Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Absolútna prednosť chodcov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

a naco je to dobre? akurat to zvysuje emisie. ak je premavka slaba, nemam ako chodec ziadny problem pockat par sekund kym tych par aut prejde a potom pohodlne prejdem ja. nepotrebujem aby tam predomnou flekovali ako pred bohom. na vytazenych cestach su vzdy semafory, takze prejst cez cestu tiez nieje problem. velmi malokedy sa mi stava ze stojim na prechode desiatky sekund a vsetci na mna dlabu. aj ked par aut prejde, vzdy sa najde niekto kto ma pusti. toto fakt nieje to comu by nasi geniovia v parlamente mali venovat akutnu pozornost.
ruhivo
<< < 1 2 3 4 > >>

presne tak! to iste

dokonca mu kyvnem, nech pokracuje a nezastavuje. ak je slaba premavka a idu dve, tri auta. kvoli mne jedinemu maju stat? a preco, co som nejaka celebrita ci kapitáň? pat sekund nepockam?
problem je uplne inde. nekvalifikovani dorastenci v mediach huckaju ludi snivanim o akejsi absolutnej prednosti chodcov (tiez nedocitali znenie paragrafu do konca). totalne nezodpovedne. motoristi maju aspon hrubu predstavu, o com to je. ale laik tieto posolstva chape ako pismo svate. a potom sa doslova vrhaju pod kolesa, priechod - nepriechod. nechapu, ze ak im aj autobus v pravom pruhu dava prednost, v lavom moze ist auto, ktore to vyhodnoti ako jeho zastavku. nechapu, ze cez autobus ci nakladne auto, dokonca ani cez suv - ho vodic nevidi. a bez otocenia hlavy sa mu vrhnu pod kolesa. casto so sluchatkami na usiach a s kapucnou do cela - ved v tv vraveli, ze ma prednost...
isteze ju ma. aj ju na sude vyhra. ale ak si ju chce presadzovat dolamany v spitali, ci na marach, aka je to vyhra? nikdy nemoze vediet, ci ten v lavom prave neladi radio, netelefonuje, ci ze nie je ozraty alebo sfetovany. pomerne bezna situacia na nasich cestach. alebo je jednoducho len nesustredeny. v tomto state sa este niekto bezvyhradne spolieha na dodrziavanie zakona? a preco...? :-)
pritom staci tak malo - otocit hlavu a presvedcit sa, ci mu tu prednost skutocne niekto aj dava.
 

 

tak tak.. vodicovi ide o slobodu, ale chodcovi o zivot. ako chodec aj ked som na prechode, a i na semaforovom prechode, vstupujem na vozovku iba ked vidim ze auta spomaluju, tj ma vidia resp vidia cervenu.
i keby som mal ako chodec akokolvek absolutnu prednost, fyziku neoje...es.
 
Hodnoť

tento prispevok som sem uz raz vkladal..

keby Abel vedel googlit...
videl by, co priniesla novela cesku...

4x viac mrtvych... a nie len v prvom roku, ale v nasledujucich 13 rokoch, kedy tu sledovali statistiku policie, aj preratane na narast dopravy :

http://ekonomicky-denik.cz/abs...

policajti budu mat menej roboty, lebo vzdy bude vinny vodic.

a, opakujem, STVORNASOBNY narast mrtvych

nechapem....


Čítajte viac: https://www.sme.sk#ixzz5smg7E8...
 

ten stary link nesmeruje uz kam ma

Preto platí

platilo, a bude platiť... to:

Že žiaden príkaz, zákaz či rozkaz (aj ak by bol výnimočne správny),
nesplní svoj cieľ.

Pokiaľ človek nahradí svoju prirodzenú slušnosť (danú výchovou, prostredím, kultiváciou...),
pasívne čímsi, čo má za neho rozhodovať.

Žiaden zákaz, príkaz... nemá - obzvlášť v spoločenstve, ktoré vypustili z klietky komunizmu
na vzduch... len tak, naverimboha,
kde 30 rokov neplatia žiadne pravidlá a zásady,
kde sa z každého stal malý poloboh - čo všetkému rozumie, a všetko vie (lebo v bulvári tak: "písali"),
žiaden zákaz či príkaz - nedosiahne nič.

Skôr naopak.

Lebo,
ak sa čomusi - počas týchto 30-tich rokov rozkrádania štátu - darilo,
tak (okrem vzniku množstva milionárov), tak to je obecná anarchia.
Rozklad.

Pod zástavou: Veď je sloboda!

*

Že jediný účinný prostriedok, a nielen morálny...
je vplyv osobným príkladom.
V nádeji,
že snáď - jeden z desiatich, si to všimne,
a pouvažuje.

Nielen o zmysle života.
(Dôjde mu, snáď, predtucha, že ľudia, čo už čosi zažili,
prežili nejeden režim,
vždy, pre svoje postoje - samozrejme v chudobe,
boli - napriek neľahkému životu - čímsi obdarení.

