Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď nevidíte blikať na priecestí červené svetlo, tak idete? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

za postupnu likvidaciu signalizacie volnosti prilahlych tratovych usekov na priecestiach by bolo dobre zodpovednych zavesit do prievanu....
 

 

Lenze projektovat, instalovat a udrziavat ZABZAR pri bielom svetle stoji dalsie peniaze... A tie ako vieme sa nechcu hladat, ale iba udrbavat do svojho vrecka.
Nieco ako prispevok k plynulosti dopravy je pojem neznamy. Rusenie bieleho svetla je len alibizmus, ze keby daco, tak zabezpecovacka nefungovala a vodic mal zastavit a presvedcit sa o volnosti trate. Akurat tu chyba vtlkanie tohto zakladneho predpokladu vodicom do hlavy. A co som mal moznost vidiet, tak toto nikto nespomenie ani len na kurze v autoskole. Osobne som videl, ako sa rampy na dvojkolaji zdvihli, svetlo este svietilo a autoskola si smelo vyrazila cez priecestie.
 

 

Najmä keď postupne pribúdajú prekážky okolo priecestí, ktoré zabraňujú výhľadu na trať - protihlukové steny, rôzne technické zariadenia železníc...
 

 

Hlavne treba postupne zrušiť všetky úrovňové križovania železníc s cestami a nebudeme potrebovať žiadne svetlo.
Všetky ostatné riešenia sú nebezpečné a v konečnom dôsledku aj veľmi nákladné (zistite si, na akú hodnotu je vyčíselné úmrtie alebo ťažké zranenia).

Dnes je už zakázané budovať nové úrovňové kríženia pozemných komunikácií so železnicami. Tie existujúce sa podľa zákona musia prerobiť. Má to jedno veľké ale, že na zákon každý s..ie. Skúste sa niekto spýtať ministerstva dopravy, ako vyzerá plán nahrádzania úrovňových krížení.

§ 18, ods. 2 Cestného zákona:

(2) Nové kríženia pozemných komunikácií so železnicami sa zriaďujú zásadne mimo úrovne koľají; výnimky povoľuje príslušný cestný správny orgán na základe stanoviska správcu pozemnej komunikácie, záväzného stanoviska dopravného inšpektorátu vydaného v rozsahu jeho pôsobnosti podľa osobitných predpisov1f) a so súhlasom ministerstva. Doterajšie kríženia na úrovni koľají sa musia postupne podľa plánu nahrádzať mimoúrovňovými kríženiami.
 

 

Tak prerobme aj vsetky normalne krizovatky na mimourovnove alebo dajme zavory ku kazdemu semaforu - aj tam si niektori nevsimaju cervenu.
"sa musia postupne podľa plánu nahrádzať " - no pokial je plan "ako vyda", tak sa moc skoro nedockame :D
 

 

Ten pokus o analógiu je úplne od veci.
 
Hodnoť

Ále, ále, ale, čo to to šírime za hlúpos

Ále, ále, ale, čo to to šírime za hlúposti.

Citujem:
§ 28

Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak

a) sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia,

b) sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia,

c) sa spúšťajú, ak sú spustené alebo ak sa zdvíhajú závory,

d) už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie,

e) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie na zastavenie vozidla krúžením červenou alebo žltou zástavkou a za zníženej viditeľnosti krúžením červeným svetlom v hornom polkruhu,

f) situácia na železničnom priecestí alebo za ním nedovoľuje, aby ho bezpečne prešiel a pokračoval v jazde.

Zákon nepozná paragraf: Kedy vodič smie vojsť!
Takže biele svetlo už roky nepoznáme ako signál. Železnice len reagujú technicky na platný zákon a ľudia, čo vedia čítať chápu správne, že žiadne svetlo neblokuje vjazd!
 

 

Dobre hovoríš, ale zabudol si na prípad, kedy písmeno a) je "pokazené", písmená b) a c) tam nie sú a písmeno d) nefunguje dobre na danom priecestí, pretože vlak jednoducho nehúka alebo vodič je nepočujúci. Keďže sú a) a d) nefunkčné, vodič mylne predpokladá, že môže vojsť, pretože žiadna podmienka z toho paragrafu nie je splnená. A na toto si myslím upozorňuje autor blogu.
 

Pozri

Pozri, za nesprávne neformulované zákony môže presne 150 ľudí v NR.
Železniciam sa nemôže stať, že červená im nefunguje, zákon to nepozná, takú smrť by nebstáli právne. Nepočujúci vodič. To vážner? Takému dá lekár súhlas na autoškolu a takému vydá polícia vodičák?!
Auto sa baví o bielom svetle, no to zákonne zaniklo.
 

 

Môže mu vydať vodičák a lekár aj dať potvrdenie. Stačí ak strata sluchu je tuším do 90% používa načúvací aparát respektíve má nejaký inplantát.

Takéto vozidlo vedené sluchovo postihnutou osobou musí byť označené.
http://www.vodicak.sk/znacky/k...
 

V podstate to ale znamená, že

na priecestí, ak si vodič váži život/y, vždy musí zastať ä...). A presvedčiť sa sám, či vlak ide, alebo nie. Okrem prípadu, ak svieti červená. Vtedy musí zastať zo zákona.
T.j. návrat o 50 rokov dozadu.
 

 

Článok som prečítal ešte raz a pozorne. Je mi ľúto, ale nenašiel som žiadny rozpor medzi tým čo tvrdíš ty a tým, čo tvrdí autor článku. Ale možno som nejaké tvrdenie prehliadol a ty mi ho teraz odcituješ.
A keď ho už budeš citovať, môžeš mi prípadne odpovedať na jednu otázku. V poslednej vete uvádzaš: "ľudia, čo vedia čítať chápu správne, že žiadne svetlo neblokuje vjazd!" Ja sa pýtam: Ani červené?
 

