Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Je obchvat Bratislavy potrebný? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

a este jednu

vec, obchvat by nemal byt spoplatneny..
Aj ked v IRL kde zijem je nieco podobne okolo Dublinu - M50, a tam s a plati myto 2.10 - 3.10 pre auto
ak by vas to zaujimalo
http://www.etoll.ie/driving-on...
vsetky dialnice v IRL cez PPP maju myto
 
Hodnoť

a kartago musi byt znicene

Hmm, takze obchvat Bratislavy mal byt uz davno.

Z hladiska cloveka, ktory travi DENNE 2 hodiny v zapchach pochopitelne.
Ale ono su na Slovensku aj ini ludia.
Trebars taki, ktori travia 3/4 casu daleko od svojich deti a partnerov - pretoze tam kde ziju NIE je PRACA - ak sa pozriete kde praca JE, zistite, ze je to tak do 20 km od najblizsej dialnice... :-(

Dialnica do Kosic (stale IBA do Kosic, nie na hranicu s Ukrajinou) mala byt uz davno...
Mozno by 4. velka automobilka nebola opat na Zapadnom Slovensku... :-(

Ano, pan Drahovsky, mate pravdu o SUCASNOM PPP projekte obchvatu sa TERAZ hovori v negativach.
A ked sa na CISLACH da lahko dokazat,
1. ze predrazenie je viac ako 100%
2. ze aj bez predrazenia budu PRINOSY v samotnej Bratislave omnoho MENSIE, ak by sa rovnake peniaze NAJPRV pouzili INDE (napriklad R7)

Potom povazujem za LOGICKE, ROZUMNE & SPRAVNE, ze sa (okrem tych ktori sa na tom idu NABALIT) ostatni vyjadruju KRITICKY.

Z Vasho clanku mi vychadza zaver: no a co ze nas OKRADNU, kradli by aj tak, hlavne ze bude JEDEN (z mnohych) PROBLEM (z casti) (vy(?))RIESENY...

Ale mne skutocne VADI, ze ma idu OKRADNUT.
Najma
ak mi cesta do KE jzunym tahom mi trva cesta do Zvolena (kde konci rychlostna cesta) polovicu ao zvysok :-(
ak kazdy investor, ktory ma logistiku produkcie organizovanu v just-in-time za Zilinu/Zvolen NEPRIDE.

V Bratislave potom mozete nadavat na "vychodniarov" co mali zostat doma ... :-( radi by zostali, ale ked sa NEDA)

P.S.
Aj mna stvalo, ked ma KAZDY DEN klika vo vedeni mesta/kraja/statu obrala kvoli nezvladnutej rekonstrukcii elektrickovych trati v KE obrala o cca +30-40 minut denne z mojho ZIVOTA ale NIKDY by som nevolal potom, aby to bolo RYCHLEJSIE za cenu VACSIEHO KRADNUTIA.

Tie peniaze ktore sa NEUKRADNU na PREDRAZENI PPP mozu znamenat dalsie DESIATKY km rychlostnych ciest (napriklad R4, ktora by prepojinim PL-HU na Vychodnom Slovensku nielen pomohla ludom, ktorim padaju strechy na hlavu, ale najma investorom, ktori by mohli zacat ZAMESTNAVAT aj v inych regionoch Slovenska, ako +30km okolo Bratislavy.
 

Tak to dopadne, keď sa človek, ktorý

sa vydáva za dopravného analytika začne miešať do politiky. Článok je zrejme na objednávku najväčších zlodejov v celej Európe - Smeru-SD.
 

kuzlo nechceneho

je to skutocne zhoda nahod, ze o 6 minut bol na blog-u zverejneny clanok od INEKO, kde sa popularizuje ich studia, ktora tvrdi, ze prinosy budu neprimerane nakladom?

P.S.
Sam travim za volantom len pri sukromnom commutingu (school run a do prace a domov) priemerne dve hodiny DENNE. Ale jednostranny pohlad pana dopravneho analytika, ktory vidi svet z pozicie styroch kolies prirastenych k zadku ma ale vytaca ...

