Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodič kamióna rýchlou reakciou zabránil dopravnej nehode na vjazde na diaľnicu D2 od Bergu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Oni toto fakt spravili? Ak tam niekto zomrie, tak nech ide do basy za vraždu!
Je niekoľko miest na Slovenku, kde keď je o trochu kratší pripájací pruh alebo iné horšie podmienky (zákruta), tak znižujú rýchlosť (Zeleneč, Hybe) a tu sa pripája bočná cesta bez (!) pripájacieho pruhu do rýchlosti 130 km/h. Fuj. Pokiaľ to neopravia, ja snáď radšej ani tadiaľ nejdem.
 

Hybe

Neviem ako je na tom aktuálne Zeleneč ale Hybe je už dlho zmenené. Nie je tam žiadne obmedzenie ani v smere do PP a ani v smere do LM.
 

 

V Hybiach to zrusili minuly rok po tom, co zrekonstruovali/predlzili pripajaci pruh z benzinky.
 
Hodnoť

 

Niečo podobné, možno menej frekventované je pri napojení ciest Studienka- Pernek a Malacky centrum-Pernek. Ale zaujímavé je to tiež. Často ma napadlo, že takto dokáže pri zelenom stole naprojektovať cestu iba človek, ktorý v živote nešoféroval.
Vďaka za užitočný blog.
 
Hodnoť

Mám pocit, že ten vodič

osobného auta ešte dnes chodí s rozklepanými kolenami. To bolo naozaj o chlp, uznanie patrí kamionistovi, reagoval okamžite.
Pán Drahovský, viete zistiť meno konkrétnych osôb, ktoré toto navrhli?
To je podozrenie z trestného činu všeobecného ohrozenia. To nemohol navrhnúť a schváliť nikto normálny!!!
 

 

nečudoval by som sa, ak by ten vodič osobného auta doteraz nevedel, že mal dať kamiónu prednosť
 
Hodnoť

Pán Drohovský.

Je síce povedané "a" ale treba ešte dopovedať "b" aj "c". Na základe koho a čoho bol zmenený pôvodný stav a vznikol tento nebezpečný stav? Kto je správcom cesty I/61? Ako je možné, že k tomuto stavu vôbec došlo? Projekty organizácie dopravy v meste odsúhlasuje cestný správny orgán za spolu účasti polície. Cestný správny orgán v meste má vytvorenú dopravnú komisiu so spulúčasťou polície. Ak je to všetko v správe NDS, tak potom je tu ministerstvo a polícia. Kde už majú byť väčší odborníci na dopravu, ako v samotnej dopravnej polícii? Na každých dverách majú nápis: "Pomáhať a chrániť". Hovoríte, že pravde podobne by bol zodpovedný vodič osobného auta. Ale ten vodič nie je jasnovidec a do tohto stavu ho dostalo nevyhovujúce dopravné značenie a zlé technické dopravné riešenie komunikácií, ktoré sú pravdepodobne v rozpore so súčasnými platnými STN. Toto len potvrdzuje súčasný stav v našom štáte, urobí sa hlúposť. Až keď sa niečo stane, potom sa hľadá vinník. Presne, ako píše Golman77! Ak niekto zomrie, treba dať do basy všetkých tých bez výnimky, ktorý tento stav spôsobili a samozrejme s plnou finančnou náhradou vzniknutých všetkých škôd. Inak tu poriadok a právo nebudú fungovať.
 

uhercik

Najprv po právnej stránke:
Cesta I/61 je cesta, ktorá ide priamo od Bergu je v správe magistrátu, ale od T križovatky, čo je uzol 4424A02906 vrátane krátkej rovinky a zákruty až po spojenie na D2 čo je uzol 4424A02910 a je to pomenované diaľnica D1 a je v majetku aj správe NDS. Príslušný správny orgán je v tomto prípade MDV. V texte som použil označenie, že ide o odbočku z cesty I/61 aby to vodiči dokázali nájsť na mape.

Pravidla cestnej premávky:
Ak má vodič značku daj prednosť v jazde tak je povinný ju dať. Lenže táto značka sa používa aj v bezkolíznych križovatkách, kde má každý svoj jazdný pruh a fyzicky nie je kde a komu dávať prednosť. V Iných štátoch sa v tomto prípade používa dopravná značka o úprave jazdných pruhov. Potom niet divu, že časť vodičov keď vodič vidí tú istú značku pred zmenou a po zmene, neuvedomí si, že mohlo dôjsť k nejakej zmene v spôsobe dávania prednosti.
Keby na dopravnej značke o zmene organizácie dopravy bolo napísané „zrušený pripájaci pruh“ tak by to malo veľkú informačnú hodnotu. Lenže na Slovensku sa vodičov informuje minimálne a pri probléme je takmer vždy na vine vodič, respektíve jeden z vodičov.

Moja aktivita:
Keď som sa o probléme dozvedel, tak som autom prešiel všetkými trasami, spravil z toho analýzu aj s návrhom na riešenie a poslal ho kompetentným. Keď naďalej prichádzali maily od čitateľov blogu, tak som napísal aj tento článok.

V minulosti:
Prv som dával pri takýchto situáciách trestné oznámenie. Síce náprava sa zjedala, ale pomalšie ako keď napíšem čo je zle a ako by sa to dalo spraviť dobre. Všetky doterajšie trestne oznámenia skončili odložením, so zdôvodnením, že tam nikto nezomrel a vlastník komunikácie dal veci do poriadku. Preto už viac rokov som žiadne trestné oznámenie nepodal a riešim to upozornením kompetentných, ktorí si niekedy dajú poriadiť a niekedy nie.

