Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď sa z parkovacej politiky stáva parkovacia špinavosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5

Hodnoť

benevolencia

S akoukolvek parkovacou politikou a s parkovanim sa v meste nevyriesi nic, pokial budu policajti (štatni aj mestski) ignorovat parkovanie v rozpore s predpismi. velke mnozstvo aut pri parkovani porusuje predpisy (parkovanie v krizovatke, na ostrovcekoch, na priechodoch,...) a policajti nič. tu neobstoji ziadna vyhovorka na system, tu je zakladna systemova chyba, ze policajtom sa nechce a ich za to nikto nepostihuje i ked je to jedna z ich zakladnych povinnosti
 
Hodnoť

vyrieste tento problem

pan drahovsky ako vyriesite problem kde obcania maju viac aut ako je miest na parkovanie a nove parkovisko uz fakt nie je kde postavit????
da sa to vyriesit uplne jednoducho, rychlo a bezpoplatkov pre obcanov!
pomocka: v centrách niektorých velkych miest to maju tak poriesene.
no schvalne ci pridete na jedine mozne spravodlive riesenie, ktore je navyse zadarmo.
 

 

nikto nic? a pritom je to uplne jednoduche.
emisne zony je riesenie. rychle, lacne, spravodlive ...
ale nie kvoli elektromobilom. ale prave naopak kvoli starym autam.
ak je viac aut ako miesta a nove miesto nie je kde spravit tak to inak ako zakazom vjazdu pre niektorych nevyriesite. a teraz komu dat ten zakaz? diskriminovat podla bydliska? nepomoze. vsetci tam byvaju. spoplatnit? nepomoze. kazdy by zaplatil. pridelit kazdemu bytu napr. 2 miesta? no ale v jednom byte byva len jeden dospely a v druhom mozu byvat 4.
auto musi splnat nejake predpisi. stk emisna. to je normalna vec.
no a prave v miestach kde sa neda zaparkovat staci tie predpisi sprisnit.
napr zakazat v celom meste auta z minuleho tisicrocia. norma euro 3 a starsie.
ak by vdaka tomu zmizlo z mesta len cca 10% aut hned je kazde 10 parkovacie miesto volne. tak isto v zapche by bolo o kazde 10 menej.
nepomoze zakazat len euro 3 a horsie? tak zakaz vjazdu pre euro 4 a horsie. a niekde kludne len euro6 povolit.
samozrejme musia byt vynimky od mhd cez smetiarov zachranku az po ztp.
tak isto vynimky na vjazd a zastavenie ( nie parkovanie ) na nevyhnutnu dobu nakladky ci vykladky pre zasobovanie. ale len v urcitom case mimo spicky.
takto by nikto nemusel nic platit. nikoho to nediskriminuje. proste si kupis nove auto ak tvoje nesplna pozadovane kriteria. ak na to nemas tak prave pre teba je verejna doprava. a este by sme sa tvarili ekologicky a pokrokovo ako vyspele mesta na zapade. a mozno by to aj tomu ovzdusiu prospelo zbavit sa starych srotov.
uz len schvalit v nrsr zakon co mestam umozni zriadit emisne zony a je to.
 

 

Uz len v NRSR schvalit zakon, aby ludia zarabali aspon 1600€ v cistom a moze byt. Ak ti to este nedoslo, tak polovica ludi na tych "staruch srotoch" jazdi preto, ze na tu Teslu proste nema. Zufalo skrabe a odklada z vyplaty aspon na to, aby tu feliciu udrzal v stave schopnom absolvovat STK.

A eurosocialisticke nezmysly typu Euro 6 a vyssie?? Zas chce niekto rozkazat vetru a dazdu?? Ved to je iba o tom, ktory vyrobca odvaznejsie okasle meranie. Uz Euro6 vo svojej definicii dost kruto nakopava zakony fyziky platne v tejto casti vesmiru. Euro 7 je prakticky nesplnitelne aj pre hybridy. Tak o com sa tu bavime??