JEDINE, co na tomto svete mame je CAS. A ked som vo Viedni je mi JASNE, ze z laveho brehu Dunaja budem v centre (aj cez vikend nielen LACNEJSIE, ale najma RYCHLEJSIE.
Takze mozno by aj BRATISLAVCANOM omnoho viac pomohla investicia do NOSNEJ MHD a SKUTOCNA INTEGROVANA doprava (nie jej SUCASNY paskvil, za ktoreho PRAKTICKU REALIZACIU mozu ti isti, ktori sa idu zahojit na PPP :-(
 

kuzlo nechceneho

Áno, je to len náhoda, že spomínané články vyšli 6 minút po sebe a že večer v NuSpirit je diskusia k téme bratislavský obchvat.
https://www.facebook.com/event...
Diskutovať budú:
Pavol Frešo, predseda Bratislavského samosprávneho kraja (SDKÚ-DS)
Ján Kovalčík, analytik INEKO
Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy
Viktor Stromček, štátny tajomník Ministerstva dopravy SR (Smer-SD)
Moderuje Lukáš Fila. Vstupné je 3 €.
 

 

Praveze jedine, co na tomto svete nemame, resp. mame toho zufalo malo, je cas. "Obdivujem" ludi, ktori su v zasade cely svoj vyuzitelny den schopni a ochotni zabit pracou, dochadzaniu do prace + rezia pred a po praci doma...a este sa chvalia tym, ze im to nevadi, resp. za tie "usetrene" prachy stoji. Nuz, ale kazdy ma zivot, aky si ho spravi, len aby na smrtelnej posteli nelutoval...
 

 

prezradím ti tajomstvo - v tom prípade obdivuješ väčšinu ľudí.
 

re:mame/nemame CAS-citanie s porozumenim

Ano, chlapci z Ja a tato dostali socialny i financny kapital.
Ale NA KONCI (aj ked vdaka PENIAZOM pride o par rokov neskor) ich budu zrat cervy rovnako.
Mame zopar DESIATOK ROKOV a je na nas, co s tym CASOM urobime.
Ci ho vymenime za drobne, alebo spravime nieco pre svet okolo nas.
Pri narodeni dostavame CAS - VSETKO OSTATNE ziskavame iba VYMENOU za tuto hodnotu.
Takze pokus o zlepsenie citania s poropzumenim.
Aj ked ma Smer melody boys okradli chaotickym organizoavnim prestavby elektrickovych trati v KE kazdy den o cca 30-40 minut, nie som ochotny akceptovat z ich strany":ponuku"nebudes (mozno) musiet cakat ale ukradneme si (rozumej, bude to predrazene) 5x a nie iba 3x..

Toto DNES hovori premier a jeho podrztaskovia bratislavcanom ...
A najdu sa taki, ktori vravia, DOBRE.
A to sa mi NEPACI...
Pretoze sa kradnu peniaze mojich deti...
Pochopte pan Drahovsky a spol.
PPP znamena, ze dalsich 30 rokov budeme platit za nieco SIALENE PREDRAZENE a nebudeme moct stavat/kupovat nieco omnoho ine...
 

aj keby

sa vsetky prachy co su sustredili na dobudovanie infrastruktury v meste kosice a aj presov nikdy tam uz ziaden ivestor nepride. nie sme v amerike ale na malom slovensku. Ak chces pracu pojdes za nou aj 300 km ak 400 uz si skoro v rakusku. inak povedane investor sa na to pozera aj z ineho hladiska nielen z pohladu infrastruktury
 

 

co to splietas prosim ta?

za prve, pokial dostane investor dobre podmienky na vychode, tak tam pojde
za druhe, ked sa nasyti trh prace na zapadnom Slovensku, tak sa vacsi investori budu musiet posuvat aj do netradicnejsich casti Slovenska.
Ale co je uplne najpodstatnejsie, dialnica je vylucne len pre vyrobu. Vsetky ostatne odvetvia mozu zamestnavat ludi bez dialnice. Je uz problem volicov na vychodnom Slovensku, ze nevyzaduju aktivity svojich predstavitelov na ziskavanie sofistikovanej prace od investorov, ktori podnikaju vo vede,vyskume, IT, sluzbach, call centrach ... .

Je smiesne, ako primitivne mozu primatori a starostovia uz desatrocia ospravedlnovat svoju necinnost a neschopnost v ziskavani investorov zvalovanim viny na chybajucu dialnicu.
 

jasne

viem ze rozne spol maju v KE a kraji svoje centra a pod. ale to su 10 alebo 100 max 1000 ludi,
ale 6000 vo fabrike + 5000 subdodavatelia toto uz do KE nepride ... to bola pointa ...
 

