Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové pravidlá cestnej premávky od prvého apríla 2020 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Jozef, dobra praca. Jeden z mojich kruzkov si nechavam pre teba
 
Hodnoť

 

ocenil by som, keby ste sa povenovali aj pravidlam cestnej premavky vo vztahu k cyklistom, pretoze to je na vzostupe, vznikaju nove cyklochodniky a myslim ze hlavne starsi soferi v tom budu uz mat trochu menej jasno
 

 

Áno, sú tam samostatne kapitoly, pre chodcov, cyklistov ale aj vodičov s majákom.
 

Napr

Napr dnes na Kamennom namesti nedal cyklista prednost automobilu na priechode pre cyklistov. Cyklisti predpokladaju, ze na priechode pre chodcov maju prednost tak ako chodci na priechode pre chodcov, hoc to je tak, ze ak chce cyklista pouzit vozovku kolmo na jej smer jazdy, t. j. cyklista = vozidlo dava prednost v jazde inemu vozidlu.
 

 

No vsak prave preto by som rad aby sa to trochu zhrnulo.
 

 

Tak logika hovori zeby to tak malo byt.
Naco je prechod ked nemam prednost?
Takze potom lepsie ked krizujem cestu tam kde mi to viac vyhovuje ako sa trepat k prechodu.
 
Hodnoť

Davam do

Davam do pozornosti, ze novela zakona nezrusila doterajsie dopravne znacky a ich cislovanie, t. j. nezrusila Prilohu zakona. Novela iba pridala dalsiu sadu dopravnych znaciek.
 

 

Nie je to tak. Od 1. apríla bude platiť nová vyhláška o dopravnom značení a doterajšie dopravné značenie z vyhlášky 9/2009 kompletne vypadne.
 

To ze stare znacenie nie je sucastou

To ze stare znacenie nie je sucastou novely dava zmysel. Neznamena to, ze prestava byt v platnosti. Miesas jablka s hruskami. To je akokeby stat novelizoval rodny list, obciansky preukaz, vodicak, technicak, vysvedcenie, diplom, sobasny list, peniaze, atd a jeho novelizaciou by stara vizaz prestala platit. Dopravna znacka nie je hociaky obrazok pribity na tyci, hoc by mal aj farby legitimnej znacky! Dopravna znacka je statom emitovany symbol prostrednictvom zverejnenia v zakone. A pokial nie je inym zakonom explicitne uvedene, ze sa rusi platnost znacky, tak znacka plati. Takze je to tak, ze 150 poslancov len prijalo dalsiu sadu znaciek. Hoc sa v novej sade mnohe opakuju. Nejde o tu istu znacku. A cela debata je tu o rychlostnej ceste a ceste pre motorove vozidla. Maju inu ikonu automobilu. Takze kym nebudu predefinovane cesty R1-R7 znackou na cestu pre motorove vozidla, tak su to aj po 1.4. rychlostne cesty
A k ich predefinovaniu nemoze dojst, pretoze ide o stavby. A v zmysle zakona nemozno ucel stavby zmenit bez noveho kolaudacneho konania.
 

 

Reagoval som na tvoje "novela zakona nezrusila doterajsie dopravne znacky a ich cislovanie, t. j. nezrusila Prilohu zakona. Novela iba pridala dalsiu sadu dopravnych znaciek." To tvrdenie nie je správne.

Vzhľadom na to, že značky nie sú definované v zákone, ale vo vyhláške, tak predpokladám, že si myslel novelu vyhlášky.

A je to tak, ako som napísal. Novela zrušila Prílohu č. 1, tá od 1. apríla nebude súčasťou vyhlášky 9/2009 a teda doterajšie dopravné značky "budú zrušené", nebudú už definované v legislatíve a namiesto nich - teda nie popri nich - bude platiť nová sada dopravných značiek, určená novou vyhláškou.

To, že staré značky sa nebudú teraz hromadne vymienať, to je samozrejmé, nebudeme predsa vyhadzovať do luftu milióny eur. Presnejšie, značky umiestnené/vyznačené do 31. marca 2020 budú platiť aj naďalej, kým ich vietor neodveje (§30 odst. 1 novej vyhlášky). Po 1. apríli sa však už doterajšie značky, až na jednu výnimku, nebudú môcť umiestňovať/vyznačovať. Budú sa môcť určovať a umiestňovať/vyznačovať iba značky podľa novej vyhlášky.

Tou výnimkou sú projekty, ktoré sú už schválené z eurofondov, ale ešte nie sú v realizácii. Takéto projekty nie je možné meniť a to platí aj pre určenie dopravných značiek v nich. Preto je v novej vyhláške ustanovenie (§30 odst. 5) umožňujúce, že ak bolo použitie značky určené do 31. marca tak sa ešte bude môcť umiestniť aj po 1. apríli.
 

