sa začne používať dopravná značka C21? Na mnohých miestach by zabránila dopravným nehodám - napríklad tam, kde normálny vodič očakáva pripájací pruh a on tam nie je.
160... pripravena je napr. dialnica PO-KE KE-PO (je oplotena). Ale povrch teraz po zime je taky, ze to moze skoncit velmi zle, ked v 160 trafis niektoru z dier na ceste...
Tak, ako je to už obvyklé, rieši sa hlavne BA a jej blízke okolie. V okresoch MA, PK a SC je taktiež vhodné prehodnotiť úseky a rýchlosť oproti povolenej 50-ke zvýšiť na vhodných miestach. Čo tak napr. cesta II/503 z Pezinka v smere na MA (úsek pri liečebni), v pohode tam je možné povoliť 70 - 80 km. Alebo treba nechať niečo aj na robenie výsledkov?
Dost som prekvapeny, ze bez povsimnutia zostali hlavne bratislavske tepny, ktore su siroke a v ich okoli je minimalny pohyb chodcov. Tak napriklad: Lamačská cesta od dialnice po Patronku, nasledne na to Brnianska a Prazska az po zastavku autobusu Sokolska, komplet cela Mlynska dolina v oboch smeroch. V Petrzalke som nenasiel v navrhu Panonsku cestu, o oboch smerochu ju mozno zrychlit od DU v podstate az po Zochovu ul. Kludne by mohli zrychlit aj Bratsku v smere na D2. Slovnaftská od Malého Dunaja az po krizovatku Bajkalska - Prievozska uplne kludne, myslim, ze by Bajkalska zniesla 70ku az po krizovatku s Trenčianskou. Verim, ze kanditov je viac, len komptetni su nekomptetni.
s Tebou. Nestihol som to celé podrobne prejsť. To, že tam nie sú tie úseky "...Lamačská cesta od dialnice po Patronku, nasledne na to Brnianska a Prazska az po zastavku autobus ...." je fakt nedostatok. Súhlasím s Tvojimi argumentami a nie je dôvod, aby tam bola len 50-ka. Považujem za správne zverejniť všeobecné podmienky, ktoré musí takýto úsek spĺňať (ako na východe, tak aj na západe). Do stanoveného termínu navrhneme úseky Jozefovi D.. PZ takéto úseky vyhodnotí z hľadiska nehodovosti a vyjadrí sa či súhlasí, alebo nie s povolením vyššej rýchlosti. A je to.
suhlasim s tebou - Panonska si to priam pyta, mam vsak pocit, ze do navrhov nepresla ani nie preto, ze je to idealny usek ale preto, ze je tam - aj ked "nadivoko" ale je - zvyseny pohyb chodcov.
Rizikove miesta: pri vjazde do Petrzalky z Noveho mosta pri zastavke MHD Aupark - este sa mi nestalo, ze by som tam nevidel stat ludi a prebehovat. V tomto mieste je to neodovodnene riskovanie - moznost na prechod maju.
Avsak dalej, oproti Renaultu je neviem z akeho dovodu zastavka MHD (dalsie je len snad o 200m dalej) ale je BEZ prechodu, bez moznosti prejst komunikaciu. Existencia tejto zastavky je ukazom, ktory sa hned tak nevidi. Na tomto mieste ludia uz standardne prebiehaju, pretoze ak tam vystupia, nemaju inu moznost.
Nasleduje dalsia zastavka, kde su semafory, prechod pre chodcov, zastavka MHD. Podla vsetkeho toto je jeden z dovodov, preco Panonska nie je v navrhu zahrnuta - aj ked ten usek od Noveho mosta po semafory by to asi aj zvladol ale "stupel" je asi ten semafor a hlavne prebehujuci ludia.
osobne by som Novy most ponechal na 50tke - z osobnych skusenosti si myslim, ze zvysena rychlost na tomto moste by priniesla hlavne vela "tukancov" a este vacsie zdrzania kvoli prekazkam ako ked sa proste vsetko sype cez most 50tkou. Cela cast od Noveho mosta cez Zochovu dalej je uz pomerne komplikovany usek, kde naviac zuzili pruhy (pri zastavkach MHD)...
Zochova je poriadne rizikovy usek, taky stupel. Dokonalost tomu dava mini parkovisko pod nadjazdom (uz som tam par krat musel brzdit) a kanal priamo na lave koleso na ktory pri osadzani plotu pre istou zabudli. Co sa tyka Noveho mosta, neviem ako to je v spicke (to asi skor stoji ako ide), ale mimo spicky sa tam jazdi 80.
Ide vsak o to, ze ked je niekde stupel a vytvara sa kolona, tak 70km/h tam uricte nepojdes, akcetujem vsak argumenty ako pripajanie sa z nabrezia na Staromestku, zjazd zo Zochovej/Svoradovej na Staromestku. A velmi nestasny je povrch asfaltu pri vyjazde z nabrezia na Novy most do Petrzalky.
podobne je to aj spajanie sa ciest od Stefanikovej a z podjazdu (smer od STU, Rozhlas), tam by 70tka neprospela uz vobec. Naviac, hned za zastavkou MHD je dalsie pripajanie sa aut a uz som tam videl borcov v tankoch (snehom pokryte cele auto), ktori bez problemov vleteli z tej pripojky na hlavnu rovno pred cumak auta v pravom pruhu. Takze ten usek urcite nie 70tka ci tam zapchy su alebo nie su.
Mlynska je dost nebepecna... prist z dialnice 90kmh a uplne nelogicky zrazu spomalit na polovicu sa mi nezda nekolizne... mlynska mala byt po semafory 70 alebo aspon 60
Súhlasím, tiež mi chýba Brnianska a Pražská, je tam dobrý rozhľad, široká cesta, nevidím dôvod na 50ku. Prechod pre chodcov pri Dubovej je riadený semaforom, aj to v podstate zbytočne, nakoľko chodci majú dostatočný rozhľad a autá/autobusy väčšinou chodia vo "vlnách", stačila by tam blikajúca oranžová. . Takisto som prekvapený, že v návrhoch nie je Popradská/Gagarinova, ktoré sú takisto široké komunikácie. Je pravda, že tu dochádzalo na niektorých úsekoch k nehodám, otázne je však, či práve 50ka toto zlepší, pochybujem, že nehody boli práve kvôli rýchlosti. Momentálne pozorujem odkedy platí nový zákon skôr zvýšenú možnosť kolíznych situácií kvôli nerovnomerným rýchlostiam. . Z hľadiska chodcov je problémový prechod pri zastávke Ríbezľová, ten by som riešil vizuálnym zvýraznením, prípadne nasvietením plus blikajúcou značkou. Frekvencia chodcov je tam pomerne malá (zastávka na znamenie), zatiaľ čo pri Cintoríne Ružinov už fungujú semafory. . Ak má byť naozaj 50ka uplatnená na celom úseku Popradská-Gagarinova, spomalí to aj nosné linky MHD 201,202, je otázne, či je to rozumný krok. Navrhoval by som tu minimálne 60, ak nie 70, až po križovatku s Hraničnou.