Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prednosť pri kruhovom objazde o viacerých jazdných pruhoch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Presne pre toto
Prejdem kruhac vždy vo vonkajšom pruhu, po vojdeni mám už prednosť a nie je problém z neho vyjsť. Nevidím dôvod trepať sa do vnútorného a potom spravidla do niekoľkých sekúnd by som musel špekulovať ako sa dostať von, keby vo vonkajšom išlo súbežne auto.
asi tak
<< < 1 2 3 4 > >>

 

To je fajn, len su kruhace, kde jednotlive pruhy smeruju kady do ineho vyjazdu - napriklad v Petrzalke pri Slnecniciach pravy ide na Dolnozemsku, lavy pokracuje o vyjazd dalej na Panonsku. Potom to niekto spravi ako ty, ze zostane v pravom a spomenie si, ze potrebuje ist na Panonsku, tak zacne zmatkovat, brzdit a cely kruhac zastavi.
Inak ale k clanku - ze existuje vodic, ktory si mysli, ze vo vnutri kruhaca nefunguje radenie do jazdnych pruhov a napali to do mna, lebo si mysli, ze ma prednost a este sa tym aj pochvali, to je fakt celkom tragikomicke.
 

Dosť egoistický názor.

Asi ako keď vidím niekoho ísť na trojpruhovej ceste trvale v strednom. "Však to je najlepšie, nie?"
Dosť sebecké.
Viacpruhové kruháče sa stavajú práve pre zrýchlenie dopravy. Ale ak všetci (alebo väčšina) takto rozmýšľa, potom je to naozaj zbytočné. Takisto ako tri pruhy sú zbytočné, keď široko-ďaleko pred ním ani za ním nikto nie je a on tvrdohlavo (alebo z neznalosti?) ide furt v strede.
V Nitre je taký fajn kruháč. Ideš od BA, každý sa trepe v pravom, ale tam veľa áut odbočuje na Mlynárce, potom na ďalšej hore na sídlisko (neviem ,ako sa volá, ale kto to pozná, potvrdí) a potom kopec áut odbočuje do centra mesta. Ja idem ešte kúsok za (na Farskú a potom k divadlu), takže sa 3 odbočky predtým zaradím do vnútorného kruhu a predbehnem minimálne 5-6 spomalených áut vo vonkajšom pruhu.
Nie som nijaký mimoriadny šofér a nenamýšľam si, že mám najlepšie auto na svete, ale tí, čo sú (aspoň podľa áut) lepší, mi veľmi často pripadajú ako riadni ozembuchovia.
 
Hodnoť

 

Nech sú akokoľvek niektoré kruháče na Slovensku zlé, komplikované a nehprehľadné, táto konkrétna situácia je jasne v prospech vodiča, ktorý Drahovskému nepísal,a ten mantinel čo mu písal, je úplny mantinel ktorý by mal prísť naveky o vodičák...Lebo ak toto nechápe, čo z predpisov môže chápať?
 
Hodnoť

 

Najväčší problém nastáva vtedy, ak je aj výjazd z kruhového objazdu dvojpruhový, ale pruhy v objazde nie sú riešené tak, že by vonkajší pruh musel na tom dvojpruhovom výjazde povinne odbočovať (ideálne fyzicky oddelene, s vodiacimi doskami). Vtedy si často mantinel idúci vo vnútornom pruhu myslí, že si to môže bez rozmýšľania strihnúť von ("však ten vedľa asi odbočuje").

Týmto zdravím kruháč v Nitre pod Zoborom, keby som bol chrapúň, tak by som si tam staré auto, ktoré malo ísť do šrotu, hravo "zhodnotil" z cudzieho PZP...
Neviem, čo za idiota to projektovalo.
 

 

Doslova to isté možno povedať i o kruháči na Štúrovej. Nechápem prečo sa kompetentní bránia vyznačiť tieto miesta príslušným zvislým i vodorovným dopravným značením v zmysle - ak sú na výjazdovom ramene dva jazdné pruhy, tak ten čo ide v pravom pruhu - len doprava a ten v ľavom pruhu buď vpravo (do ľavého pruhu) alebo priamo.
 
Hodnoť

pan kolego

v tomto urcite nemate pravdu "na Slovensku pred každým kruhovým objazdom máme značku daj prednosť v jazde"
 

 

Kde je taky kruhac bez tejto znacky? Lebo potom ma prednost ten co vchadza do kruhaca (pravidlo pravej ruky) a to by som sa pozrel, ako sa to dodrziava.
 

 

lucenec
 

bedo2

Je možné, že pravdu nemám, ale viem, že okolo roku 2009 sa všetky dopĺnali o značku daj prednosť v jazde a aj kruhový objazd v Nite sa menil.
Ak viete kde je taký bez značky daj prednoasť tak napíšte.
 