Rozpor je v tom, že autor predpokladá ex

Rozpor je v tom, že autor predpokladá existenciu bieleho svetla v stave pokazený.
Lenže biele svetlo zaniklo zo zákona. Signál biele svetlo neexistuje a preto nemôže mať ani stav pokazený.
 

 

Biele svetlo sa ešte stále spomína v § 27 ods.3:

Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní vodič je povinný jazdiť rýchlosťou najviac 30 km h-1; ak na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km h-1.

Pamätám si, že v minulosti tam bolo napísané aj to, že biele svetlo znamená, že sa k priecestiu neblíži vlak. Teraz to tam už nie je.
 

1021439

Ak vám na križovatke intenzívne svieti slnko do semaforu a neviete rozoznať, ktoré svetlo svieti, tak ste v strehu, lebo viete, že aspoň jedno svetlo by svietiť malo.
.
Keď svieti červená, vieme, že semafor funguje a musíme stáť.
Keď svieti zelena vieme že semafor funguje a môžeme ísť.
Keď bliká žlté svetlo vieme, že semafor neriadi premávku a riadime sa dopravným značením.
Keď nevidíme svietiť ani jedno svetlo, či skutočne nesvieti alebo len nevidíme pre slnko, tak vieme, že ide o mimoriadnu situáciu a postupujeme opatrne.
.
Otázka: Na križovatkách vieme zodpovedne informovať všetkých účastníkov cestnej premávky. Prečo to nerobíme rovnako zodpovedne aj na železničných priecestiach, ktoré sú oveľa nebezpečnejšie?
 

Zadajte mi GPS jediného semafóru na prie

Zadajte mi GPS jediného semafóru na priecestí, ktoré nemá tienidlo!
 

 

Keď je slnku nízko nad horizontom a svieti kolmo na svetlá vám, tak je tienidlo svetla bezvýznamné. A to aj v križovatke a aj na železničnom priecestí. Tienidlo pomôže počas dňa, ale nie vtedy, keď je orientácia sveta priamo do slnka. Ak si pozriete ako ide slnko po oblohe počas roka, tak s trochou námahy zistíte, v ktoré dni v roku v ktorých hodinách, na ktorých svetelných signalizáciách je problém.
 

Pán Drahovský,

Vy ste nevideli vypnuté semafory, na ktorých nič nesvieti (ani tá blikajúca žltá)?
 

(ani tá blikajúca žltá)

Samozrejme, že okrem riadnej prevádzky semaforov, som videl semafory v križovatke, ktoré nesvietili ani jedným svetom. Niekedy nesvietilo len zdvojené svetlo, niekedy nesvietilo nič (ak sa vypáli žiarovka na zdvojenom svetle, tak sa signalizácia križovatky nevypne, čo tiež nie je všeobecne známe). Vždy keď niečo také vidím ide o mimoriadnu situáciu a preto idem opatrne.
Lenže na niektorých, železničných prejazdoch je štandard, že nesvieti nič a tak sa nedá rozoznať bežná a mimoriadna situácia.
 

 

No vojst mozes samozrejme vo vsetkych ostatnych pripadoch, krore nepopisuje § 28.
Ale zabudol si este najdolezitejsi, predchadzajuci paragraf:
§ 27
(1) Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie

To je este dolezitejsie ako paragraf 28 a plati vzdy.

Ako toto soferi radi ignoruju, tu je extremny priklad (jedź bezpiecznie odc. 648 - Igranie ze śmiercią na przejeździe kolejowym):
https://www.youtube.com/watch?...
(odporucam pozriet aj dalsie casti tej relacie, je ich vela)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Michael Achberger: Toto pred spaním nejedzte... 24 300
  2. Vladimír Seman: Slovenský test na koronavírus existuje 14 823
  3. Július Kovács: Fico patrí do basy. Pán premiér Matovič a vláda zasiahnite. 9 316
  4. Lucia Audyova: Prečo Nemci nenosia rúšky a stále neumierajú na koronavírus ? 7 929
  5. Helmut Posch: Takto som si ruské mesto nepredstavoval (Transibírska magistrála 2/4) 5 228
  6. INESS : Noemova koronavírová archa 4 649
  7. Marian Baran: Mama a syn 3 367
  8. Juraj Štubniak: Sledujú nás? 3 265
  9. Maroš Chmúrny: Zlosyn, kapitán a zástup špekulantov 2 763
  10. Anežka Gernešiová: Prečo pretáčame čas? 2 253

Rebríčky článkov


  1. Marcel Burkert: Najnepríjemnejšia pravda pre obhajcov islamu
  2. Lukáš Baloga: Spojené štáty schválili rekordné stimuly. Dokedy však dokážu zakrývať realitu?
  3. Roman Hutira: Dánsky denník #3: Štúdium v Dánsku
  4. Petra Zikmundová: Naša minulosť, budúcnosť a vzťahy
  5. Pavol Dančanin: Stiahnite si e-knihu zadarmo
  6. Vladimír Bohm: Finančná pomoc ľuďom od štátu? Áno, ale spolu so vzdelávaním.
  7. Viliam Majda: Pokračovanie - Teda aká má byť výška príspevku na rozdiel?
  8. Juraj Štubniak: Sledujú nás?
  9. Ladislav Rohoska: ĆUJTE, ČUJTE, rozpoviem vám príbeh o Krajine, nekrajine.
  10. Miroslav Sabol: Ekonomia vs. Pandemia, HOAXY vs. Pravda


Už ste čítali?