Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kazítka, po česky kurvítka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

vystizne

urvitko ako take neexistuje ale termin sa pouziva na oznacenie zleho navrhu alebo pouzitia poddimenzovanych suciastok a podobnych podla vsetkeho obcas aj zamernych strategii vyrobcu

zverejnovanie statistik oprav a poruch a hlavne nerentabilnych oprav a pod by urcite pomohli
a mozno sem tam aj nejaka pokuta, aspon by sa to nerobilo tak okato
 
Hodnoť

Kazítka sú daň

za dnešnú dobu. Ak by výrobca napr. televízorov, mobilov, notebookov ich vyrábal tak, že pri správnom zaobchádzaní by vydržali niekoľko desaťročí, skrachoval by. A vzrástla by nezamestnanosť.
 

Myslím, že nejde len krachovanie

výrobcov a zvyšovanie nezamestnanosti. Ak by sa všeobecne ujala predstava o čo najdlhšej životnosti výrobku, na jednej strane by ustrnul technický rozvoj a na strane druhej, skúsme si predstaviť, že by ste si večer sadli k televízoru Mánes, pustili si magnetofón Sonet Duo mono, alebo používali by ste 3 kg kufrík s mobilným telefónom len preto, že ešte by bol funkčný. A čo tak používať PC s 40 MB HD a s veľkou disketovou jednotkou. Všetko má svoj zmysel i keď zákazníkovi na prvý pohľad skrytý. A technický pokrok, aby stále kráčal dopredu, treba zaplatiť. V konečnom dôsledku, neviem si predstaviť výrobcu, ale i obchodníka, ktorý by vedome produkoval a vedome predával zlé výrobky. Tam by sa o krachovaní dalo hovoriť. Nezanedbateľnú neplechu v tejto oblasti robí aj ľudský faktor a jeho lajdáctvo tam, kde automatizáciu použiť nemožno. Tým, že sa dnes vyrába všetko (hlavne základné súčiastky) v neuveriteľne veľkých množstvách, počet nespoľahlivých súčiastok sa nutne musí zvyšovať. I keď ich kvalitatívne parametre sa neustále zvyšujú a výrobky spĺňajú stále tvrdšie normy.
 

kecy

to co ty nazyvas techncky pokrok ja nazyvam marketingovy teror. Mam pre to niekolko dokazov. Jeden za vsetky. Som uzivatelom mobilnych technologii od roku 2000 , co zaviedl gsm. Odvtedy som mobil vymenil vela krat, ale zakazdym sa mi potvrdlo, ze mobil zakupeny v akcii u mobilneho operatora znenazdajky skoncl kratko po vyprsani platnosti pausalu. Avsak mobily ktore som kupoval mimo operatorov mob. s. mi funguju podaktore dodnes. A ked mi nejaky pausalovy chcipol, tak vzdy nastupil do sluzby opatovne starsi nepausalovy. Podotykam, ze po tychto skusenostiach starsie mobily udrzujem stale nabite prave koli tomu, aby ma podrzali ked nejaka pokrokova novinka vtipne zhasne. Mobil Sony Z5 mam dodnes funkcny, aj ked je to stara raroha udrzujem ho pri zivote uz len z pirncipu a z "ucty" k fungujucej masinke. Takze kurvitka podla mna urcite existuju a to dokonca na objednavku klientov ktori ich dalej predavaju koncovym uzivatelom.. Dalsi prklad. Jedneho dna mi chcipla pracka jednej nemenovanej ale renomovanej nemeckej znacky. Mechanicky bolo vsetko v poriadku, odisla riadiaca jednotka. Oprava /citaj vymena celej jednotky / v autorizovanom servise by bola za 3 kila. Absurdnost na kvadrat. Trochu som poguglil a po troche snahy a bastlenia interfejsu som ju nanovo naflashoval novym software. A cuduj sa svete, pracka ide a keby len to. Rozsvietili sa mi pod panelom dalsie ledky a pribudli funkcie, ktore tam povodne neboli. Takze tak je to s tym pokrokom. Ja niesom ziaden hracicka co potrebuje vsetko menit len preto , ze uz je na trhu nieco lepsie. Tento pristup totiz povazujem za chory najma preto, ze to produkuje obrovske mnozstvo tazko recyklovatelneho odpadu. Nehovoriac o tom, ze takyto pristup je v rozpore s principom: za poctive peniaze poctivu robotu. Ja rozhodne nepovazujem lemplovstvo za pokrok ale za svinstvo, ktore treba zamedzit. I ked od politikov to povazujem za ubohy populizmus, co je vidiet na kvalite nasich ciest.
 

