Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď sa z parkovacej politiky stáva parkovacia špinavosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Parkovanie zadarmo nie je zákonným právom človeka/občana a z toho treba vychádzať, ako správne píše autor. Aj tie rezidentské lokality sú teda z tohto pohľadu nezmysel. Kým ľudia/občania nepochopia, že ani parkovanie nie je zadarmo, rovnako ako ich auto, nebude to riešiteľné. V našej mestskej časti bola snaha postaviť parkovací dom, samospráva v mene investora zisťovala záujem (1. reakcia = hurá, konečne!). Keď sa ľudia dozvedeli podmienky - že to nebude zďaleka zadarmo - tak zrazu nebol záujem (2. reakcia = čo si o sebe myslia, ja mám platiť za parkovanie? No to určite!).
1034203
Iste, a budovanie bývania zadarmo máme dávno zaplatené z daní za nehnuteľnosti, však? Prečo nemáme nárok na autá zadarmo, keď už sú vlaky, obedy a parkovanie? Sloboda pohybu nezakladá právo zaparkovať si auto kdekoľvek si ja zmyslím. Sloboda pohybu tebou chápaná by znamenala, že môžem slobodne vojsť do tvojho bytu a ty mi v tom nemáš čo brániť :D Že to nefunguje je dôsledkom práve toho, že bolo/je parkovanie zadarmo. Ak v tom chceme spraviť poriadok, tak to naopak nesmie byť zadarmo. Aby bolo jasné, nie som aktivista, mám auto a jazdím ním denne, rovnako ako autor blogu.
1034203
<< < 1 2 3 4 5 > >>

RE: 1034203

Jasné, cesty nám netreba a také dodávanie tovaru do obchodov (ktoré si aj ty chceš/potrebuješ kúpiť) sa deje teleportáciou ...
Čo keby si sa najprv zamyslel?

"Sloboda pohybu nezakladá právo zaparkovať si auto kdekoľvek si ja zmyslím."
A to niekto takto tvrdil ?
Načo tu kladieš takéto stupídne otázky/tvrdenia?
Radšej si urob "poriadok" vo vlastnej hlave, lebo to čo tu vypisuješ sú bludy.
 

bludy?

ten nad nim napisal "moznost slobodne ist na ktorekolvek miesto autom je uplatnovanie tejto slobody" takze pan reagoval velmi presne a adekvatne.
 

re 1/3

vies ono je to tazke. Jedna vec je, ked niekto si kupi nehnutelnost a niekde sa nastahuje a dotrepe tam svoje 2-3 auta, tak to by som s tebou suhlasil, ze nema mat pravo parkovat zadarmo.

Lenze potom su tu ludia, ktori maju v danej stvrti nehnutelnost cely zivot, od narodenia po dospelost. Cely cas ich podielove dane idu tej mestskej casti, prechadzali si vsetkymi zmenami, prezivali vsetky obmedzenia... a zrazu niekto pride a povie "uz nebudete parkovat zadarmo, ale budete platit 300 euro rocne"...

Hlavne plati to, co p. Drahovsky spomenul - ak sa ma spoplatnovat parkovanie, tak nech sa potom ale aj vsetky vynosy uctuju na parkovaci ucet. Lebo inak to skonci ako obycajne - bude to len dalsia dan a ja vecer ajtak nezaparkujem, lebo nebude kde.
 

 

S tymto nesuhlasim, narokovatelnost na miesto len preto, ze som tam byval odjakziva je co? Narok vydrzanim? Ak by to bolo rozumne spoplatnene, napriklad za kazde dalsie auto niekolkonasobok ceny parkovneho za to predchadzajuce, tak by sa do velkej miery vytratil problem s 2-3 autami na rodinu. Ani argument, ze rano o tretej idem na sluzobku a potrebujem parkovat sluzobne auto doma, neobstoji. Ved ked mas sluzobne auto doma, sukromne nechas v praci - sam to tak robim.
Veci zadarmo su sice pekne, ale nesystemove, vidiet to na zdravotnictve, na skolstve, aj na doprave. V konecnom dosledku prinasaju este vacsiu nespravodlivost, ako keby to bolo platene.
 

RE: pietron

V súvislosti s dopravou a teda aj parkovaním, UŽ DNES NIE JE NIČ ZADARMO!
Tak nerozumiem, prečo tu v diskusii s tým operuješ ?

