Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počas týždňa mobility je MHD pre vodičov zadarmo iba niekde a len niekedy - Doplnené (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

tak to je

este dobre, u nas v IRL nie je ani to. Teda mozno lacnejsie pozicanie bicykla....
Pre ostatnych je to casto 1.5 hodiny rano a 2 hodiny vecer v aute aby presli 70 km do prace.
 

domov

Home sweet home. Veľa ľudí zo Slovenska odišlo a hneď je to cítiť na cestách, či už IRL alebo SK.

Tak si treba vybrať, či ísť s hlavným prúdom.
 
Hodnoť

Aj v Trnave

by mala byt MHD v sobotu zadarmo

http://www.trnavskyhlas.sk/c/2...
plus ine akcie
 
Hodnoť

Mna stve este jedna vec.

Prva sprava sa v Sme objavila az v nedelu okolo obeda, to som uz mal v BA vycvikanych peknych par listkov zbytocne. Skoda no.
 
Hodnoť

 

ci cestujem zadarmo nie je dovod aby som presadol z auta! ked ho MHD raz donutila presadnut tak nepojde naspat. Ak bude MHD chodit nacas, bude ciste, bez arogantnych vodicov,... tak sa tam ludia vratia aj bez nejakych dni mobility
 

Presne tak, potvrdzujem.

Hneď v Po som sa vybral z Lamača 63. Bus stál na Pražskej rovnako ako autá. Výsledok: v práci som bol neskôr o 25 minút.
Dovidenia mhd!
 

Prídavok

Dodnes som nepochopil, ktorý dopravný expert navrhol bus pruhy na pravom okraji vozovky.
Bus pruh má byť na ľavom okraji vozovky. Zastávka = ostrovček v strede medzi oboma bus pruhmi. Autobusy sa už dávno mali vyrábať s dverami na ľavej strane. Podobne električkové ostrovčeky mali byť dávno - a napríklad v KE pri rekonštrukcii tratí sa tento moment zmeškal - medzi koľajami. Pri súbehu električky a busovej linky, má bus jazdiť po koľajisku.
V dobe, kým by popribúdali autobusy s dverami vľavo, by pristávali spoje na ostrovčeku jeho obchádzaním zľava. Bus pruh by mal byť v meste všade na každej vozovke, nie len niekde. Doteraz sú bus pruhy len na vozovkách, kde na nej bolo miesto. malo by to byť tak, že počet pruhov pre autá by mal byť znížený, pretože pre existenciu bus pruhu by pre auto pruh nebolo už miesto, a nie naopak. Odporúčam si na začiatok nakresliť celú magistrálu Bratislavou. Podháj-Lamačská-brnianska-Pražská-Šancová-Trnavská-Rožňavská podľa tohto plánu, a pozrieť sa ako to perfektne zrýchli veľké množstvo mhd liniek. Plus trojuholník Račianské mýto -Legionárska-Krivá-Trnavské mýto-Šancová-Račianské mýto zjednosmerniť - t. j. urobiť z neho kruháč.
 

 

1. lave dvere je BLBOST! Sice mozno na prestup k elektricke (ale potom na ostrovceku nemozu byt zabradlia!) ale inak ludia budu cez cestu behat ako sliepky bez hlavy .... preto su prave dvere lepsie
+ ak by jazdili auta po kolajisku, potom aj tak musia mat prave dvere
2. ano, autobusy na kolajiska ale zase elektricka vs autobus. Asi to nieje moc bezpecne... a spomalovalo by to elektricky
3. bus pruh by mal byt, ale zase by dramaticky klesla priepustnost ciest. Uz tu boli nejake tie pokusy cez tyzden mobility a dopadlo to zle. Ak bus pruhy, potom narast autobusov o 500% a prestupove huby a zachytne parkoviska, inak to nema zmysel ...
 

ostrovček uprostred pruhov/kolajníc je v

dostatočnej vzdialenosti od ostatnej premávky, teda zábradlia nepotrebuje.
Navyše sa z 2 ostrovčekov po pravých stranách potrebuješ už len jeden kus - t.j. rozšíri sa ti plocha vozovky.
Sliepky? -Nehovoril som, že priechody pre chodcov, ktoré aj teraz vedú k/z ostrovčeka majú byť odstránené.
Pri dnešnom rozostavení ostrovčekov autobusy na koľajisku by potrebovali pravé dvere, preto som navrhol, že pri novom rozostavení ostrovčekov, by vchádzali autobusy k ostrovčeku zľava
V čom bude zdržiavať autobus električku na koľajisku?
O to ide, priepustnosť mhd zvýšiť a áno na úkor priepustnosti áut. Nárast busov o 500/ vôbec nie je problém, lebo ak auto do mesta nevojde, potom pre bus pruh môžeš pokojne vyhradiť aj 2 pruhy
Zaujímavé že v Pešti fungujú ostrovčeky v strede koľajiska bez úrazov!!!
 
Hodnoť

 

Problém je, že počas týždňa mobility ľudia presadnú síce z áut, ale keďže napr. ŽSR na takýchto dodatočných cestujúcich nereagujú napr. pridaním vozňou do vlaku, tak sa docieli len to, že si ľudia povedia - tak toto ne, to fakt radšej pôjdem auto. Včera aj dnes ráno REX od Nových Zámkov natrepaný že až, ľudia stáli v uličkách, pri dverách. Samozrejme keď sa možno počet cestujúcich zvýšil o 40% ale miesta vo vlaku ani o percento navyše.
 

 

Ja by som aj rád chodil verejnou dopravou, ale jednoducho sa nedá. Čas cesty do práce (dvere-dvere) 2 hodiny vs. 35-50 minút autom (a až 50 to býva málokedy)...
 