Ak si si ten nový mobil kupoval

len preto, že starý ti síce vyhovoval a bol by si ho používal ďalších tridsať rokov, len sa pokazil, dobre. Ale ak sa mi budeš snažiť nahovoriť, že si chcel kúpiť rovnaký, ako si mal predtým lebo ti vyhovoval a nie pre technické inovácie, tak to sú tiež kecy, ktoré spomínaš a bolo by mi ťa skutočne ľúto. Na záver, nebudem tu polemizovať so všetkými tvojimi dôvodmi, ale dávať rovnítko medzi technický pokrok a lemplovstvo ako to nazývaš, je ďalší kec. Niečo podobné som spomenul pri mojej definícii ľudského faktora, alebo ak chceš lemplovstva.
 

tvoje texty sú bez logiky

1. Nedávam rovnitko medzi pokrok a lemplovstvo, ale úmyselne nastavenie životnosti výrobku z dôvodu zaistenia zisku. Zatiaľ čo ty to rovnitko tam veselo dávas.
2. Nepolemizuj o mojej predstave ako dlho mám poctivo Zaplatený výrobok používať. Rozhodne si myslím že nie záručná doba plus zlomok z.d.
Ak si myslíš že tvoje myslenie je normálne, tak evidentne patri s k tej dubovej skupine reklamozrutov, čo nevydrží s fungujúcim mobilom viac ako pol roka len preto že už je na trhu nový "pokrokovejsi" typ. Ja na rozdiel od teba keď si rozbije displej tak si ho opraviť za 15 euro a ide sa ďalej. Ty kľudne papkaj marketingové zvasty ďalej a kľudne si to ospravedlnuj že vraj pokrokom.
 

Ďakujem Ti

za reakcie plné logiky. Jednoducho musíš mať pravdu a hotovo!
 

nemáš za co

Nie nemusím mať vždy pravdu, ale ci ju nemám ma presvedčia argumenty a nie marketingový balast. Práci česť.
 
Hodnoť

Sedliacka uvaha

Ak sa mi pokazi výrobok kratko po zaruke, pri kupe noveho siahnem po inej znacke, inak by som bol hlupak...
Nie je ziadny problem dat podnet na statne organy pre poskodzovanie spotrebitela a pozadovat nech vyrobca napr. predlozi software firmwaru a analyzovat ho. Toto je nieco ako teoria o lete na Mesiac - najdu sa ludia, ktori o tom pochybuju, hoci na nom robilo niekolko stoviek tisicov ludi a ak by islo o podvod, urcite by sa niekto nasiel, co by to vyniesol von aj s dokazmi - toto iste je aj u vyrobkov - je ich mrte a v tych firmách pracuju tisice ludi a urcite ich mnoho odislo aj po nejakých nezhodách so zamestnavatelom a neverim, ze by sa nieco take nedostalo von, ak by to bola pravda.
Mne napr. veci vydrzia velmi dlho a preco? Jednoducho preto, lebo poctivo citam navody a dodrzujem to, co je v nich uvedene. Kolko ludi to robi?
A este - robil som v autorizovanom servisnom stredisku jednej znacky ako autorizovany servisny technik - z oprav nemal vyrobca absolutne nic, vsetko islo do nasej firmy a zarucne opravy nam platil vyrobca, cize stracal+nam robil aj skolenia v zahranici, kde nas dokonca aj stravovali a ubytovali za ich peniaze. Jemu islo praveze o to, aby mal co najlepsie meno, aby zákazníci boli spokojni a aby si jeho znacku kupili opatovne a nie preto, ze výrobok prestal fungovat, ale preto, ze moralne zastaral, ze novy mal krajsi dizajn, mensiu spotrebu, viacej funkcii atd. Jedine co sme museli ako firma splnat, bolo, ze nasi obchodníci museli predat urcite mnozstvo tychto vyrobkov na nasom trhu a to by sa v pripade kurvitok nedalo...
 