Lebo tu ide o to, že za tú dopravu, ktorú politici 30 rokov zanedbávali, peniaze za ten čas generované z daní a rôznych poplatkov (za požívanie "dopravy") prehajdákali (na "dialnicu až do Košíc" a rôzne tunely), za ktorú už dnes platíš (že si to asi neuvedomuješ), tak ťa teraz chcú ozbíjať o ĎALŠIE peniaze (teda naviac !) pod mantrou ľúbivej regulácie počtu automobilov v meste a teda hustoty dopravy modernej dobe, zlepšenia možností parkovania (pre rezidentov) a podobných jalových bludov.
Kam sa asi ľudia, potrebujúci sa premiestňovať v rámci mesta (prípadne jeho okolia) asi tak presunú ?
Do tej MHD na úrovni konca 80 rokov minulého storočia ?
Do tých "posilnených bus spojov" (aspoň v dopravných špičkách), na ktoré chýbajú autobusy ale aj ich šoféri ?
?

P.S.
Toto mesto je v "ri" "ci".
Hlavne že konečne už máme aj mrakodrapy.
 
Hodnoť

vdaka za článok,

prosím Vás ako to je s tou značkou IP 16 P- reserve. čo v prípade ked nemá dodatkovú tabuľu, ktorá spresňuje pre koho je reserve? môžem na nej parkovať, nerobí z nej absencia dodatkovej tabule značku rovnakého významu Parking.?
 

Tiež by ma to zaujímalo

Vyhláška 9/2009 podrobne popisuje použitie značky IP 16 a dodatkovej tabuľky E 13 resp. E 12, na ktorej sa uvádzajú spresňujúce údaje, ale nenašiel som zmienku o tom, že tam dodatková tabuľka musí byť.

Stretol som sa s prípadom, že na dodatkovej tabuľke k značke IP 16 boli uvedené dve parkovacie miesta, pre každé miesto uvedené EČ vozidla, pre ktoré je miesto vyhradené, po čase jedno z týchto EČV zatreli bielou farbou (zrejme skončil prenájom parkovacieho miesta), tak som si to vysvetlil tak, že to jedno miesto už nie je vyhradené. Ale z vyhlášky mi to jasne nevyplýva.
 

Škoda, že

street view nie je aktuálny. Bakošova 20 - aspoň na príklade Bakošova 6 možno zdokumentovať, ako sa chybne značí rezervácia. Koľko parkovacích miest je rezervovaných? Jedno? Dve? Majú predmetné autá stáť na sebe? Platí sa jeden/dva poplatky mestu? Nemala dodatková tabula byť len jedna so spoločným zápisom dvoch značiek. Nemala mať dodatková tabuľa informáciu o počte 2ks a lebo 1ks?
Špecialitka vznikla teraz,keď vodorovné značenie už je zjazdené. Za čo sa potom platí? Za neobnovenie farby?
Osobne si myslím, že ide o odr b na susedov, keď sa tvárim, že platím poplatok za dve miesta, dve miesta používam, avšak realita...
https://www.google.com/maps/@4...!3m6!1e1!3m4!1sOHLFXfUv3FcfhrjAAogF rg!2e0!7i13312!8i6656
 

 

Ja mám konkrétne na mysli dve vyhradené parkovacie miesta na nám. 1. mája v Bratislave - kúsok za hotelom Tatra je na stĺpe značka RESERVE s dodatkovou tabuľkou vyznačujúcou jedno miesto pred stĺpom a jedno za stĺpom, pričom u prvého je uvedené, pre koho je miesto vyhradené, u druhého nie (kedysi tam tiež bolo).

Tu je link ne street view, dúfam, že to prejde: https://*****/maps/24hUpJoqUQ22
 

 

Jasné, neprešlo, namiesto hviezdičiek má byť goo (bodka) gl
 

ak nieje uvedena

spz alebo , firma alebo daco, pravdepodobne to parkovacie miesto je uz volne, len ho nikdo nezrusil. Ta dodatkova tabula totiz urcuje pre koho je to rezerve urcene ak tam nic nieje tak pre nikoho. Ale nesmie to byt reserve s tym vozickarom, vtom pripade by to znamenalo ze to je vyhradene pre vodica s ZTP.


Bral by som to tak ze ta znacka reserve je platna pre to prve miesto, druhe je volne.

url som nezozbehal.
 

