Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Plánuje SaS nejaké zmeny v doprave v prospech bežných vodičov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Voliť

Voliť pôjdem, no SaS to nebude, hoc som ju volil minule.
Veľa veci je len v tvare žabomyších úprav, nič rozhodujúce sa neprináša.
Rušiť regionálne rozdiely! To v programe nemáte. Jediný recept, ktorý zafunguje, je zrušiť 1 volebný okrsok. Keď už máme 79 okresov, tak som za 2 poslancov v NR za okres. Áno, zvýši to počet poslancov na 158. Avšak konečne bude jasné, či poslanci daného regiónu sú schopný sa dohodnúť a kopať za región.
Áno, okres by mal byť merná jednotka, žiadna iná aglomerácia. Bratislava a Košice budú mať 10 a 8 poslancov.

Teraz doprava. Čakal som od teba ako experta, že prídeš s postupom ako rušiť počet nehodových úsekov a ako zrušiť zažitú prax ako úseky vznikajú.
Jeden blázon sa chce zabiť v zákrute, a čo urobí štát - drbne tam 60 a zavedením nehodového úseku zvýši pokuty. Potrestá tak presne tých, ktorí sa tam zabiť nechceli ani nemienili! Značka odporúčaná rýchlosť už takmer neexistuje!
Nehodové úseky v cestnej sieti len pribúdajú, ešte som nezažil, aby nejaký zanikol. Nemáme na SVK dosť bagrov a kameňa? Robiť dosypy, klopiť zákruty, odstráňovať zákruty, spriamkovávať cesty...
Prebúrať nový podjazd? Asi sme ešte v staroveku, viď Dúbravka-Hornbach Devínska. Naučiť sa, že najprv sa vystupuje, potom sa nastupuje: enter Lamač, Dúbravka v spojení s exit Patrónka - sú radené presne naopak a potom sa čudujeme,, že roky ráno čo ráno ide o bod spomalenia diaľničnej dopravy! Zavrieť jeden enter - načo, veď nepoznáme rampy.
Dovoliť preklasifikovať rýchlostné cesty na cesty pre motorové vozidla rozhodnutím od stola, zaviesť len 90 na nich, vyberať pokuty za 40 km prekročenie rýchlosti, nezmeniť sadzobník pokút a napriek tomu, že takto vlastne klesol počet kilometrov diaľníc ponechať cenu nálepky na 50e < - niet čo viac dodať.
Tu si bol slabý bojovník, a z toho dôvodím, že aj budeš, že ti nepotrebujem dať dôveru v sobotu.
Cesty 2. a 3. triedy sú hanba. SVK = ledva 100 miest, zvyšok do 2800 sú obce, no SaS sa hrá na stav, že tu žijeme v multimiliónových mestách. Ráno čo ráno sa z 2800 obcí pohne 50% obyvateľstva za prácou po cestnej sieti 2. a 3. triedy - to má byť rozhodujúce - mať ich perfektné!
Obchvaty dedín? Hádam ani o 100 rokov. A tak stále budeme mať cesty stočené tak, že ešte centimetre a človek ide rovno do kostola! Viď Pincinná, Opravené mosty? Načo, veď lepšie je použiť 70, viď Moldava, Vysadiť novú alej a starú vyrezať? Načo! Hniezdne-Stará Ľubovňa -zabudnite....
 

 

A koho ides volit. SaS predstavila svoje riesenie, ktore nie je zhodne s tvojimi poziadavkami. Ktora strana predstavila riesenie zhodne s tvojimi poziadavkami?
 

 

Dnes potrebujeme vykonať "pomstu". Posadiť sveene do šatlavy a vymerať trest podľa zásluh. Potom môžme riešiť nejaké rozšírenie cesty pri kostole. Pokiaľ nebude chobotnica bez hlavy, dovtedy nepomôžu žiadne do reality skutky v doprave, či inde. Lebo chobotnica má stále veľa prívržencov a chápadlá úplne všade....
 

 

tvoj návrh s dvomi poslancami za každý okres narúša ústavný princíp rovnosti volieb. Pretože podľa neho by dvoch poslancov volilo v okrese Medzilaborce 9390 viličov, kým v okrese Nitra až 135 483 voličov, čo je 14krát viac než v Medzilaborciach. Takýto violebný zákon (v extrémnom prípade aj voľby) by musel ústavný súd zrušiť.
 

