tomu, kto je podľa predmetného stavebného povolenia zodpovedný za dopravné značenie. Ak sa stavebná činnosť nevykonáva, tak mal zodpovedný zabezpečiť natiahnutie nepriehľadných vriec na značky alebo, zabezpečiť ich pootočenie súbežne s cestou, aby bolo zrejmé, že neplatia, prípadne inak v súlade s legislatívou zrušiť ich platnosť.

Takéto konanie Polície, respektíve jej nekonanie je výsmech bezpečnosti na cestách, lebo učí vodičov ignorovať dopravné značenie. Ako som zistil, vodiči sa veľmi rýchlo učia, lenže výsledok toho učenia nemusí byť len dopravný kolaps s kopou plechu, keď niekto odignoruje dôležitú prenosnú dopravnú značku, ale výsledok môže byť oveľa tragickejší.

Ak chceme od vodičov aby sa vždy riadili podľa dopravného značenia, tak dopravné značenie musí byť vždy zmysluplné. Zlé návyky sa získajú veľmi ľahko, ale veľmi ťažko sa ich zbavuje.


Doplnené 3.5.2007


Obr. 11. Porovnajte umiestnenie prenosnej dopravnej značky zákaz vjazdu počas pracovnej doby (odfotené 2.5.2007 10:51) voči obrázku číslo 7, ktorý bol fotení mimo pracovnej doby a spravte si sami úsudok, ako rozoznať či teba dopravne značenie dodržiavať alebo ignorovať. Podľa mňa je to nerozoznateľné. Ak sa nepracuje a ulica ma byť prejazdná bez obmedzení, tak dopravne značenie musí byť zakryté alebo pootočené súbežné s cestou s čelom značky od vodiča.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Tomáša Prokopčáka

Jedna zlá a dve dobré správy o novej vakcíne

Očkovanie je jeden z najúžasnejších objavov ľudstva.


Už ste čítali?