 

Vobec ste to s tym kradnutim nepochopili. To, ze by sa obchvat nestaval, neznamena, ze by sa peniaze nerozkradli. Presnuli by sa peniaze inde a tam by si to Smeracka chobotnica s mecenasmi rozkradla tiez. Cize nie je to argument na to, aby sa dialnica nestavala. Nie je nikomu jedno, ze sa viac ako polovica penazi rozkradne. Ale nepostavenie dialnice by tomu aj tak nezabranilo.
 

 

Tu ide o to, že ak sa má diaľnica stavať cez PPP, to sú peniaze, ktoré štát ani nemá. Vtedy sa stavia za súkromné peniaze, ktoré štát potom spláca aj s úrokmi, takže sa to predražuje. Preto ak sa stavať nebude, nezostane nič na iné rozkradnutie. Opozícia ani nie je proti obchvatu, ale proti PPP.
 

 

a dialnica do KE este nie je? ja som myslel, ze v roku 2010 ju dostavali, ako slubil sudruh birmovany.

a teraz vazne - spojit 2 najvacsie mesta v krajne dialnicou by mala byt priorita kazdej vlady.
obchvat hlavneho mesta je tiez dolezita vec - zaujimave, ze SMER-SD, ktory ma volicov skor mimo Bratislavy by chcel uprednostnit obchvat pre BA. Asi tam bude lepsia marza, alebo ich sponzorom sa nechce cakat v zapchach rano, tak na to tlacia.
 
Hodnoť

Nesúhlasím

Zacitujem jeden komentár z denníkaNeomarxisti:
"Za podobnú sumu, teda za 1,452 mld $ dokázali v Paname postaviť 13,7 kilometrov novej (a jedinej) trasy metra. Prípadne ak by sme sa držali pri zemi, dalo by sa za to postaviť 40 kilometrov nových električkových trás alebo po započítaní aj nákladov na úroky, bez problémov by tá suma vystačila na 150 kilometrov električky."
https://dennikn.sk/blog/zabudn...

Treba si totiž uvedomiť, že objem automobilovej dopravy má ešte kam rásť prirodzeným spôsobom (ani zďaleka nemá auto každá domácnosť, nieto ešte každý ekonomicky aktívny človek). A samozrejme nejaký nárast vyvolá už len samotná výstavba, keďže sa uľahčí cestovanie autom tam, kde to doteraz bolo nereálne.
To samozrejme platí aj pre metro alebo električku, spravidla je však jednoduchšie dokúpiť vozy/vagóny a zvýšiť frekvenciu, než rozšíriť nejaký obchvat. Ak si nebol niekde, kde to riešili rozširovaním ciest, tak doporučujem Google maps, zapnúť vrstvu premávky a v čase tamojšej špičky zazoomovať niekde do Los Angeles. Bude to presne také isté červené more, ako Bratislava, aj keď je dopravná infraštruktúra je tam prispôsobená autám tak, ako asi nikde v Európe.
 

 

Ugh, cena materialov (takych, ktore sa ciastocne alebo plne vyrabaju lokalne, samozrejme, ze niektore veci, napr. state-of-the-art elektrotech. tak ci tak nakupis zo zahranicia za skoro rovnako) a cena prace je v Paname uplne inde nez u nas. Dalej co podlozie, vyskove pomery? Buchnut niekde cenovku, ze hen na druhom konci sveta za to postavili to alebo to, bez porovnania okolnosti, je demagogia.

Dalej, dokupenie vozov a zvysenie frekvencie je velmi naivisticky pohlad. Dlzka supravy je obmedzena dlzkou nastupist (ano, u priechodzich suprav mozes fungovat na sposob posilovych rychlikov pred sviatkami tak, ze na kazdej problemovej stanici oznamis cestujucim, nech si z poslednych dvoch voznov prejdu dopredu, ale to zase predlzuje dobu pobytu v stanici), frekvencia je zase dana zabezpecovacom, viacero podzemiek na svete v sucasnosti jazdi na technologicky minimalnom intervale a len velmi draha kompletna prerabka celeho systemu to posunie trochu dalej (napr. zrusenie blokov). Potom sa ti tam ti ludia musia nejako dostat (eskalatory nemozes zrychlovat donekonecna, aby z nich nepadali a vyrazit vedla dalsi tubus a popripajat ho tiez nie je len tak).