 

Zrejme sa nám expert nudí,
a k úvahe o počte zemiačkov v porcii IKEA, pridáva čosi pre unudené panie domáce.
Na nedeľu.

Konkurujúc Novému Času.
 
Hodnoť

Pán "expert", slovenského typu

Nemáte náhodú chybu ve vjeťe:
"...po skončený záruky v percentuálnom významnom počte zariadení"?

Nemá tam být: zariadený?

.

Inak, veľmi objavná téma.
Ešte o tom nik nepísal.
Ste prvý na svete.
Môžeme byť - aspoň v "expertoch" - svetu príkladom.
 

 

zariadení je dobre, horšie je: "po skončenÝ"
 

 

Prečítal som si niekoľkokrát tvoj príspevok a stále neviem či si napísal recesiu alebo si ešte väčší * * * * * ako autor.

Pre p. Drahovského:
Okrem tvŕdky v poslednom slove prvého riadku máte tvŕdku aj v predposlednom slove sedemnáseho riadku. Ináč prehreškov voči pravopisu tam máte viacero, ale tieto dva doslova kolú oči.
 

 

Obávam sa, že Slovensko - a jeho verejný diškurz - aj v roku 2015,
je na úrovni Pavlovových výskumov.

Prvá signálna sústava je tu zastúpená výrazne.
O druhej... a o čomsi viac, tu nechyrujú.

Môj názor tu vyslovený ako prvý,
bol vrcholným, veľmi humánnym eufemizmom - na adresu slovenskými médiami presláveného "pána experta". Patrí sem. Je symbolom podoby Slovenska ...aj v roku 2015.
Pravdivým.
 

 

ja nerozumiem ani percentuálnom významnom
 

 

Prečítal som si iba jednu z prvých viet (aj to - iba v upútavke), a bolo mi jasné, že tu končím.

Poznajúc vysokú úroveň všade protežovaného "experta".
Samozrejme, že aj formulácia: "záruky v percentuálnom významnom počte", je nielen krkolomná
(a určite by krk zlomila už žiakovi základnej školy),
aj keď pre autora je symptomatická.

Proste: e x p e r t .

.

Milujem jeho "expertné vystúpenia" v rôznych TVs, kde - ak vonku prší - povie:
Treba si vziať dáždnik.
Alebo, ak mrzne, povie: Bude námraza na cestách. Treba jazdiť opatrne.

A tak objektívne uznávam, že moji milí Slováci, ho majú radi.
Hlavne: rady.
 

bude ako nebolo a naopak

pobavil si ma. Zdravim vsetkych diskutujucich so syndromom Sheldona Coopera :)
 
