Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tunelovanie na poslednú chvíľu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

V článku chýba informácia, ktoré strany boli zastúpené na expertnom stretnutí pred voľbami. A potom abstrahovať od názorov tých, ktorí neprešli do parlamentu, vec sa zjednoduší. Najdôležitejší bude asi názor Oľano, ktorá má napr. v téme organizácie železníc dosť jasno. http://targetnews.sk/clanky/it...
 

Takže,

tie strany ktoré neprešli do parlamentu nemajú právo sa vyjadrovať aj keď chcú pomôcť a majú odborníkov, ale budeme sa riadiť "odborníkmi" od Kollára. Tak nech je doprave na Slovensku zem ľahká.
 
Hodnoť

Pán Drahovský,

mne to pripomína taký zlatý padák, lebo je už po voľbách a kopa funkcionárov vie, že pôjdu s pánom Bohom od nás, tak prečo si okrem pekného, zdaneného odstupného ešte neprilepšiť ? Inak štátna dopravná autorita a nadväzujúce cestovné poriadky v hromadnej doprave a dokonca prostredníctvom matematického modelu, ktorý by riadila umelá inteligencia je veľmi pokrokový prístup a určite by bol pre nás cestujúcich aj prospešný. Len aby sa to podarilo.
 
Hodnoť

Kúriť a svietiť

Vážený pán Drahovský,

pozrel som si dotknutú dokumentáciu k VO zverejnenú na portáli ÚVO SR, nič mimoriadne som tam nepobadal a ani žiadne diskriminačné podmienky, na základe ktorých by boli nejakí potenciálni uchádzači diskriminovaní. Vzhľadom na reálne termíny a lehoty procesov VO (hlavne termín na predkladanie ponúk), vyhodnotenie súťaže resp. termíny vnútorného obehu dokladov v rámci firmy ako je ZSSK, muselo byť už vyhlasovateľom zrejmé, že s vysokou pravdepodobnosťou zmluvu na dotknuté služby budú podpisovať už noví štatutári. Takže nevidím dôvod, aby sa kvôli voľbám zastavil celý svet a ako hovoria klasici sa len "kúrilo a svietilo" lebo akúkoľvek verejnú zmluvu, ktorá by bola uzavretá v rozpore so zákonom je možné relatívne ľahko zrušiť.
Lebo "voľby" je len výhovorka a bohužiaľ takáto demagógia najčastejšie dobehne najväčších kriklúňov a potom sa zasa vyhovárajú, že v akom stave/rozvrate im ich predchodcovia nechali firmu, keď na konci volebného obdobia už na všetko kašľali .....

V tomto prípade by som skôr videl problém v tom, prečo veľké štátne firmy, ktoré majú relatívne veľa skúsených zamestnancov a celé útvary venujúce sa profesionálne VO potrebujú na túto činnosť externého dodávateľa, pričom by pokojne mohli podobné služby poskytovať sami privátu (častokrát sú zamestnancami firiem poskytujúcich tento typ "outsourcingu" práve zamestnanci, ktorí pôsobili ešte nedávno v tomto fachu u dnešného "zákazníka" a samozrejme to je vždy drahšie, ako boli osobné a režijné náklady na tohto zamestnanca).
 

 

Vážený pán agapid38,

vystihol ste to lepšie než ja. Najprv som sa domnieval, že ide o obstarávanie konkrétnej služby objednávania vo verejnom záujme, o ktorých sme rokovali.

Po preštudovaní dostupných materiálov som zistil a aj napísal, že ide „o bežné služby, ktoré si každá spoločnosť zabezpečuje sama svojimi administratívnymi pracovníkmi.“ čo považujem pre tak veľkej spoločnosti s vlastnými administratívnym pracovníkmi, právnikmi atď., minimálne za veľmi podozrivé.
Preto vznikol aj tento článok.
 

Služby "obstarávania"

Mňa zarazilo, na čom sa vlastne pohoršujete, lebo takto fungujú okrem výnimiek temer všetky štátne inštitúcie (alebo aj "dvojkoľajne", že niektoré súťaže si robia sami a iné outsourcujú). Takto to tu funguje ešte od začiatku milénia a pretvalo to s malými zmenami už viac ako 20 rokov (zákon sa síce medzičasom niekoľkokrát významne zmenil a pri "vesle" sa vystriedali viaceré strany, takže to nie je nejaké špecifikum dnes vládnucich strán). Ostatne najväčšiu paseku v tejto oblasti urobil napr. na NDS bývalý nominant Siete Auxt a jeho excesy musel hasiť dokonca vtedajší minister.

V minulosti ale vždy existovala klasická výhovorka v duchu "miklošizmu" - prezamestnanosť a teda motivácia na outsourcovanie čohokoľvek.