Jedine, k comu tieto nezmysly povedu bude splnenie mokreho sna socialnych inzinierov o tom, ako maju ludia zit. Zas sa vratime do cias socializmu, ked auta mali iba vyvoleni. Ale je pravda, problem s preplnenymi mestami sa vyriesi. Zial na ukor socialnej a pracovnej mobility.
 

 

netrep do toho teslu ani nejake mokre sny hocikoho.
20 rocne auta si svoje uz odparkovali. a tu ide fakt o stare auta ako felicia a starsie. netvrd mi ze vacsina ludi jazdi vo feldach. to je nezmysel. podla mna cca 10% ludi jazdi na autach z minuleho tisicrocia. a ak niekto nema peniaze na novu daciu co ma euro6 a stoji menej ako 8000 tak nech sa na mna nehneva a nech chodi verejnou dopravou. vsak prave ta je pre menej majetnych ludi. a vobec to nie je hanba ist mhd.
kludne som mohol nepouzit euro normu ale rok vyroby ako kriterium. no to mi pride neprakticke. pozriem na auto a vidim feldu. viem ze felda ma euro3. ale ci ta konkretna felda je rocnik 98alebo 99 netusim. len za to som zvolil ako kriterium veku auta euro normu a nie skutocny vek. takze fakt tu nemiesaj mokre sny, fyziku, eurobyrokraciu atd
 
Hodnoť

 

Cela parkovacia politika tak, ako je predkladana neznamena nic ine, ako zdanenie vlastnictva auta. Parkovacie miesta nepribudnu, garancia zaparkovania neexistuje.

Ale tento sposob urcite neprejde, primarnym sposobom zavedenia tejto dane je naplnit a potom rozkradnut mestsku pokladnicu.
Aj ja osobne, ak prejde tato dan, MHD nikdy nepouzijem. Ak uz som zaplatil za auto, nevidim dovod platit aj za MHD.
 

 

Tak este raz, nepresiel cely text.
Cela parkovacia politika tak, ako je predkladana neznamena nic ine, ako zdanenie vlastnictva auta. Parkovacie miesta nepribudnu, garancia zaparkovania neexistuje.
Ak by naozaj bolo zamerom zmensit dopravne zatazenie a presunut ludi do MHD, tak takymto sposobom sa to nepodari. Preco by mal clovek, ktory sa prepravuje vlastnym autom zaplatit za to, ze auto necha stat na parkovisku nedaleko bydliska a potom si zaplati za to, aby mohol pouzit MHD (o jej kvalite teraz hovorit nechcem). Ak by bolo zamerom naozaj zvysenie vyuzivania MHD na ukor IAD, tak vhodnym nastrojom by mohol by system, kde ak by majitel vozidla mal kupeny rocny cestovny listok na MHD, potom by neplatil dan z vlastnictva vozidla. To by mohlo motivovat vela ludi.
Ale tento sposob urcite neprejde, primarnym sposobom zavedenia tejto dane je naplnit a potom rozkradnut mestsku pokladnicu.
Aj ja osobne, ak prejde tato dan, MHD nikdy nepouzijem. Ak uz som zaplatil za auto, nevidim dovod platit aj za MHD.
 
Hodnoť

Riesenie

V sucasnosti je zo strany mestskych uradov a kriminalizovany KAZDY majitel auta. Ako inak, ved lahsie ako hladat ozajstne riesenia je "regulovat" (=kriminalizovat) a zakazovat. Pozor, to nehovorim o centrach mesta, to hovorim o rezidencnych sidliskach kde by bolo, jeden by si pomyslel, prirodzene zit, mat dom/byt, mat auto.

Ale naco stavat parkovacie domy ? Naco regulovat vystavbu ? Naco sa tahat za prsty s developermi ktori si mozu dovolit drahych pravnikov ? Naco robit strategicke planovanie vystavby, ked je jednoduchsie rozpredat vsetky mestske pozemky, postit volnu divoku vystavbu v style co to da. Potom pani uradnici z mestskeho uradu obcanom (pre ktorych tu su a z ktorych penazi ziju) jednoducho zadristaju ze parkovanie nie je vase ustavne pravo, namalovali sa ciary a parkujte si ako viete, kolko je tolko je. Vola sa to parkovacia politika.