 

ospravedľňujem sa za "viličov", je to preklep, nerobil som si srandu z rusínčiny, čo je asi dominantný jazyk v Medzilaborciach -:)))
 

Avsak taketo nerovnomerne rozdelenie oby

obyvatelstva do okresov ma na svedomi reforma statnej spravy! Nie je problem predsa rozdelit pocet obyvatelov na rovnake pocty. Kym vsak regionalna politika funguje na okresnej urovni, musi sa potom volba do vyssieho organu akceptovat aj s nerovnomernou silou zvolenia.
 
Hodnoť

Čo s tou...

...90tkou na CMV po 1.4.?
 

 

Ta 90tka na CMV po 1.4. je kretenstvo maximalnej urovne, alebo legislativny bordel, ked jedna ruka nevie, co robi druha. Som zvedavy, ci si policia spravi na R1 z toho zlatu banu. Nakopat ich vsetkych do...
 

 

niekde pisali ze ke je to postavene ako Rychlostna cesta neda sa to zakonom od stola prehodnotit na za cmv. to ako ked si postavim panelak a premenim ho na kralikaren (pre zver nie ako s ato obcasne nazyva)
kazdopadne nechat si spz nieco ako vo svajciarsku a UK . osobne by som bol ak by jedno auto malo jednu spz po cely cas kym bude v premavke. su krajiny kde to funguje tak preco nie u nas?
 

 

Cital si ten zakon? Problem je, ze v paragrafe, kde sa pisalo o maximalnej rychlosti na dialniciach a rychlostnych cestach vypadlo slovne spojenie "rychlostnych cestach". A este k tomu dopravna znacka oznacujuca momentalne rychlostnu cestu bude od 1.4. oznacovat cestu pre motorove vozidla. Takze by bolo nacase zacat s vymenou dopravnych znaciek na vzjazdoch na R1.
 

Znacka

Znacka IP 22a prestala platit. Znacka 332 nie je pokracovanim znacky IP 22a. Maju inu ikonu, a maju iny vyznam. . Znacku IP 22a mozes od teraz brat ako bilboard pri ceste. Na bode jej umiestnenia sa ti nic nemeni v jazde, stale pokracujes po ceste 1. triedy! Informaciu, ze si vosiel na inu kategoriu cesty si nedostal! Nadalej pretrvavajuce osadenie znacky IP 22a je nelegalne. Je to nevydareny bilboard. Stavby navodzujuce dojem dopravnej znacky su zakazane! Mame tu taketo skusenosti dve z minulosti: Republika vychodu na kruhaci na Moldavskaj v KE, a reklamny bilboard v Pecianskom lese na lavom okraji v odpajacom pruhu z D1 na D2 smer Ml. dolina. Aspon vidiet ako chlapici pracujuci ako dopravni machri nekvalitne pripravili znenie novely zakona pre NR, a ako jej 150 clenov tuto novelu necitalo, iba zobrali za nu vyplatu!
 

 

Ak som spravne pochopil tvoj pravny nazor, tak sme sa zhodli na tom, ze od 1.4. bude legalne ist po R1 max 90 km/hod.

A inak, isiel som sa este raz pozriet na tie 2 znacky a naozaj - na tej novej znacke je pravdepodobne uz elektromobil, kedze to ma prednu masku bez chladica :D Normalne by som neveril, ze mame az takych vizionarskych politikov :D
 
Hodnoť

Konecne by sa mali

zmenit tresty pre potencionalnych vrahov, ktori jazdia vysokymi rychlostami po verejnych komunikaciach.
evidentne blokova pokuta par stoviek eur nepomaha.
https://presov.korzar.sme.sk/c...
 

Potencionalneho vraha

Potencionalneho vraha v tomto prispevku povazujes uz za vraha. Prezumpcia neviny. Nic ti to nehovori?!....
Zmenme sposob pochovavania, napriklad rozstvrtenim za ziva. Potencialne si mrtvy (lebo kazdy raz skona). Spokutujme potencialneho matematika, lebo co ak vymysli zbran (ako Einstein). Spokutujme potencialneho predavaca, lebo co ak ti omylne zle vyda, lekara lebo ta moze zabit, ucitela lebo moze ucit k nepravde, knaza lebo moze prezradit spovedne tajomstvo.... Neblazni. Ja mam skusenosti, ze to co slaby sofer vnima ako potencialne nebezpecenstvo na inom vodicovi, je casto len jeho vlastna slabota ovladat vozidlo.
 

