Dotolerovalo sa alebo učíme sa všetci.

Autor: Jozef Drahovský | 10.5.2007 o 0:01 | Karma článku: 10,95 | Prečítané:  3507x

Pred niekoľkými dňami som napísal jeden zo svojich najkritickejších článkov na adresu nezodpovedne ponechaného prenosného dopravného značenia, ktoré vytvára u vodičov nebezpečné zlozvyky, na základe ktorých je predpoklad, že budú ignorovať všetko. Článok sa volal: Dokedy bude polícia tolerovať takéto konanie?

Dnes môžem napísať potešujúci informáciu. Po zverejnení článku sa veci zmenili. Dovtedy boli prenosné značky vždy otočené čelom k vodičom. Ak sa pracovalo boli na ceste, ak sa nepracovalo boli na chodníku. Lenže takýto spôsob rozpoznania platnosti a neplatnosti dopravných značiek neexistuje. Dopravná značka platí, či je na ceste alebo na jej okraji, prípadne až na chodníku.

Ako to teraz vyzeralo počas víkendu keď sa nepracovalo, posúďte sami.


Obr. 1. Vjazd do ulice pri Námestí Slobody nie je potrebné počas víkendov obmedzovať. Prenosné dopravné značenie je na chodníku a čo nie je až tak podstatné, podstatné je to, že je otočené súbežne s cestou, čelom od vodičov, čím je jednoznačne dané, že neplatí, lebo vodiči ho nemôžu vidieť. Bol som zvedavý, ako je to s prenosným dopravným značením na vjazdoch do križovatky.


Obr. 2. Na konci Mýtnej bol prikázaný smer tiež vzorovo otočený súbežne s cestou čelom od vodičov.


Obr. 3. To iste platí od ulice Imricha Karvaša. Vzorovo pootočené dopravné značenie.


Obr. 4. Aj pohlaď od Štefanovičovej ulice prezrádzal, že si dali záležať. Aj tu je všetko tak ako má byť.


Obr. 5. Na ulici pre Technickou Univerzitou sa počas víkendu nepracovalo, obmedzenie na ceste z titulu ponechania stavebných vozidiel, rozkopaného kanálu alebo oného dôvodu nebolo, preto nebol dôvod prejazd vozidiel cez víkend alebo mimopracovnú dobu obmedzovať. Takto si predstavujem zrušiť obmedzenia v jazde ak sa na ceste počas víkendu alebo nepracovnej doby nepracuje a prejazd nie je inak obmedzený. Taktiež pri rozmiestňovaní dopravného značenia na pripravovanú akciu by sa mal takto postupovať. Na inom mieste som zažil situáciu, že začali pracovať v sobotu ráno, ale prenosné dopravné značenie rozmiestnili ešte v piatok pred dopravnou špičkou okolo obeda. Pritom stačilo tak málo, značky mohli rozmiestniť už v piatok, ale otočené tak, aby neplatili a do platnej polohy ich stačilo otočiť v sobotu ráno. Túto zásadu by si mali vziať za svoju, všetky stavebné organizácie, ktoré vykonávajú obdobnú činnosť, vrátane cestného správneho orgánu, ktorý by takúto povinnosť mal zakotviť do stavebného povolenia.

 


Obr. 6. Bol som zvedavý ako to bude vyzerať ráno v pracovný deň (7.5.2007). Išiel som v protismere. Stavebné stroje bolo vidieť z diaľky, ale osobných aut ktoré pravidelne za nimi stáli a čakali na medzeru v protismere nebolo. Preto som očakával, že na začiatku ulice budú stáť policajti a teraz už oprávnene budú pokutovať tých čo zákaz vjazdu nedodržiavajú.


Obr. 7. Policajti tam neboli. Dopravné značenie bolo otočene čelom k vodičom a vodiči ho rešpektovali.


Obr. 8. Nechcelo sa mi tomu veriť, ale ani jedno auto nevošlo do zákazu.

Záver:

Učíme sa všetci, nielen vodiči, ale aj stavebné organizácie. Jediný spôsob aby vodiči neignoroval prenosné dopravné značenie je ten, že dopravné značenie bude vždy zmysluplné a vždy sa bude vyžadovať jeho dodržiavanie. Oveľa ľahšie je zabezpečiť aby vodiči zlozvyky nezískali, ako vodičov od zlozvykov odúčať.

Ďakujem všetkým kompetentným, ktorí na základe predchádzajúceho článku zasiahli.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Stĺpček Petra Schutza

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Minúta po minúte: Situácia v Česku sa zlepšuje

Celkovo sa na Slovensku koronavírusom nakazilo viac ako 103-tisíc ľudí.


Už ste čítali?