Lebo veľmi dobre vedia,
že každý "režim", má limitované trvanie.
Tiež vedia, že predajné filcky - slúžia, kontinuálne a plynulo - každému režimu,
lebo sú to nevyliečiteľný numizmatici.

A tak,
jedni sú permanentne pri koryte.
Ostatní, ak sú spravodliví... trú každodennú biedu.

Ale, verte mi,
určite nezávidia tým pracháčom, čo všetko nadobudli podvodom.
Zradou... svinstvom.
 
Hodnoť

Mňa vie najviac rozčúliť

tá arogancia niektorých chodcov. Vidím v spätnom zrkadle že za mnou nejde žiadne auto, ale on pán chodec si vynucuje vstup na priechod. Trochu ohľaduplnosti aj zo strany chodcov by nezaškodilo.
 

ako si "vynucuje" ?

chce prejst cez vozovku a preto mu mas zastat, podkarpatsky englishman :)

cele to je najma o zdravom ludskom rozume, vzajomnej ohladuplnosti, respekte, co viacere narody pochopili uz davno.. ci ty nikdy nie si chodcom ?.. ani tvoje deti, tvoji blizky, znamy nikdy nechodia cez prechody ?.. nedostanes zbytocnymi hormonmi, komlexami do pruseru a škody aj sam seba ?.. a kvoli comu vlastne ?.. ak chcem zastat, tak zastanem, ak som zatupený bulo a robim sa, ze nevidim, nezastanem.. ono je to vazne take jednoduche a o nicom inom to nie je.. vam s blogerom by v normalnej krajine, kde dokonca musis dbat na chodcov nielen na prechode nedali ani vodicak.. ked napr. vidim Slovac ako jazdi 70 po BA, tam kde je 50tka a potom hned v prvej rakuskej dedine namiesto 50 ide 45, tak mi je smiesne..

problem na Svk je okrem klasiky viacznačneho zakona jedine ten, ze prechody su obcas na nelogickych miestach resp. aj na frekventovanych miestach/dvojprudovkach byvaju bez semaforov.. zacina to pri takychto drobnostiach.. ak si latentny podvodník neschopny dodrziavat ani dopravne predpisy, tak potom nenadavaj po forach, ze ten a onen podvadza, kradne atd., ked v principe si taky isty..

aby som nebol len za "zleho", tak by som doslednejsie trestal chodcov nielen za prechadzanie na cervenu, ale aj za prechod pomimo iba par metrov vzdialeneho prechodu a taktiez by som zaviedol pokutu za prechadzanie s telefonom pri uchu..
 

 

zdravy rozum vyzera tak, ze ked vidim jedno auto, tak pockam a nebudem mu skakat do cesty
 

keby to platilo aj naopak:

vidím, že je za mnou celá kolóna, tak tomu chudákovi na prechode zastanem už ja, čo som v kolóne prvý...

Nie, tá kritizovaná novela je dobrá, pretože prináša jednoznačnosť. Chodcovi skrátka zastaneš vždy, aj keď za tebou nič nejde.

Jednoznačnosť je cennejšia ako úspora 5 sekúnd tvojho velevzácneho času (pán vrcholový manažér) a pol deci paliva (pán milionár). Práve kvôli jednoznačnosti napr. platí prednosť sprava bez špekulácií či za tebou a za tým druhým idú aj ďalšie autá. Práve preto musíš na červenú zastať aj keď nemáš komu dávať prednosť...
 

 

Ale "úspora 5 sekúnd chodcovho velevzácneho času (pán vrcholový manažér)" to je OK?
Zaujímavé, že som to skúšal na prejazde, aj som sa tomu vlaku strčil tesne pred kolaje, ale tá potvora nezastavila a nezastavila. Asi by to chcelo zmenu zákona :-)
Ale čo, však ten smrad z tých 4 rozbiehajúcich sa kamionov budú čuchat oni anie ja.....
 

chodec často čaká dlhšie

ako tých 5 sekúnd a pokiaľ by čakal "kým nič nepôjde", tak bude čakať možno hodinu.

Ale pointu si nepochopil. Tie prechody sú vyznačené preto, aby na nich chodec mal prednosť, ale znenie zákona umožňuje takým frajerom, ako si ty, špekulovať a hľadať výhovorky prečo nezastať. A nová úprava prinesie jednoznačnosť.

Tých päť sekúnd som napísal práve ako reakciu na výhovorku, že veď keď chodec vidí, že auto je len jedno, tak ho má pustiť a "nevynucovať" si prechod. Tam je to 5 sekúnd verzus 5 sekúnd. S tým, že sedieť v aute je ľahšie ako stáť v horúčave alebo zime či daždi. Ale opäť, aby to bolo jednoznačné a aby si nešpekuloval, že dnes nie je až tak horúco, tak zastaneš vždy. Pochopil si?
 

