Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná nehoda v križovatke D1/D2 v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

< 1 2

Hodnoť

 

No možno nejaký neskúsený vybrzďovač ten v žltom, kto vie, škoda že nie je zatiaľ video z bližšieho vozidla.
A ako tam skončil ten superb? Nedobrzdil za kamiónom? Ale zase podľa tých dvoch pipiek, čo sa tam prémávajú, by som tipoval na selfíčkovanie a posielanie páčikov...
 
Hodnoť

Doprava = vzájomná kooperácia

Ja, čo sa v ničom nevyznám - oceňujem u autora článku hlavne "jadro" jeho textu.

Ktorým je - vzájomná ohľaduplnosť, ale zase nie (zastaralá) spomalenosť reakcií.
Bez vzájomnej ohľaduplnosti, nefunguje NIČ.
Ani v ekonomike, ani v občianskom živote ale ani v cestnej premávke.

A. čo znamená ohľaduplnosť v roku 2019?

1. Rýchle reakcie
2. Sústredená pozornosť na dianie na vozovke (pred, vedľa i za vozidlom)
3. Schopnosť predvídavého vyhodnotenia situácií
and last but not least
4. Gentlemanstvo (slov.: zdvorilosť)

Toto je základné "štvoro" (quattorlog), optimálnej dopravy,
s účastníkmi, ktorí už vyrástli z puberty.
A, nemajú potrebu konfliktov.

Autor to naznačil vo vetách, o predvídaní... čo spraví (na poslednú chvíľu), vodič v susednom pruhu.
Tak jedná každý rozumný človek.

*

Treba však ešte k tomu dodať.
Čo je ďalšou nevyhnutnou kompatibilitou - uvedeného.
A, rovnako to nie je na Slovensku ešte stále samozrejmosťou.
1. Význam smeroviek v súčasnosti (na rozdiel od dávnej minulosti).
Vo svete, kde už existujú viaceré súbežné jazdné pruhy (inak vo svete - už aspoň 100 rokov - bežné).
2. Úloha myslenia (a ľudskej inteligencie - ako schopnosti jedinca - vyhodnocovať okolitý svet)
3. Osobnostná zrelosť jednotlivca (ktorá determinuje jeho správanie sa - hlavne na verejnosti).
Human behavioring. Kde občas zdá sa, že upadáme, v porovnaní so zvieratami.

*

Očakávam,
že by mal autor napísať aj článok: Používanie smeroviek v 21. storočí.
Ktoré je diametrálne iné, ako to bolo pred 50-timi rokmi (hlavne u nás).

Keďže, a to Slovák dodnes netuší, ide taktiež o "komunikáciu" - medzi účastníkmi premávky.
Súdruhovia! Už nejde o poslušné vykonávanie príkazov Vyhlášky 141, aby nás v kríkoch schovaný príslušník VB nezastavil a nepokutoval.

Už ide o vzájomnú - všetkým prospešnú - vzájomnú komunikáciu medzi občanmi.

A tak.
Ak už ste raz zaradení v samostatnom odbočujúcom jazdnom pruhu, uzavretí medzi plnými čiarami,
kde ani nemáte inú možnosť, ako ísť (vľavo/vpravo), prosím neblikajte zbytočne smerovkou - oslepujúc vodiča za Vami.
Smerovka - dnes - znamená "hlavne" zmenu!
T.j. napr.: Ak ktosi chce, v jednej chvíli, preradiť sa (napr. do iného pruhu).
Je zároveň, v slušnej spoločnosti - aj prosbou (o umožnenie).
Je to teda - nie vyhovením príslušníkovi VB, ktorý číha v kríku,
ale je to hlavne "vzájomná komunikácia medzi vodičmi".
Prospešná nielen im samotným, ale celému roju áut - na stále hustejších cestách.
Kde to - bez vzájomnej kooperácie - nepôjde!


P.S.
Počítam s tým,
že vyskočia rôzni kverulanti... aby sa odreagovali. Na Slovensku počítam so všetkým.
Ak vravím o tom, čo je už v kultúrnych krajinách roky samozrejmosťou.

Ale,
čas všetko - sám - vyrieši.
Jedine evolúcia, ako nevyhnutnosť, pohne každým.
(Evolúcia, za cenu zbytočných strát. A nielen času.)

Nakoniec,
a to je veľavravný FAKT.
Pred pár rokmi - POLÍCIA (ktorú sme tu odjakživa vnímali ako represívny orgán),
upozorňovala v tlači vodičov na skutočnosť,
že: Zaraďovať sa zbŕklo, 100 - 200 - 300 metrov pred zbiehaním (dvoch, či viacerých) jazdných pruhov, je prejav absurdný. Síce je úkazom bojazlivej slovenskej povahy a istej vychcalosti,
ale zároveň aj nedostatku myslenia a rozumu.
Keďže, prvé, čo človeka napadlo - bolo,
že Slovák si nezaslúži ani dva pruhy, ak nechápe ich zmysel.
 
Hodnoť

Otázka je či nehoda nevznikla

dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti, ktorú jeden z vodičov(v žltom aute) pochopil ako dostatočný priestor na vsunutie sa (asi medzi Bielym nákladným a tmavým kombi) . A podobne aj vodič v poslednom Superb predpokladal, že bude dostatočná vzdialenosť medzi nákladiakom a autom za ním, ktoré tamu už možno nie je.
 

< 1 2

Najčítanejšie


  1. Jaroslav Polaček: Väčší chaos som v živote nezažil, mrzí ma, že premiér na nás útočí 4 062
  2. Věra Tepličková: Liečiteľ Marian 2 332
  3. Jozef Javurek: Smršť na Liptove 1 124
  4. Miroslav Ferkl: Negatívny vedľa pozitívneho. 866
  5. Martin Ondráš: Proti komu vlastne ide použiť armádu minister Mičovský? 719
  6. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je VI. Bardejov a Bardejovské kúpele. 715
  7. Alena Miklošová: Harvard: Love Story 638
  8. Martin Greguš: Antigenový test vs PCR test. Výsledky štúdie z ČR. Je v tom chaos, ako sa ma laik vyznať? 623
  9. Tomáš Jacko: Prečo Trump (možno) vyhrá: od ekonomiky po laptop z pekla 603
  10. Jiří Ščobák: Všem ufňukancům, kteří si stěžují, jak jsou porušována jejich práva 505

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Zoroslav Kollár a justičná fraška v Pezinku
  2. Gabo Németh: Láska z kríža
  3. Ján Buocik: Stanica Filiálka a bratislavský mestský vlak
  4. Andrej Hossa: Čo by ste mali vedieť ak hľadáte prácu?
  5. Roman Lechovič: Nestlé a genocída na deťoch
  6. Balázs Puskás: HOAX a dnešná doba
  7. Radoslav Tore: "Priemer" náš každodenný.
  8. Michal Kováč: Ktorá profesia bude stále potrebná a dobre platená?
  9. Eduard Bartko: Sledovať spotrebu, rezervovať kapacitu alebo zapnúť a vypnúť? Aj takto sa dá šetriť v IT
  10. Ladislav Větvička: Igor Mažňak probudil Gustava. Probudi aji Jozefa?


Už ste čítali?