A uradnik si v klidku dalej popija kavicky v teple a pohodlicku svojej kancelarie a pocuva developera ako mu vyklada: ked nam to dovolite postavit dalsi 30 poschodovy panelak na tychto 150 m stvorcovych pozemku, pocitajte s nami kolko to bude bytov a o kolko viac budete dostavat kazdy rok do rozpoctu za dane z nehnutelnosti.

Jedine ozajstne riesenie je regulovanie prehustovania vystavby. Jedine starostovia a urady mozu a musia cez stavebne urady regulovat hustotu zastavby. Pri nekonecnom zahustovani ako sa to deje dnes logicky nie je mozne aby bolo dostatok miesta. K tomu samozrejme naplanovanie primeranej infrastruktury, vystavba parkovacich miest a parkovacich domov.
 
Hodnoť

 

Prvýkrát v Paríží som bol ešte ako dieťa v roku 1976 ? Boli sme aj na návšteve v sídlískovom paneláku. Medzi panelákmi veľké zatrávnené plochy so stromami a prázdne parkoviská pre nerezidentov. Parkoviská pre rezidentov pod panelákmi vraj 2 parkovacie miesta na jeden byt. Vo F to vedeli už pred 50 rokmi, že postaviť akúkoľvek budovu bez príslušného počtu parkovacích miest neprejde cez kolaudáciu. Pokial viem, ani v CH neskolaudujete novú budove bez príslušného reálneho počtu parkovacích miest. A u nás? Napr. sociálna poisťovňa si postaví novú budovu v centre mesta. Denne ju navštívia stovky občanov, vrátane invalidov, ktorých pravidelne pozýva na prehodnotenie ich zdravotného stavu. Pre nich nezabezpečí ani jedno jediné parkovacie miesto! Ale pre svojich zamestnancov parkovanie má v dvore.
 
Hodnoť

zdielane parkovacie miesto

Som rad, ked sa da vyuzit zdielane parkovavie miesto (nie je rezervovane 24hod). Smola je, ze sa da vyuzit len na kratky cas, ktory nepokryva pracovnu dobu. Ak som v praci 8h+prestavka+2xpresun, tak moje rezidentske miesto nevyuzijem minimalne 9,5h.
 
Hodnoť

koniec navstev, odteraz iba online?

Nemoznost ist na nvstevu mi napadla tiez. Vlastne cela politika parkovania vyzera tak, ze parkovacie miesto sluzi ako trvalo zabrate miesto cimsi, co sa vola auto. Takze parkovisko vlastne bude jedna velka trvala outdoor vystava. Len ked pojdem mimo BA do riedko osidleneho uzemia, len vtedy bude mat cesta autom zmysel alebo do obchodneho centra, kde je velke parkovisko. Pouzivam aj MHD, ale realita cestovania je horsia, ako prezentovana v mediach. Skuste cakat na moste na zastavke za silneho vetra a dazda a s malymi detmi. Auto mi skracuje cas na prepravu o 50%. Hodina navyse s rodinou alebo so znamymi je pre mna cennejsia.
 

RE: nologin

Vystihol si to veľmi presne!