 

Mozem potvrdit rovnaku situaciu na trase Trnava-BA, aj sardinky v konzerve maju viac miesta ako my dnes rano vo vlaku. Bolo to uplne sialene, hlava na hlave, ako v zaberoch co pozname z Indie. Ten akoze moderny vlak (dvojposchodovy) nie je vobec dimenzovany na take mnozstvo ludi - klima totalne nestihala, smrad ako v opicinci tam bol. Na BA-vinohrady vystupilo asi 20% ludi, no aj tak vo vlaku ostal natresk, dvere sa zavreli a ten vlak tam len tak stal niekolko minut zo zavrenymi dverami - cista klaustrofobia. Ak mala tato akcia za ciel dostal ludi z aut do verejnej dopravy, tak docieli akurat pravy opak. Ak nejaky vodic skusi tento tyzden ranne vlaky do BA, tak si povie never more a radsej si posedi vo svojom auticku v zapche o nieco dlhsie ako taketo stresy v nasich rannych vlakoch. Cista katastrofa, nase ZSR.
Paradoxne na tom je, ze sprievodca v takom natrieskanom vlaku nema sancu kontrolovat listky, lebo sa nemoze predrat hustym davom, takze skontroluje iba par ludi na zaciatku trasy kym je vlak prazdnejsi. Ustredie ZSR potom eviduje tieto spoje ako poloprazdne, lebo v systeme nevidi skutocny stav cestujucih, systém vidí iba to, co sprievodca skontroloval tou svojou elektronickou hračkou. Celé zle, celé zle... Stačilo by iba málo, aby niekto z vedenia ZSR zdvihol svoju ***** a par dni by si vyskusal ranne cestovanie.
 

neozývame sa

Nemal som takýto negatívny zážitok vo vlaku, ale ak sa to vyskytuje, čudujem sa, že to niekto nespracuje a nezverejní. Napríklad natočiť mobilom malé video a spropagovať ho na webe. Alebo ak sa to pravidelne niekde opakuje, dať to ako tip komerčnej televízii alebo bulváru. Ak by sa toho chytili, kompetentní by asi začali kmitať väčšou frekvenciou, nejaká snaha o nápravu by prišla. Veď aj minister Ěrsek začal v poslednom čase fungovať ako metla, keď nahlas hovorí, že sa mu nepáči, keď nechajú cestujúcich v pokazenom vlaku, alebo sa nejaký tunel stavia príliš dlho.
 

 

fakt super napad, kvoli 7 dnom v roku nakupit dalsich 20 voznov, ktore budu potom zbytocne stat v depe ... Problemom je, ze niektore nastupistia nedovolia mat viac voznov (to je pripad regiojetu)
 

 

Tie vozne sú plné už bežne a pridať 1 vozeň na niektoré vlaky je ledva postačujúce. A ak by nakúpili nové vozne, mohli by minimálne vyradiť niektoré staré herky ktoré jazdia ešte s originál nálepkou že vyrobené v DDR
 

 

a za co (peniaze)? Nebud naivny preboha, drzme sa reality ....
 

 

Realita je taká, že ak by nakupovali veci za normálne ceny a nie predražené nekvalitné braky ako v súčasnosti, tak by sme mohli byť za 28 rokov od revolúcie naozaj niekde inde ako vo vozňoch z DDR.
 
Hodnoť

Velmi zle je to u nas komunikovane

poskytol som v nedelu partii mladych ruskych cestovatelov (mozno studentov), ze ak maju "drajving lajsens" tak mozu v BA cestovat MHD bezplatne. Nechtiac som ich zaviedol :-( Dufam sa nestanu predmetom nejakeho veseleho revizora so sekuritakom, mrzelo by ma to.
 
Hodnoť

 

chcel som ist autobusom domov no nastupil som do totalne natlaceneho autobusu kde sme si dychali na krk.. vivat auto :)
 
Hodnoť

Električenka platí aj na nočné spoje!

K tomu ako to rádio odpovedalo, že "veď ani električenka nie je na nočné spoje" tak je !
https://www.dpb.sk/sk/nocne-sp...
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: Sestričky z Kramárov, nie sú sen Kollárov, ktoré by nosili modré z neba 2 766
  2. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 1 900
  3. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 1 656
  4. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 1 598
  5. Rudolf Pado: Čínske záujmy nad kostol Sv. Margity? 1 279
  6. Peter Kollega: Pani Balogová, prečo SME asistuje pri samoamnestii malého Fica? 656
  7. Milan Resutík: Slovenský jakobín 442
  8. Marián Hamada: O tvrdom treste pre starého kardinála, lajku pre brazílsku modelku a cene jednej kariéry 363
  9. INESS : Po roku 2025 už len na koňoch 344
  10. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficova kurtizána a Čižnár-Gašparovičovi protežanti 336

Rebríčky článkov


  1. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá
  2. Štefan Vidlár: Na svatého MIkuláša
  3. Lukáš Baloga: Mäkký brexit je už takmer na dosah. Kto ustúpi?
  4. František Cudziš: O nebezpečestvách „učených kecov“ (tentoraz o termolýze vody a o „vodíkovej ekonomike“)
  5. Július Kovács: Som Boris a priatelia stala sa mi taká nehoda plus Video
  6. Vladimir Marunciak: O obzeraní sa za ženami
  7. Peter Slivovic: Pravé Ja
  8. Miriam Studeničová: Neprípustné zotrvávanie v nevedomosti a jej ospravedlňovanie
  9. Vladimír Bohm: USA je v skutočnosti bez prezidenta a potrebuje záchranu – strednej línie
  10. Mikuláš Lakatoš: Op – Ed: Community Healthcare in Slovakia – do we all have equal access to it?


Už ste čítali?