Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Maximálna povolená rýchlosť na ceste pre motorové vozidla je 90 km/hod (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

Zázrak sa stal, koľko diaľnic pribudlo zo dňa na deň! Už sa vidím ako si to valím 130-kou okolo Beňadika a Žarnovice, ako to pekne držím v jazdnom pruhu a ako ma predbiehajúce SUV-čka obúchajú o betónový múr. Teším, teším...

Vážne: Vďaka za zhrnutie zmien a noviniek.
 

Okolo Benadika a Zarnovice

tych 130 km/h ustojis za priaznivych poveternostnych podmienok pekne v jazdnom pruhu, ak mas dost siroke pneumatiky a relativne nizko polozene tazisko.
Osobne odskusane na mnohymi motoristami intenzivne opluvanej Fabii III. Na pneumatikach so sirkou pod 200 (konkretne 185/60 x 15") je 130 km/h riziko, na pneumatikach so sirkou nad 200 (215/45 x 16") je 130 km/h bez problemov.
 

 

nie je tych podmienok privela? pre mnozstvo aut nesplnitelne a co sa tyka pocasia, tak to je uz len na svatom Petrovi, ta cesta je jednoducho zle urobena
 

Zle urobena?

V ramci moznosti je podla mojho nazoru urobena dobre. V relativne uzkom udoli Hrona, ktore je dost husto obyvane, je ta cesta urcite velke plus v porovnani s povodnou cestou prvej triedy s medzinarodnym koridorom sever - juh. Postavenie plneho profilu na trvalo udrzatelnu rychlost 130 km/h pre vsetky vozdila by jej vystavbu enormne predrazilo.
No a tych podmienok je tak akurat. To ze ich nesplna kazde auto a kazdy vodic, nie je predsa katastrofa. Kazdy ma predsa prisposobit rychlost jazdy poveternostnym podmienkam, stavu vozovky a vozidla a svojim schopnostiam.
A ani pri nizsej rychlosti (110 az 120 km/h sa tam da v pohode zvladnut) az tak vela casu nestratis, aby si mal dovod nadavat na zle urobenu cestu.
 

 

myslis si, ze napr. zle klopenie cesty na niektorych usekoch je z dovodu uzkeho udolia Hrona? to, ze uvedenu rychlost nezvlada kazdy vodic, to je predsa normalne,, vobec to neberiem ako katastrofu, no cesta by mala byt urobena tak, aby na nej nemalo problemy ziadne auto, ktore bolo u nas schvalene na premavku na pozemnych komunikaciach
 

Priznam sa,

ustala som tam uz aj o 25 viac, ako je povolene, a teraz vsetci do mna.
Je tam teda jedna zakruta ktora je neprijemna, tam sa oplati spomalit. Nemam ziadny sportiak, praveze je to auto na pohodlne jazdenie na dlhe cesty.
Je to ale stvorkolka, s jednym nahonom by som si netrufla. Mala som vtedy obycajne Kleber pneu 245/40 r18. 130 je v pohode aj s rakvou na streche (keby nieco :-D )
Inak suhlasim s prispevkami nado mnou. Pri tempomatovych 140 tam byvam jedno z najrychlejsich aut.
 

stvorkolka?

to ze ti stvorkolka pomoze udrzat auto v zakrute je cista dojmologia co nema nic spolocne s realitou :)
 

 

Auto drzia v zakrute iba a vylucne pneumatiky - nic ine nedokaze preniest odstredivu cestu na cestu a tym drzat auto v zakrute. Este je dolezity dobre fungujuci podvozok (aby pneumatiky mali rovnomerny kontakt s vozovkou) a aerodynamika, ktora moze vyrazne zmenit pritlak.

Pohon na dve alebo na styri je nepodstatny, rovnako je nepodstatne ci vpredu alebo vzadu, ci nafta, benzin, plyn alebo elektrika. Ani asistencne velmi nepomozu - dokazu napravit niektore chyby vodica, ale zasadny problem a tym je odstrediva sila nevyriesia.
Dolezitost pneumatik pre bezpecnost jazdy vacsina vodicov podcenuje.
Investuju vela penazi do auta vybaveneho asistentami a potom su ochotny jazdit na starych gumach s minimalnym dezenom.
 

Nehadam sa, ale

Moje skusenosti su ine. Fakt je, ze co si trufnem so stvorkolou si netrufnem s prednym nahonom a so zadnym uz vobec nie.
Mam porovnanie, "rovnake" sukromne auto a firemne, to firemne mame so zadnym nahonom a s nim si musim davat viac pozor co spravim. Dovolim si tvrdit ze firemne ma "premiovejsie" pneu. Stare gumy u mna patria do zberu.
Bavime sa o rychlostiach 180+. Tam kde je to povolene.
 

este dodam,

snad kvoli lepsiemu rozlozeniu hmotnosti je mozno stvorkolka menej nachylna do smyku prist, a tiez sa z neho kvoli lepsej trakcii vyhrabat.
 

 

k tomu ako silno nepodstatny je pohon vsetkych kolies.
https://www.youtube.com/watch?...
 