Podľa tvojej logiky

Podľa tvojej logiky zanikla dopravná značka IP22a a ako jej náhrada vznikla 332;
Popri tom vznikla aj 352-60.
Keďže všetky cesty značené k 31.3.2020 značkou IP22a sú potom podľa tvojej logiky od 1.4.2020 00:01 cestou žiadnej triedy, tak vzniká na nich paradoxná situácia, že 30.3.2020 sa na ich nebezpečných úsekoch jazdí 110 a na bezpečných 130 a od 1.4.2020 sa na ich bezpečných úsekoch jazdí 90 a nebezpečných úsekoch 110. Pretože od 1.4.2020 naďalej ostáva v platnosti, že miestna úprava max. rýchlosti je nad všeobecné ustanovenie maximálnej rýchlosti.
V zozname ciest 1.2.a 3. triedy dané cesty nie sú prezentované.
Naďalej sú prezentované v zozname diaľníc a rýchlostných ciest.
Do užívania boli odovzdané ako rýchlostné cesty a tak sú aj s IP22 značené.
NDS nemá dôvod cesty uzavrieť a rozbehnúť nové kolaudačné rozhodnutia.

Nemôžu jednoducho mať osadenú značku 332. Ak by 332 bola dodatočné osadená, bola by v rozpore eventuálne so značkou 352-60.
Značka 332 nemôže byť osadená pretože ide o stavby. Svojho času SR prijala zákon, kde nehnuteľnosť oddelila od pozemku. Zmena využitia stavby podlieha kolaudácii. Preklasifikovať ich na diaľnicu nie je rovnako možné, lebo nespĺňajú technickú normu.
Môj názor je naďalej, že nedošlo k zrušeniu sady existujúcich dopravných značiek. A explicitne už vôbec nie.
 

 

Bohužiaľ, nerozumiem tvojmu príspevku.

Ešte raz: reagoval som na tvoj najpôvodnejší príspevok, v ktorom si napísal "ze novela zakona nezrusila doterajsie dopravne znacky a ich cislovanie, t. j. nezrusila Prilohu zakona. Novela iba pridala dalsiu sadu dopravnych znaciek." A ten nie je správny.

Vyhláška 29/2020 o zmene vyhlášky 9/2009 vyslovene uvádza:
"26. Príloha č. 1 sa vypúšťa."
Prílohou č. 1 sú dopravné značky a ich opis. Takže vyhláška ruší tú prílohu a ona vo vyhláške 9/2009 od 1. apríla 2020 nebude.

Od 1. apríla potom začína platiť vyhláška 30/2020, ktorá zobrazuje a opisuje noví dopravné značky.

To je celé. O implikáciách, čo z čoho vyplýva a nevyplýva a ako budú riešenie diaľnice a erky a kolaudácie a pod. Nič nehovorím a nepíšem. Iba som reagoval na tvoj príspevok.
 


Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: My chceme Blahu! My chceme Blahu! My chceme Blahu! 7 633
  2. Miroslav Babič: Prepojenie Valla na dodávateľa predražených rúšok je veľmi nápadné 3 168
  3. Július Kovács: Obchodníci so smrťou oháňajúci sa národom a náboženstvom. 2 202
  4. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1. 1 999
  5. Andrej Stančík: Svet už nikdy nebude taký, ako predtým 1 646
  6. Peter Kollega: Dnes som vstúpil do stoky zn. @LBlaha 1 226
  7. Tibor Ferko: Nepochopil som poďakovanie Kiskovi za blackout PS/Spolu 1 169
  8. Michal Šimečka: Kde sú tie európske rúška? 979
  9. Peter Kimlička: Dovoľte ešte raz o tom hlúpom blackoute 876
  10. Július Kovács: Acylpyrín alebo Viagra ? 740

Rebríčky článkov


  1. Viliam Majda: Bieda ŽSR
  2. Vladimír Hatara: Matovičov pokus "death free"
  3. Miroslav Sabol: Byť pripravený znamená aj poriadne dezinfikovať povrchy.
  4. Martin Fletcher: Poletíme? Živě ve verzi Rudolf plus dva – v pondělí 6. dubna v #kulturažije na Mall.tv
  5. Zuza Ferenczová: JEDNO BLEDOMODRÉ OKO / denník korona vírusu 11
  6. Roman Hutira: Zo Sydney sa presťahoval do Šaľe a je mu dobre!
  7. Jozef Kovalík: Mony Lyi
  8. Štefan Vidlár: Kritérium pravdy je prax
  9. Rastislav Hrušovský: Iracionalita ekonomiky, zaklad pandemie ľudstva?
  10. Daniel Macko: K čomu vláda potrebuje výpisy hovorov v boji proti koronavírusu?


Už ste čítali?