 

Tiez si z tych co si pomylili okruh s verejnymi komunikaciami. Mam najazdene statisice km na aute a na biku je tiez daleko cez sto tisic pravidelne ma ohrozuju frajeri co si veria a ja si drzim velky odstup a radsej davam prednost agresivnym vodicom aj ked ju mam sam. Zivot mi je mylsi. A neprekrucaj
 

Tiež jazdím už roky

Tiež jazdím roky. Súkromne už 4 auto. Kilometricky sa blížim k miliónu. Bez nehody.
Vodič má mať zodpovednosť za seba, nie za cudzieho vodiča. Správca cesty vôbec nemá mať zodpovednosť za vodiča. Správca cesty má mať zodpovednosť za technický stav vozovky/cesty. Náš systém pokút a cestného zákona je však nastavený na "porušovanie zodpovednosti iných" voči tebe/účastnikovi.
Preto som aj zástancom neexistencia dopravných značiek 251-256, najvyššia rýchlosť má byť riadená len zákonom, nie miestnou úpravou. Na miestnu úpravu majú slúžiť značky "odporúčaná rýchlosť. A potom ruka v ruke s tým majú byť sankcie za spôsobenie nehody viacnásobne vyššie! Toto je oveľa pokrokovejšie riešenie riadenia premávky, a asi 100 rokoch po vzniku aut asi aj nevyhnutné. A psychologicky je to oveľa účinnejšie. Ak na nejakom úseku ti správca cesty odporúči ísť 60. A ty za sucha, nad ránom, v nedeľu, cez Vianoce, pri božskom kľude tade prejdeš 65 nič sa nedeje. Pri maximálke 60, sa na teba v zákone pozerá ako na vraha, Správca cesty ti nariadil ísť max. 60 - správca cesty nemá čo mať na starosti tvoju bezpečnosť! Pri odporúčanej 60, za mokra, za snehu, v hustej premávke, ak úsekom prejdeš 70 a budeš označený za vinníka, má systém pokút byť nastavený tak, že za spôsobenie nehody máš poriadne mastne zacvakať! Psychologicka je to väčšia zbraň, že bolo ti niečo odporúčané a ***** si na to.
Doba pokročila, sto rokov prešlo, no dnešný zákon sa vracia späť. Značka odporúčaná rýchlosť neexistuje, rýchlosť klesá. Asi sa vrátim ku koňom s kočom.
 

Správca cest nenariaďuje zíženú rýchlosť

Dopravné značenie určuje príslušný cestný správny orgán na základe záväzného stanoviska dopravného inšpektorátu a správcu cesty. Súhlasím, že obmedzenie ustanovenej rýchlosti jazdy musí byť odôvodnené a často býva dokonca nevyhnutné. Napríklad pri nevyhovujúcom smerovom vedení cesty, kedy nieje dostatočný rozhľad pri vchádzaní na cestu z vedľajšej cesty alebo z miesta ležiaceho mimo cestu musí byť znížený rýchlosť na tejto ceste aby neprišlo ku kolíznej situácii. Treba uvážiť, že cesty nie sú postavené na maximálnu dovolenú rýchlosť. Obmedzenie sa umiestňuje tam kde to je naozaj potrebné a často vyplýva z analýz dopravných nehôd. Pravidlom by malo byť, že takéto obmedzenie by mala sprevádzať sada ďalších značiek, ktoré by upozorňovali aj prečo je takéto obmedzenie (zákruta, šmyk, deti, a pod.). Osobne som za opätovné zaradenie porušenia rýchlosti jazdy za závažný priestupok za ktorý je možné udeliť zákaz činnosti napr. pri prekročení nad 30-40 km/h priestupok riešiť oznámením na správny orgán s možnosťou zadržania VP namieste. To by bola psychologická zbraň aj proti solventným cestným pirátom.
 
Hodnoť

4 krúžky

Škoda. Ak vydržíš ďalšie 4 roky tak si ťa zas nájdem. Tak možno aspoň ako odborný poradca aj keď po tomto ministerstve silno Boris pokukuje.