 

nech sa paci, tu si mozes nieco pozriet o tej dojmologii
https://www.youtube.com/watch?...
 

suhlas

jazdim tadiel 4x za tyzden, predne pneu 245/45 r18, zadne 275/40/r18. tempomat 160kmh, v niektorych zakrutach si auto trosku ubera / pribrzduje samo. Problem mam skor s vyjazdenymi kolajami ( na relativne novej ceste). pri sirokych pneu je to viac citit. nehovoriac o stojacej vode. Zimne mam 225ky ( vsetky 4 rovnake ) a rozdiel je citit, v tych kolajach to hadze ovela menej. Samostatnou kapitolou su taki, co idu 110-120 na prazdnej ceste a maju potrebu rezat zakruty vnutornou stranou aj ked nikoho nepredbiehaju. Spatne zrkadlo nesleduju.
 

Mas pravdu

Mas pravdu, podla tvojej logiky potom mozes stavat aj dialnice s max 60, mozes stavat prizemne domy s vytahom, mozes stavat bazeny siroke 0.8m, mozes vyrabat bicykle vaziace 200kg, mozes vyrabat kompotove flase objemu 25cl, mozes vyrobit lyze dlzky 30cm, atd, atd.
Uloha nie je postavit nieco hoc aj slabsie a chbalit to, ze mame aspon to. Uloha je robit veci poriadne.
Prave preto, ze SVK ma divne urobenu elektrifikaciu vlakov, divne urobenu stavbu telegrafnych stlpov, samotnu elekrifikaciu, bilboardy na roliach a kadeco ine, prave preto posobi Slovensko ako krajima tretieho sveta... Skus si pozriet v Rakusku napr. vlakovu zastavku v zapadajove, alebo neony v zapadakove.
Cp myslis, urobili by si Nemci namiesto dialnice len nahrazku?!
 

 

To co sa u nas nazyvalo rychlostna cesta by Nemci nenazvali dialnicou a v niektorych pripadoch ani rychlostnou cestou.
Ale terminologia nie je dolezita - dolezite ako sa po ceste da a moze jazdit.

Lebo ano, aj Nemci maju cesty s 2 pruhmi v jednom smere ktore nemaju parametre dialnice - tam kde to povazuju za dosattocne to bez problemov urobia.
Pre mna osobne nie je dolezite ako sa budu Slovenske cesty volat, skor je pre mna dolezite ako bezpecne, rychlo a pohodlne sa odkial kam dostanem.
 

 

Nemecka dialnica Salzburg smer Mnichov ma parametre dvojprudovej cesty splnajucej parameter tak akurat na premavku v meste. Uzka, bez odstavneho pruhu. Aj taketo su dialnice v Nemecku.
 

Dohladaj si rok

rok odovzdania tejto uch cesty a nasej R1 a potom porovnavaj porovnatelne....
 

 

nic na tom nemeni, ze ta ich "dialnica" nesplna sucasne normy, napriek tomu je to dialnica. Je to vyse 80 rokov od Hitlera, casu dost upravit ju na sucasne predpisy...
 

Pridavam k tvojej vete

Pridavam k tvojej vete: je to dialnica vzniknuta DNES
 

 

r1 nie je stavaná na bezpečnú jazdu rýchlosťou 130. to, že športovo ladené auto a šikovný šofér to zvládnu, nie je odôvodnením tvrdiť opak.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie


  1. Miroslav Ferkl: Dôchodok. 838
  2. Ondrej Prostredník: Vaša politická vízia ma uráža, pán minister Krajčí! 749
  3. Martin Lindák: Cirkvi zoberú zo štátneho rozpočtu skoro 53 miliónov eur. Dá sa s tým niečo robiť? 190
  4. Věra Tepličková: Prichádza čas manipulácií a tlaku 182
  5. Július Kovács: Prácu za Kuciaka dokončíme, časť prvá Dohňanský. Zrazil človeka a kryl podvody. 155
  6. Martin Ondráš: Agromafia sa vzdať nehodlá 148
  7. Vladimír Krátky: Ficov poskok ( Pellegriniho ? ) dnes v TV opäť klamal a zavádzal : 126
  8. Tibor Ferko: Tri citáty do pamätníka ministra Mareka Krajčího 107
  9. Soňa Bulbeck: Dvojaký meter v čase korony... 88
  10. Jakub Pohle: Ako Kočner s Bödörom lustrovali Ondreja 80

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Krátky: Ficov poskok ( Pellegriniho ? ) dnes v TV opäť klamal a zavádzal :
  2. Vladimír Seman: Apolitický riaditeľ RTVS? Nezmysel. Nielen preto je Rezník na odstrel.
  3. Martin Žilinčík: Donald si prihrieva polievočku
  4. Lukáš Parízek: Automobilky - priateľ do dobrého počasia?
  5. Július Kovács: „Verím, že jediný spôsob, ako ľudí napraviť, je zabiť ich.“
  6. Matúš Kollárik: Korona
  7. Martin Krištoff: OPEC+ musí už dnes plánovať „exit“ stratégiu z utlmenej produkcie
  8. Štefan Vidlár: Tréma ešte raz
  9. Július Kovács: Prácu za Kuciaka dokončíme, časť prvá Dohňanský. Zrazil človeka a kryl podvody.
  10. Martin Žilinčík: #Zodpovedná Zmena


Už ste čítali?