 

samozrejme ze nemas ;c)
napr. tu: https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1s7lVVGTwW416cuQVWp-7R jQ!2e0!7i13312!8i6656

v LC boli donedavna take dva
 

bedo2

Ved to je neadekvátne použitie dopravného značenia a tie vyznačené prechody do stredu kruhového objazdu, to je proti nielen predpisom, ale aj rozumu.

https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1srVXgH8SnaLVN_rMU4ZfE rg!2e0!7i13312!8i6656

Ak je to aj teraz v takom stave tak, ta tam zastavím s kamerou, lebo zrejme ide o svetový unikát.
 

 

Proti ktoremu rozumu? Prechod je predsa pre ludi, na co by bol inde ak by po nom ludia nechodili? Kruhovy objazd tak ako bol niekedy pred 20 rokmi uz na SK neexistuje, vsetko su to vlastne (prevazne) 4 krizovatky umiestnene za sebou kde na kazdej sa riadi pravidlom pravej ruky. Znacky davaju len preto aby sa niekto nabalil, pritom by stacilo vratit ten predpis tak ako bol niekedy, vlastne preco sa vobec menil? To je proti rozumu.
 

Súhlasím

Súhlasím, priechody sú pre ľudí, no zároveň sú chodníky pre ľudí a priechod pre chodcov, by mal byť pokračovaním chodníka na chodník.
Mať priechod, ktorý nekončí na chodníka?! top ti dáva zmysel?
 

 

vsak tam je chodnik, okolo kruhacu a potom na stanicu ... uplne normalne to tam existuje 50 rokov, nema problema
 

 

Nema problema, pretože tam nie je takmer žiadna premávka. Ten "chodník" okolo ostrovčeka sa robí často, ale využívajú ho autá, pre ktoré je kruháč "tesný". Napríklad tu:

https://g o o . g l/maps/zKuD6guWFnozAAXA8
 

Plocha kruháča

Plocha kruháča je križovatka, milé od teba, že toleruješ prítomnosť chodcov vo vnútri križovatky.
To rovno v Xkovej križovatke povoľ prechádzanie po uhlopiečke.
K rarite, keď priechod prechádza uhlopriečne, v BA na Klemensovej x Dostojevskeho rad x Krupkova pridaj v pohode ďalšie.
https://www.google.com/maps/pl...!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476c8940d92c12 a5:0x7f39f3f53a855b65!8m2!3d48.1433324!4d17.1189807
 

Kamarátovi dali policajti pokutu

lebo ľavými kolesami preťal bielu čiaru ohraničujúcu "chodník" vnútri kruháča bez akéhokoľvek priechodu pre chodcov! :-)))
 

Viem...

v Martine pri OC Turiec...
 
Hodnoť

 

JA SOM MAL S TAKOUTO SITUÁCIOU SKÚSENOSŤ KEĎ MA TRAFIL DO ZADNEJ ČASTI AUTA JAZDEC NA KRUHÁČI V POPRADE PRI VÝJAZDE Z VNÚTORNÉHO PRUHU KU HASIČOM. DOSŤ DLHO SOM MUSEL PRESVIEDČAŤ POLICAJTOV, ŽE TO NEBOLA MOJA VINA...
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficová kurtizána a Čižnár-Gašparovičoví protežanti 9 521
  2. Stanislav Martinčko: D. Saková včera na Jojke, ako práva blondínka!!! 1 789
  3. Elena Antalová: Pán Mečiar, ďakujeme! 1 618
  4. Ida Tittelová: Florencia - fascinujúca a vianočná 1 469
  5. INEKO: Počet mostov v zlom stave sa za 5 rokov zdvojnásobil 1 430
  6. Martin Borguľa: Cestovný ruch na Slovensku krváca. Dokedy to vydrží? 1 211
  7. Rudolf Pado: Posledný výstrel Rudolfa Pada 1 156
  8. Maroš Chmúrny: Boj o Demänovskú dolinu a slobodu 979
  9. Anežka Richtariková: „Nie ste učitelia, ale zbabelé hyeny,“ 701
  10. Michal Madaras: Igor Matovič - histrión par excellence 689

Rebríčky článkov


  1. Dušan Seberíni: Bájka o besnom kocúrovi
  2. Miriam Studeničová: Nepokoj duše
  3. Štefan Vidlár: Pán predseda vlády!
  4. Erik Koncz: Hont a jeho dejiny. Je potrebné sa venovať aj dejinám tohto regiónu?
  5. Vladimír Bohm: Na čo ukazujú útoky vo Viedni?
  6. Zuzana Križanová: Maličkosti, ktoré stoja za to
  7. Rastislav Hrušovský: Boh Ty a budúcnosť. alias : moje poznanie Boha
  8. Jaroslav Polaček: ZIMNÁ ÚDRŽBA. DALŠÍ DÔKAZ, ŽE MESTO ZAČÍNA FUNGOVAŤ LEPŠIE A SMART
  9. Michal Cimmermann: Núdzový stav nemožno naťahovať ...
  10. Michal Madaras: Igor Matovič - histrión par excellence


Už ste čítali?