 

Pochopil som, ale je mi to úplne jedno, ja totiž chodcom nezastavujem. Len ked je predomou iné auto. A je mi úplne fuk, čo si o tom myslíš. Ja som za celý svoj dlhý život nepotrerboval, aby mi auto zastavilo, preto to ani ja nerobím. Ani vlak kvoli tebe nezastane.
 

nikdy nezastavujes

ale zaroven predpokladam nemas problem hoc aj kazdy den tvrdit ako chces "patrit na Zapad" a zit na "slusnom Slovensku", vsak ? :)
 

 

nie, nechcem patrit na "západ". Som na nom 300 dní v roku a nie, nechcem tam naozaj patriť. A slušnost Slovenska sa nemeria zastavovaním chodcom, ale slušnou vládou, spravodlivými súdmi a slobodou každého človeka.
 

Porozpravaj sa o tom

s policajtom v nejakej civilizovanej zemi. Bude na teba pozerat ako v Jiřikově viděni.
 

 

Zrovna tak moze niekto povedat:

"...Mna vie najviac rozculit ta arogancia niektorych vodicov. Vidi ma uz z velkej vzdialenosti ze stojim pred prechodom pre chodcov, ale neuberie trochu plyn aby ma nechal prejst, ani bohovi! Radsej prida a nalepi sa na to auto pred nim aby som ani nahodou nemohol jednou nohou vkrocit na prechod..."

Ohladuplnost treba, to je pravda. Ale zo vsetkych stran! A este si treba uvedomit, ze ak pride k nehode medzi autom a chodcom, tak bez ohladu na to kto spravil chybu, chodec je vzdy ten slabsi, ktory ponesie tazsie nasledky...
 

Kilometer za rakuskou hranicou

by si presne vedel, ze ma orednist, aj by si mu ju dal, a slovo arogancia by ti ani nenaoadlo a uz vobec nie pred policajtom. Cim to moze byt?
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

To čo si popil ?
 

 

Vďaka za upozornenie,

dúfam, že preklepy prechod/priechod a podobne som odstránil.
Uznávam, že niektoré vety tvorím krkolomne, ale väčšinou je to dôsledok toho, že chem zdôrazniť postupnosť a nie vždy sa mi to podarí zhodné s obvyklým slovosledom.
.
K tomu zdržiavaniu sa na okraji chodníka pri prechode pre chodcov. V dávnych dobách som si v zahraničí som si všimol, že keď chodec, chce čím skorej prejsť, tak stojí priamo na okraji chodníka a čaká kým vozidlo zastaví, ak chce dať vodičovi najavo aby išiel, že on pôjde až potom, tak spraví krok vzad, respektíve tak už zastaví pri prichádzaní k priechodu.
.
Je to pekný príklad neverbálnej komunikácie medzi chodcami a vodičmi a nedochádza k zbytočnému zastavovaniu a vodiči vedia čo chodec chce.
Už viac krát som tento spôsob komunikácie odporúčal v médiach používať aj u nás.
Hoci nie je v zákone zadefinovaný u väčšiny chodcov/vodičov funguje.
.
Je to presne tak ako píšete, je založený na vzájomnej ohľaduplnosti.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Pavel Sibyla: Hrozná pravda o zadržaní Haščáka a väzbe Jankovskej 4 177
  2. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 1 991
  3. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka 1 857
  4. Elena Antalová: Po Ficovi sa Pavol Habera pustil do Matoviča 1 729
  5. Věra Tepličková: Vážení Pán premiér 1 494
  6. Jana Júdová: Pán Gröhling, nedajte sa, bojujte 1 197
  7. Tomáš Kubuš: Egypt 2020 (foto) 1 074
  8. Milan Hutera: Ako som začal fotiť objekty hlbokého vesmíru 1 069
  9. Jozef Sitko: Prvý veľký úder od vzniku štátu oligarchii 1 022
  10. INEKO: Ako vyriešiť kolóny na preťažených cestách 801

Rebríčky článkov


  1. Marian Vojtko: v Tescu teroristom?
  2. Ján Franz: Cintoríny v obci Dobrá voda
  3. Erik Koncz: Hunt a kráľ Štefan alebo ako súvisí vznik Uhorského kráľovstva s Hontom ?
  4. Štefan Vidlár: Svetlá rámp
  5. Július Kovács: Fico a Kotleba nám pripravili Vianočný darček minimálne 800 mŕtvych navrch
  6. Július Kovács: Matovič nastúp do truhly ozývalo sa z davu náckov pred jeho domom.
  7. Ján Škerko: Hra s vnúčatkami predškolského veku – improvizácia je základ
  8. Peter Biščo: Chúdence zo Smeru a Hlasu sú neinformované a zábudlivé.
  9. Stanislav Martinčko: Seriál Chobotnica na slovenský spôsob!
  10. Gabo Németh: Človek - Klaun


Už ste čítali?