Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď sa z parkovacej politiky stáva parkovacia špinavosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Prečo je pred každým nákupným centrom toľko parkovísk vyhradených pre ZŤP? Počet takýchto miest vysoko prevyšuje percentuálne zastúpenie ZŤP v populácii. Prečo policajti nekontrolujú kto tam parkuje? Z auta s označením ZŤP obvykle vystúpia ľudia bez známok postihnutia. Videl som takto označené prázdne auto odstavené na čistinke pod Kojšovkou - "imobilný" pasažier šiel na huby.
 

 

Zdravotné postihnutie nemusí byť vidieť na prvý pohľad. Môže to byť choroba, ktorá dotyčnému znižuje kvalitu života, ale nemusí byť imobilný. Je samozrejme na dlhšiu debatu, či aj takíto majú mať výhody pri parkovaní.
 

 

je na to nejaky zakon, urcite ...
mne sa rozum zastavi, ked v KE pred Hornbachom je pri budove asi 30 miest pre invalidov
UPLNE ZBYTOCNE ... ani polovicny pocet by sa nikdy nenaplnil
ale hovorim, asi nejaky zakon prikazuje kolko miest tam musi byt
to ze mame zakony na vaginu je jasne, ved Slovensko, bananistan
 

 

Nemusíš mi vysvetľovať, že zdravotné postihnutie nie je vždy viditeľné na prvý pohľad. Ja som písal hlavne o tom, že ten viditeľne imobilný obvykle sedí medzi štyrmi stenami a príbuzenstvo si najeho úkor vylepšuje kvalitu života parkovaním.
 

 

Pre chudobného duchom: Vidíš človeka, ktorý vystúpil z auta označeného parkovacím preukazom ZŤP. Napríklad mňa. Zdravý, mocný, krásny, tak by som ti s gustom dal po papuli za takéto reči... ale až po tom, čo by som ťa zobral tam, kam idem. Pretože v budove ma čaká chromá manželka, ktorú poveziem domov.

No a to je jeden z dôvodov, prečo tupoň občas vidí zo ZŤP auta vystupovať aj zdravého človeka. Napodiv, policajti to nikdy neriešia - je to tŕňom v oku len malým závistlivým duv@rom.
 

 

Blahoželám ti k tvojej kráse, ale ani tvoja krása ťa neoprávňuje označovať ma tupoňom. Neprekrúcaj moje slová, že občas vidím zo ZŤP auta vystupovať aj zdravého človeka, lebo ja len výnimočne vidím zo ZŤP auta vystupovať/nastupovať pred obchodným centrom človeka s obmedzenou pohyblivosťou.
Ak správne chápem, tak privezieš manželku do obchodu, potom odídeš (necháš ju nakupovať) a potom sa po ňu vrátiš? Naozaj?
Nevysvetlil si mi, krásavec, prečo je pred obchodnými centrami toľko vyhradených miest, t.j. viac ako je štatisticky potrebné.
Chápem, prečo peníš, uvedomil si si, že si to parkovanie užívaš.
 
Hodnoť

Vyries

to sam. Zober pozicku. A buduj podlazve garaze na Slovensku a po celom svete. Downtown Jacksonvile,Fl ma okolo 10 podlaznych garazi a parkovat nikdy neni problem. Tak isto Manhattan. Zakazane parkovanie na uliciach a dostatok podlaznych garazi. Je to jednoduche, ale na Slovensku radi parkuju zadarmo. Kto nechce platit musi chodit peso alebo hromadnou.
 
Hodnoť

Fundovaný článok,

vidno, že sa autor v problematike vyzná.

Je zarážajúce koľkí obyčajní ľudia (ale aj mnohí aktivisti) si neuvedomia základnú pravdu o rezidenčnom parkovaní: ak sa striktne zavedie v každej dedine, tak bude auto nanič lebo sa bude dať len zaparkovať pred domom vlastníka a nikam sa s ním nebude dať dôjsť. Akcentovanie tejto pravdy renomovaným autorom dopravných blogov považujem za veľmi prospešné.

K časti o triednych nepriateľoch by som ale pridal dôležitý bod (a vyplýva z vyššie spomenutej pravdy o rezidenčnom parkovaní): hlavným triednym nepriateľom je auto resp. jeho používateľ. A parkovacia politika (ako sa zvykne zavádzať v Európe vrátane Slovenska) je prostriedok v rukách cykloteroristov a podobných sociálnych inžinierov ako znehybniť autá v mestách, ako znemožniť majiteľom ich rozumné používanie a tým zmenšiť komfort ich života.

Neuvedomujú si, že to ale zasiahne aj ich keď (ako sa zase veľmi správne spomína v blogu), napríklad, opravár práčky zvýši cenu o parkovné alebo aj v prípade havárie príde neskôr lebo musel odparkovať auto ďalej od jeho domu. Alebo ho syn nepríde opatrovať niekoľko dní v chorobe a voziť autom po lekároch lebo by ho to na parkovnom stálo viac než si môže dovoliť. Toto som zažil nedávno v úlohe syna v istom nemenovanom blízkom európskom meste, ktoré sa umiestňuje vysoko v slniečkárskom hodnotení kvality života a teda má vysoko vyvinutú parkovaciu politiku ako boj proti triednemu nepriateľovi - autám všeobecne a autám nerezidentov špeciálne.