PS: K linkovanemu blogovemu prispevku na DennikN - autor Feik je znamy manipulator. Napr. ked v ramci dna mobility viackrat organizoval preteky cyklista - auto - mhd, tak vymyslal chutovky ako zastavka vo velkom nakupnom centre pre nakupenie desiaty, pricom ziadny normalny clovek z MHD nevystupi, nepojde sa prepletat velkym centrom (tusim to bola Eurovea!) a nepojde naspat na MHD kvoli kupe rozkov, o toceni sa v kilometrovych podzemnych garazach v pripade auta ani nehovoriach, ale si tu desiatu kupi vo vhodne dostupnom podniku (sidliskova vecierka, firemny bufet, poulicny stanok, tyzdnovy nakup vopred) v okoli startu alebo ciela cesty. Ale to by nezvyhodnilo cyklistu. Takisto v inom pripade ciel v pesej zone na Hlavnom namesti - kde voci biznis centram kadetade po perfieriach pracuje minimum ludi. Radsej ani nejdem citat, co ako zase popriohybal, len aby mu vyslo to, co chce.
 
Hodnoť

 

Z technického hľadiska snáď s Tebou môžem súhlasiť. Avšak je nebezpečné presadzovať stavbu za každú cenu, a tým vlastne ospravedlniť ďalšiu nebotyčnú rozkrádačku...
 

 

Ale z pohľadu tých rozkrádačiek má Drahovský stopercentnú pravdu.
"...Áno kde je veľa peňazí tam sa dá veľa kradnúť. Lenže kamkoľvek by sa presunuli tam by sa kradlo tiež. Čiže je potrebné odstrániť, kradnutie systémovo a nie zrušením výstavby..."
Inak povedané - ak by sa aj podarilo zamedziť výstavbe, tak sa tie prachy použijú na, čojaviem, výstavbu stovky štadiónov, nejakých tých mostov cez potoky a podobne (čiste ako príklad), pričom svoje percentá z každej stavbičky si už dokážu "nasmerovať správnym smerom". Čiže kradnutiu sa nezabráni zrušením tejto jednej konkrétnej stavby.
 

Ale smerácki zlodeji už stratili cit

pre mieru. Z milióna sa dá ukradnúť len trochu, zo sto miliónov viac, zo štyroch miliárd sa Fico & spol zabezpečia na pätnásť generácií!
 
Hodnoť

PPP je nevýhodné

Budovanie formou PPP projektu je menej výhodné, oproti klasickému postupu. Je to najmä preto, že súkromný investor si požičiava s vyšším úrokom ako štát. Tento úrokový rozdiel je sice iba pár percent, ale v dlhodobom horizonte znamená predraženie o stovky miliónov.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie


  1. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv... 44 498
  2. Július Kovács: Obchodníci so smrťou oháňajúci sa národom a náboženstvom. 5 495
  3. Ľubomíra Romanová: O ventilátoroch a ľuďoch... 5 232
  4. Michal Porubän: Vyzývam tretí sektor v čase pandémie alebo ako poslanec Blaha dezinformuje a šíri nenávisť 5 130
  5. Marian Baran: Domáca šunka 4 920
  6. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1. 4 151
  7. Miroslav Babič: Prepojenie Valla na dodávateľa predražených rúšok je veľmi nápadné 3 595
  8. Michael Achberger: Tento hormón dokáže urýchliť vaše chudnutie 2 359
  9. Július Kovács: Mohamedán Boris nahradil kapitána Andreja 2 208
  10. Anežka Gernešiová: Ako riešili pandémiu v minulosti? 1 840

Rebríčky článkov


  1. Zuza Ferenczová: PRÍRODA, ZABOČTE DOPRAVA / denník korona vírusu 12
  2. Richard Gajarský: Kde je môj respirátor?
  3. Vladimír Krátky: Nerobme si predel z Lukašenka !
  4. Tatiana Krčmáriková: Realitní makléri nevolať!
  5. František Cudziš: Štvorylka - „koronavírusovské podanie“ a lá STV1
  6. Martin Žilinčík: Orbánistan pritvrdzuje
  7. Miroslav Iliaš: Kresťania za odluku cirkvi (náboženstva) od štátu
  8. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv...
  9. Štefan Vidlár: Na Poňiky
  10. Viliam Majda: Bieda ŽSR


Už ste čítali?