Len škoda, že si to mnoho voličov neuvedomovalo v nedávnych voľbách, lebo ani Vallo v tomto nemá dostatočne jasno. Pritom efektívne riešenie zlepšenia dopravy v Bratislave je na dlhé roky a zhřňa najm (ale nie len):
- reguláciu rozvoja mesta (radikálne zmenený Územný plán mesta)
- cielený a intenzívny rozvoj MHD (najmä neodkladné budovanie nosného dopravného systému na báze metra ! - teda v širšej časti mesta "pod zemou" a k tomu rozvoj doplňujúcich typov MHD - najmä električka v nadväznosti na trať metra)
- dodatočné rozširovanie parkovacích miest zodpovedajúce súčasnému stavu obytnej zástavby - rezidentov a administratívnych budov (lebo už len zo súčasného počtu bytov/domov je dostupný počet parkovacích miest v zúfalom deficite !!! roky zanedbávaný - presne ako napísal Drahovský v blogu.) + každá administratívna budova by mala mať zo zákona vybudovaný potrebný počet parkovacích miest, inak nebude môcť byť postavená, alebo, ak už stojí, prevádzkovaná (v takom rozsahu) !
- rezidenčné parkovanie postavené na princípe vlastnenia (alebo oprávneného užívania) nehnuteľnosti (lebo platba dane za nehnuteľnosť (dom, byt, pozemok) alebo platba dane za prenájom nehnuteľnosti a pod.) v lokalite a NIE na základe trvalého pobytu !
- ...
 
Hodnoť

Veľké vozidlá - truiedny nepriateľ

Vážim si postoje pána Drahovského ale ani on nebude takýto postoj presadzovať
Hlavným triednym nepriateľom sú vozidlá veľké t.j. nad 4,4 m dlžky a nad 1200 kg váhy.

Nikto v EU si dosiaľ nedal robotu aby zistil o koľko % sa znížil počet miest pre autá za predpokladu že od roku 1990 ich rozmery narástli povedzme z 4,2 m dlžky na 4,8 m dlžky a ich vákha z 1100 pohot. Hmotnosti na 1800 kg Netvrdím že som presne ohraničil rozmery či váhu. Môže to urobiť niekto iný.

Ale tvrdím že sa teraz zmestí o 40 % aut menej a nejde o parkovisko typu ihrisko ale parkovanie pozdlž komunikácie. Takže tu je ten chýbajúci priestor o ktorý bojujeme s magistrátmi!!

Riešenie je len jedno: zdaniť progresívne najmä dlhé prípadne aj širšie nad 1,9 ma a tiež ťažké vozidlá. Samozrejme treba zdaniť všetky vozidlá nielen podnikateľské. Tzv dodávky naviazané na podnikanie by mali osobitný status.

A vyžadovať od verejnej správy povinne platiť parkovné za vozidlo ktoré je napísané na právnickú osobu v mieste jej sídla.

Viem že všetci poslanci na všetkých úrovniach sú tak automilní, že žiaden z nich progresívne zdanenie aut nebude presadzovať. Asi to príde ako smernica z Bruselu ale až po kríze ktorá nás čaká.
 

 

jak si dospel k 40%?
ak auta narastli o 60cm tak to zdaleka nie je 40%
po dalsie tak zaplatia dlhe auta poplatok za dlzku a budes tam kde si bol.
 
Hodnoť

vtipné

...aj tak je to vtipné. Človek sa slobodne rozhodne kde bude bývať a že si zaobstará auto, súhlasí že bude platiť za každé prdnutie (palivo, poistky, STK...), ale popri tom všetkom si záhadne neuvedomí, že vlastne nemá kde parkovať. Nekonečne veľa ľudí si povie "veď moje jedno auto sa ešte nejako vojde", alebo ako?
 
Hodnoť

tu sa neda nereagovat

V podstate vsetky problemy uvedene v blogu su len detaily, ktore doriesi uz bezna prax, bud sa upravi system tlakom volicov-rezidentov alebo to budu rezidenti ignorovat a nahlasovat budu len tie auta, ktore im vadia vo vyuzivani ciest/parkovacích miest.