Zhoršenie situácie zavedením parkovacej politiky v časti Karlovej Vsi pekne zhrnul, vrátane fotodokumentácie, autor tohto príspevku (nedajte sa pomýliť, že sú na stránkach Rače):
http://obcan.racan.sk/2018/08/...
A páči sa mi aj jeho zovšeobecnenie tu:
http://obcan.racan.sk/2018/08/...
 

 

Cyklisti mozu za potrebu parkovacej politiky? :D
Vidim ze cyklistov neznasas, ale aj keby v ba nebol jediny cyklista, tak parkovacia politika sa riesi aj tak.
 

 

V BL je cyklistov minimum. Problémom nie je hŕstka nadšencov pre tento šport, ale mocná skupina aktivistov, ktorí ich záľubu zneužívajú na terorizovanie ľudí. Len tak - lebo môžu.
 

 

k druhému odseku o zbytočnosti auta - nemáš pravdu.
1) môžeš ísť zo svojej nehnuteľnosti (dvora alebo garáže) na nehnuteľnosť, ktorá má vybudované parkovacie miesta zadarmo (obchodné centrum, možno zamestnávateľ, svokrina predzáhradka...)

2) v prípade potreby si môžeš zaplatiť dočasné parkovanie aj vo väčšine rezidenčných zón - je to menej výhodné, ako pre domácich, ale dá sa.

3) nenahovárajme si, že dediny a mestá by boli budovaním parkovísk pre "cezpoľných" zaťažené rovnako. Neboli, na parkovanie zadarmo v priemere najviac doplácajú obyvatelia miest.
 
Hodnoť

A ešte skutočný príbeh z Karlovej Vsi

O pár mesiacov po prečítaní článkov, ktoré linkujem v mojom predošlom príspevku, som zažil niečo veľmi podobné na vlastnej koži. Pri rekonštrukcii Adámiho ulice v Karlovej Vsi v Bratislave namaľovali aj parkovacie miesta. Potom si uvedomili, že niektoré namaľované nevyhradené miesta nevyhovujú predpisom (nenechajú 6m voľných), tak ich za pár dní zatreli na šedo (ani tie vyhradené nevyhovujú predpisom, tie však ponechali). Ale stále tie čiary vidno a autá podľa nich parkujú. Potom ešte primaľovali dve miesta čiastočne na chodníku.
Pridali aj nový priechod pre chodcov, ktorý tam vraj musí byť (podľa reakcie, ktorú som dostal z miestneho úradu) hoci tam zjavne nikomu skoro 50 rokov nechýbal. Kvóli priechodu ako aj kvóli tomu, že namaľované miesta sú zbytočne väčšie než by bolo minimálne treba pre autá obyvateľov okolitých domov, sa stratili v danom úseku 2 až 3 parkovacie miesta miesta (z asi 15 či 20 nevyhradených miest, teda viac než 10% miest padlo za obeť "zlepšeniu"). Vďaka tomu na mieste, kde nebol problém s parkovaním (väčšinou som zaparkoval pri dome a len 3 či 4 razy za 20 rokov som mal problém nájsť miesto do 200 metrov od domu) zrazu už problém je (pri dome zaparkujem menej než v 50% prípadov a veľakrát som už mal za posledný polrok problém nájsť miesto do 200m).

Preto je pre používateľov áut je najlepšie, ak neexistuje žiadna "parkovacia politika". Na toto by mali ľudia myslieť keď sa bude znova hlasovať o parkovacej politike (v poslednom hlasovaní v Karlovej Vsi bolo 54% za a 41% proti pri 42% účasti). Každé "zlepšenie" je zlepšením len z pohľadu odporcov áut a posilnením ich boja proti triednemu nepriateľovi. A ešte to ten triedny nepriateľ má zaplatiť zo svojho.
 

 

Na "toto" mali ľudia (ako voliči) myslieť už v nedávnych komunálnych voľbách.
Bohužiaľ, téma dovrzania celkovej situácie s parkovaním, sa akosi vytratila-stratila popri iných témach (či Vallo je nastrčený kôň Penty a pod).
Teraz "odborníci" na dopravu, z Tímu Vallo, sa už nebudú pýtať (dobre informovaných a problematike rozumejúcich) ľudí, ako 30 rokov devastovanú Bratislavu aj v oblasti dopravy, riešiť K ZLEPŠENIU.

P.S.
Tiež už roky v diskusiách upozorňujem na to, že parkovacia politika cez jednotlivé mestské časti, bude viesť k tomu, že rezident v jednej bude nerezidentom vo všetkých ostatných, tak sa parkovanie tak zdraží, že mnohí radikálne obmedzia použitie auta po meste (aj keď ani doteraz nejazdili po meste pre zábavu) a nechajú ho zaparkované v svojej rezidenčnej časti. Takto budú blokovať aj cez deň parkovacie miesta a ostatní návštevníci (dane lokality) tam nebudú mať šancu zaparkovať, lebo žiadne zvýšenie parkovacích miest sa reálne neudeje !
To len komunálni šmejdi sľubovali aj pečené holuby ...