Tiež to tak beriem.

Je to logické, ale nejasné.
 
Hodnoť

 

Bohužiaľ sa zdá, že ľudia týmto problémom nerozumejú. Bratislava si bude musieť prejsť pár rokmi parkovacieho pekla tak ako Košice. Keď dostatočne veľa ľuďom dôjde že parkovacia politika nič nevyriešila a priniesla kopu nových problémov, po protestoch v uliciach, po tom ako nejaká firma vyhrá pár súdov a pár ľudí sa nabalí tak že budú na tri generácie za vodou, potom možno raz budeme mať aj rozumnú reguláciu.

Škoda, že trváme na tom, že sa poučíme až z vlastných chýb. Príkladov, z ktorých by sa dalo poučiť, je už dnes hocikoľko.
 

Nemás pravdu

Aj v Košiciach platí diskriminácia, Keďže okres Košice okolie nemá okresné mesto.
Respektíve, keďže Mečiar spískal zmenu štatosprávy tak hlúpo, že 5+4+1 okres nemajú v štáte okresné mesto, vznikajú diskriminácie.
Občan okresu Košice II, môže parkovať v okrese Košice III len preto, že okresy používajú rovnakú ŠPZ. Tomuto sa napríklad b okresoch BA chcú vyhnúť. Diskriminácia KS v KE však stále ostáva v platnosti!
 
Hodnoť

Parkovanie

parkovanie je možné zrealizovať premaľovaním žltej čiary na bielu. Tak ako sa to stalo pod Mýtnym domčekom. Zo zákazu státia sa stalo vyhradené parkovacie miesto. Že má nadrozmery? Že nie je jasné ako a na koľko je vyhradené? No problém! Keďže nie je informácia o vyhradenosti, len stav vyhradenia existuje, ...
Banalita. Však? Tak to dopadne, keď na jeseň mesto premaľovavalo čiary a žltá došla. Zo značky, ktorá chcela byť V12a máme odrazu V10d
 
Hodnoť

Osobne si myslím,že

je načase zanonymizovať ŠPZtky. Cudziemu človeku na ulici nemá čo byť umožnené vedieť z akej lokality registrácie je auto, Zvlásť v dobe, keď štát zaostalo eviduje existenciu trvalého pobytu, avšak život/práca sa realizuje inde práve preto, že SVK má regionálne rozdiely a nemá jednotke budované mestá s rovnakým počtom obyvateľom narovnako.
Mali by sme prebrať model z Maďarska, či Čiech, či Rakúska - v rámci jedného mestá sú vydané rôzne špztky.
 

Anonymne ECV

Vo Britanii auto dostane ECv ako rodny list a zije s nou cely zivot, bez ohladu na majitela. Najlepsie je, ze z ich ECV viete, kolko rokov auto ma. Vsetky ECV su si rovne.
 

Áno

logické.
U nás máš napríklad aj taký paradox v praxi, že pri diaľničných známkach platí, že ju kupuješ na ŠPZ, avšak zákon hovorí, že ju má vlastniť majiteľ!
To znamená, že napríklad ak jazdí manžel a manželka, tak diaľničnú známku majú mať obaja, bez ohľadu na to akým autom idú - svojím, cudzím, firemným... auto podľa zákona nemá mať diaľničnú známku.
 

Nie

V Rakúsku sú SPZ podľa okresov ako u nás, samozrejme sa dá zaplatiť špeciálna značka, ale okres zostáva: W - Wien, L - Linz, S - Salzburg, BL - Bruck an der Leitha (okres), PE - Perg, apod., český systém je anonymnejší, maďarský nepoznám...
 

Hej až na to, že veľkosť plochy štátu

Hej až na to, že veľkosť plochy štátu, ktorou sa predmetná značka pokrýva je väčšia ako náš okres.
Alebo inak: W nemá len Wien, ale metropolitná zóna.
Kdežto na SVK v metropolitnej zóne Bratislavy máš aj značky MA, či SC, v zóne Košíc KE a KS...
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 781
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 747
  3. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 545
  4. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 392
  5. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 341
  6. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 300
  7. Eva Gallova: Vtipy o vlekároch 258
  8. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 219
  9. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 183
  10. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 161

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  2. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  3. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  4. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  5. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  6. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  7. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !
  8. Peter Homola: Basket v TV.
  9. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor!
  10. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá


Už ste čítali?