Precital som si aj par prispevkov ohladom Karlovej Vsi, v zónach rezidencneho parkovania mi byva cast rodiny a nevie si to vynachvalit. Karlovka robila aj prieskumy (lahko vygooglitelne) a nejakých 80% obyvatelov zon rezidencneho parkovania to maximalne podporuje. Ked sa zaviedla zona na konci Dlhych Dielov na Veternicovej tak nastal armagedon, hotovy ragnarok, koniec galaxie...na Facebooku Karlovej Vsi, kde obyvatelia (s trvalym pobytom boh vie odkial) spustili palbu na starostku. Par mesiacov po zavedeni rezidencnej zony som sa tam bol prejst. Výsledok o deviatej vecer? 20-25% miest volnych. No parada. Mna ako rezidenta absolutne nezaujimaju ini ludia, prepacte ale fakt nie. Tie zony su robene tak, aby tam rezident s prihlasenym autom mohol pohodlne zaparkovat (a Karlovka nema ziadne cudne problemy, ze by tam cely den nikto nemohol zaparkovat, na rezidencnych miestach sa da parkovat volne zhruba pol dna...ze su v starom meste retardi nie je vseobecnym problémom parkovacej politiky ako takej).

Ked niekto na rezidencne parkovanie frfle tak spravidla zabudne uviest kde ma trvaly pobyt a ako ma riesene auto (podobne ako ked v TV dedko narieka, ze ma maly dôchodok aj ked cely zivot tazko pracoval...len zabudne vytiahnut realne vyplatne pasky a prepocet zo socialky). Neverim takymto názorom ani sobi prd, mam tam rodinu, ktorej sa parkuje perfektne, videl som to nazivo aka je to pre rezidentov parada a mame aj prieskumy obyvatelov samotných rezidencnych zon, ktorých jasna vacsina si to pochvaluje. Ja uz fakt neviem o com sa tu bavime.

Ze sa polka aut presuva o ulicu dalej vzdy ked sa zavedie rezidencna zona? A koho to trapi? Ved ked sa to zavedie vsade tak tie auta budu vytlacene nadobro. Staci sa pozriet do Prahy, zaviedlo to centrum a auta zahltili okolie centra. Tak to zaviedli aj susediace mestske casti, potom dalsie a dalsie. Zo satelitov zacali ludia nechavat auta pri prilahlych obciach na vlakovych staniciach, tak to zaviedli aj dotknute obce. Tento poriadok sa pregrcal niekolkymi geografickými zonami v okoli mesta az kym velka cast ludi nezacala chodit vlakom/autobusom priamo zo svojej dediny.

Tu predsa nejde o hladanie nepriatela. Pan Drahovsky, nastahujem sa k Vam, budem Vam vyzierat chladnicku, minat energie...a plat budem posielat svojej rodine do susedného bytu. Ked si odo mna vypýtate peniaze na najomne, tak tiez budete akoze "len hladat triedneho nepriatela"? Ved ja tam len byvam na Vas ukor, preco ste nepriatelsky? Ak ste nepochopili paralelu s danovym systémom samosprav na Slovensku, tak podla mna by ste sa ani nemali k tymto veciam vyjadrovat. Je to proste ekonomicka realita, 420 tisíc rezidentov, dalsich 300 tisíc ludi tu vyuziva sluzby a odvadza dane na druhy koniec republiky.

Tiez tie dlhsie auta...parkovat s firemnou dodavkou dlhou cez 5 metrov a zaberat aj 2 parkovacie miesta? Naco to tolerovat. A vôbec, nech si to schvalia rezidenti ako chcu, v Karlovke su ti ludia spokojni, frflu len ti, ktori nemaju trvaly pobyt alebo maju auto na firmu, ktora ma sidlo kdesi v Ruzinove. Vôbec ma to netankuje ak mam byt uprimny. A vsetkymi desiatimi budem podporovat politiku, ktora mne ako rezidentovi prinesie uzitok, aj keby mali cezpolni platit 1000€ za parkovanie mesacne alebo 5x drahsie listky na MHD. Ja v ich obciach tiez nemam nejake extra vyhody.
 

<< < 1 2 3 4 5

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 743
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 726
  3. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 522
  4. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 383
  5. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 330
  6. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 291
  7. Eva Gallova: Vtipy o vlekároch 252
  8. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 215
  9. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 169
  10. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 152

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  2. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  3. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  4. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  5. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  6. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  7. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !
  8. Peter Homola: Basket v TV.
  9. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor!
  10. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá


Už ste čítali?