Takže naivisti, čo tu vyspisujete a podporujete zamýšľanú parkovaciu politiku, len dosiahnete to, že mesto bude dopravne ešte viac paralyzované, ako keď žiadna parkovacia politika nebola.
Keby vás (podporovačov zavádzania nezmyselnej parkovacej politiky) bolo potom aspoň možné defenestrovať, ale to už vy budete ticho šúchať oné a tváriť sa, že vy nič.

P.S.
Nedajme si vziať mesto rôznymi cykloteroristami a dopravnými pomätencami, lebo oni žiadne zlepšenie života v našom meste reálne nevedia priniesť.
A terigať sa na bicykloch v zime, po zľadovatelých chodníkoch (lebo jazda na bicykli po chodníku tiež NIE je žiadne ľudské právo a preto tade treba jazdiť na bicykli!) je teda naozaj super riešenie.

Jediná cesta na riešenie je dobudovať funkčnú, spoľahlivú a kapacitnú MHD (s nosným systémom na báze metra!) a urýchlene začať dobiehať v tomto roky zameškané. Tak o 15-20 rokov by mesto reálne mohlo dosiahnuť zlepšenie a následne "regulovanie" použitia IAD. Dovtedy to bude len ozbíjanie ľudí o ich ďalšie peniaze.
Fúj, to sa nehambíte ?!
 

 

Oni sa nehaMMMMMbia, pretože sú nehaMMMMMebníci. Alebo nehaNNNNNNebníci sa nehaNNNNbia?
 

RE: VVV

Lebo ohaMbie, ty mudrlant.
Ale je milé, že si sa našiel.
:-D
 

 

Keby si si aspoň pozrel pravopis pred tým, než napíšeš ďalšiu sprostosť.

Napr. tu: https://slovnik.azet.sk/pravop...

Aj by som ti napísal, čo si, ale asi by mi zmazali príspevok aj napriek použitiu spisovného slova.
 
Hodnoť

Zase vymyslieť vymyslené

Stačí skopírovať politiku Prahy a za pár € je všetko ok.
Používať modré zóny kde môže parkovať za poplatok určitý čas každý KAŽDÝ z celého sveta. A rezidenti lacnejšie (podstatne). Niektoré zóny majú Max čas 3/4 hodinu ostatné 3 hodiny.
A nie ako v najväčšom zapadakove na Slovensku rozumej Bratislava staré Mesto, ktoré je mŕtve a prázdne lebo sú všade nezákonne namaľované krížiky pre rezidentov - malomestiakov. Keby toto urobili všetky časti mesta tak stojíme. Potom K+R pred každou školou, verejnou budovou K+R aspoň na 5 min aspoň 3 miesta a kontrolovať na sekundu.
A v neposlednom rade zrušiť magistrátu rezervované miesta na námestí SNP a na Uršulínskej pretože neexistuje zákonný dôvod aby mali pracovníci magistrátu parkovanie k dispozícii.
To isté pre každý úrad.
Toto by malo byť jednoduché a netreba nič vymýšľať.
Modrá farba stojí pár euro. A samozrejme kúpiť appku systém na Prahy cez výberové konanie nakoľko to majú, je to dobré a hlavne fungujúce.
A nie dať to nejakej miestnej firme ako v Košiciach.
 

 

kde v Starom meste je mrtvo ty trulo?
 

Môžem ti poslať fotku

zo včera večera okolo 19:30 na panenskej. Prázdno mŕtvo. Všade neobsadené volne parkovacie miesta. V sobotu a nedeľu je mesto vymrete - pokiaľ nie je Silvester alebo niečo podobné. V so - ne som v starom meste dosť často.
Okrem toho viac ako polovica starého mesta nemá mestský charakter - od palisád po patrónku je to ako na dedine. Takže je mŕtve.
A trulo volaj svojho fotra alebo mamku nech ti dajú po papuli.
 
Hodnoť

 

Najlepsia reguacia je ziadna regulacia, teda okrem pravidiel cestnej premavky. Ziadne rezientnske karty, ved to je na hlavu, naozaj, kde potom budeme vlastne autom chodit? Nikde sa uz neda zaparkovat, v Bratislave su uz cele zony, kam v podstate ani autom nechodim, len tam nie je kde zaparkovat a kopec vyhradenych rezidencnych miest je volnych...
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 661
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 658
  3. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 443
  4. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 356
  5. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 310
  6. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 269
  7. Eva Gallova: Vtipy o vlekároch 228
  8. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 206
  9. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 151
  10. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 140

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  2. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  3. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  4. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  5. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  6. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  7. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !
  8. Peter Homola: Basket v TV.
  9. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor!
  10. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá


Už ste čítali?