Hodnoť

Také obecné úvahy o zariadeniach do

domácnosti, sú trochu od veci. Ak by sme išli konkrétne podľa druhu zariadení tak by sme asi došli k k tomu. že tie fámy o kazítkach sú nezmysel. Ak by skutočne bola stredná doba životnosti iba niečo málo nad dobou záruky, tak by množstvo výrobkov pokazených už v záruke bolo tak vysoké že, by to bolo pre výrobcu veľmi nákladné, k tomu ešte poškodenie značky. Ešte je aj otázka čo sa myslí tým termínom "sa pokazia krátko po skončení záruky", koľko teda, 3 mesiace, pol roka, rok po skončení záruky? Doba životnosti závisí od viacerých náhodných parametrov, zvyčajne ide o normálne rozdelenie pravdepodobnosti. Zoberme si napríklad automatickú pračku. Niekto perie raz do týždňa, niekto aj každý deň. Aj priemerné množstvo prádla je u rôznych užívateľov iné. Nastaviť životnosť, aby sa hromadne začali pračky kaziť napríklad pol roka po uplynutí záruky je nemožné. Je jasné že sa šetrí. Drahý medený drôt sa nahradí lacnejším hliníkovým, kovová súčiastka sa na menej namáhanom mieste nahradí plastom. Ale nie preto aby sa tá pračka pokazila pol roka po uplynutí záruky. Aj s lacnejšími súčiastkami musí výrobca počítať s životnosťou prevyšujúcu záruku s veľkou rezervou, podľa mňa priemerná životnosť musí byť odhadovaná aspoň na štyri, päť rokov. Inak by množstvo výrobkov pokazených už v záruke výrobcu zruinovalo. Vďaka normálnemu rozdeleniu pravdepodobnosti sa určité množstvo pokazí skutočne niekoľko mesiacov po záruke, ale odvodzovať z toho zámer výrobcu je nezmysel.
 

logicke a presne vysvetlenie

... a prave preto nepozitelne na presviedcanie. Pretoze normalne rozdelenie sa vztahuje aj na schopnost akceptovat racionalne zdvovodnenie "tajomnych" skutocnosti.
 

...

Správne. Motiváciou výrobcu nie je to, aby sa výrobok tesne po záruke pokazil s predpokladom, že si zákazník kúpi nový. Vývoj funguje tak, že ladí materiály a súčiastky tak, aby kazivosť výrobku nevyskočila viac ako je vopred definované percento a zároveň aby boli výrobné náklady čo najnižšie. Samozrejme, nedá sa to načasovať úplne presne, výskyt pozáručných vád pripomína Gaussovu krivku a podstatné je nastaviť to tak, aby začiatok krivky v spodnej časti pretínal hornú hranicu životnosti v spomínanom percente. Životnosť konkrétneho výrobku potom ešte môže ovplyvňovať jeho údržba. Niekedy je správna údržba podmienkou na uznanie záruky ako napríklad pri vozidlách.

Úplne inak sa však môžu správať monopolní výrobcovia. Nikto ma napríklad nepresvedčí, že Microsoft ku koncu ohlásenej životnosti Windows XP tento systém úmyselne nespomaľoval až do takmer úplnej nefunkčnosti s cieľom prinútiť zákazníkov prejsť na Windows 8 alebo aspoň na Windows 7.
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv... 44 726
  2. Július Kovács: Obchodníci so smrťou oháňajúci sa národom a náboženstvom. 5 507
  3. Ľubomíra Romanová: O ventilátoroch a ľuďoch... 5 373
  4. Michal Porubän: Vyzývam tretí sektor v čase pandémie alebo ako poslanec Blaha dezinformuje a šíri nenávisť 5 302
  5. Marian Baran: Domáca šunka 5 013
  6. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1. 4 257
  7. Miroslav Babič: Prepojenie Valla na dodávateľa predražených rúšok je veľmi nápadné 3 599
  8. Michael Achberger: Tento hormón dokáže urýchliť vaše chudnutie 2 367
  9. Július Kovács: Mohamedán Boris nahradil kapitána Andreja 2 253
  10. Anežka Gernešiová: Ako riešili pandémiu v minulosti? 1 870

Rebríčky článkov


  1. Zuza Ferenczová: PRÍRODA, ZABOČTE DOPRAVA / denník korona vírusu 12
  2. Richard Gajarský: Kde je môj respirátor?
  3. Vladimír Krátky: Nerobme si predel z Lukašenka !
  4. Tatiana Krčmáriková: Realitní makléri nevolať!
  5. František Cudziš: Štvorylka - „koronavírusovské podanie“ a lá STV1
  6. Martin Žilinčík: Orbánistan pritvrdzuje
  7. Miroslav Iliaš: Kresťania za odluku cirkvi (náboženstva) od štátu
  8. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv...
  9. Štefan Vidlár: Na Poňiky
  10. Viliam Majda: Bieda ŽSR


Už ste čítali?