Fyzický problém:
1. Veľa vodičom idúcim od I/61 nenapadne, že zmena organizácie dopravy môže namenať zrušenie pripájacieho pruhu a idú tak po pamäti ako pred niekoľkými dnami a keď zistia, že tam pripájací pruh nie je, je už neskoro.
2. Bola spravená diaľničná križovatka na území mimo obce, kde je rýchlosti 130 km/hod a do ktorej vstupujú bez pripájacieho pruhu vozidlá z nulovej alebo takmer nulovej rýchlosti. Všade inde na Slovensku kde na diaľnici je čo len kratší odpájaci alebo prípájací pruh je znížená rýchlosť aspoň na 90 km/hod (čo je bežná križovatka na obyčajnej ceste mimo obce) , teda okrem toho miesta.
3. Vodiči idúci po D2 nie sú informovaný, že by tam bola nejaká diaľničná križovatka, hoci tam majú prednosť, aby zvýšili pozornosť.
 

 

Pan Drahovsky, nie som expert na dialnice - ale nie je nahodou fakt, ze na dialnicnej krizovatke zrusili pripajaci pruh porusenim platnych technickych noriem?

Mari sa mi, ze od pri dialniciach a cestach pre motorove vozidla je pripajaci pruh povinny. Uz si nepamatam ci je to dane tym, ze je to dialnica alebo povolenou rychlostou.

Tam by projektant co toto navrhol zasluzil "nakopat".
 
Hodnoť

 

1. Otázka na autora blogu: Kontaktovali ste v piatok 21. 8. ministerstvo dopravy?
2. Kedysi existovali aj také d. značky, že "Zmena dopravného značenia".
3. Celé teleso cesty sa mi zdá dosť široké na to, aby to na danom mieste prestavali tak, že by vznikol nový pripájací pruh.
 

malkontent

1. Zodpovedných som kontaktoval skorej než v piatok
2. Značky zmena dopravného značenia boli osadené na druhý alebo tretí deň po prvej zmene, lenže tam nebol uvedený dôvod zmeny a nebol ani náznak, že ta zmena je v zrušený pripájacieho pruhu. Keď si vodič všimol, že tam nie je pripájací pruh, ktorý tam pred niekoľkými dnami bol, tak už bolo neskoro.
3. Áno pri troche snahy by sa tam dali spraviť aj 3 pruhy. Lenže problém sú aj rýchlosti. Na jednej strane vozidlá z nuly na druhej strane vozidlá 130 km/hod. Stále ide o diaľnicu mimo obce kde sa majú všetci preradiť do pravého pruhu.
 
Hodnoť

Pán Drahovský

Chcem sa Vám poďakovať za vysvetlenie. Myslím si, že aj po odpovedi malkontentovi je už jasný stav vo Vašom blogu. Želám Vám ešte veľa úspechov, lebo práve takýchto ľudí- odborníkov táto spoločnosť potrebuje a nie politických kecálkov. Všetko dobré.
 
Hodnoť

 

Chodím tade roky pravidelne. Naposledy a bohužiaľ to mohlo byť naozaj naposledy v noci v utorok 18.8. išiel som presne ako ten človek z videa akurat som mal šťastie že nešiel žiadny kamión ani ziadne iné auto ale ten pocit čo som mal keď som si uvedomil že som vošiel rovno na diaľnicu ten stál za to. Keby som mal vtedy v rukách toho potenciálneho vraha a absolútneho idiota čo je za to zodpovedný asi by som mu veľmi ublížil. Ten vjazd na diaľnicu čo tam urobili bolo presne na velikánsku znacku STOP-daj prednosť a na 5 upozornení pred tým že také niečo sa tam vyskytne. Ale nič z toho tam nebolo. Dotyčného absolútne nezodpovedného "zodpovedného" by bolo treba hnať na súd za všeobecné ohrozenie. Ale také u nás nehrozí. Bohužiaľ. Do smrti nepochopím ako niekto môže vyrobiť takýto prúser a ešte niekedy v živote niekde dostať zamestnanie alebo funkciu. Prajem mu aby sa dostal do ohrozenia života v dôsledku "výkonu práce" niekoho podobného.
 
Hodnoť

 

Takze oni to najprv uplne pokazili. A teraz to vlastne dali do povodneho stavu.
Pekne vyhadzovanie penazi.
 
Hodnoť

 

Podobne ako prispevok vyssie, Isla som tadial ked to bolo cerstvo zmenene, bez tabul o zmene organizacie dopravy a cloveka by vo sne nenapadlo, ze zrusia pripojny pruh na dialnicu. Znacku daj prednost v jazde som si vsimla, ale ta Tam Bola aj ked bol pripojny pruh...Auto predomnou sotva dobrzdilo pred kamionom, ja tiez za nim a za Nami este trubili Co stojime.. Ten moment ked zistite, ze by ste sa pripojil na dialnicu bez mihnutia oka, Lebo ved je Tam pruh a on Tam pruh nie je a pri tej premavke Co Tam Bola, som prekvapena ze sa ziadna nehoda nestala. Velmi neprijemne skusenost! A kompetentneho by som vyhodila na mieste, jedine ne-vodica by nieco take napadlo schvalit a takeho na planovanie ciest veru nepotrebujeme.
 
Hodnoť

 

Zdá sa, že uvedené riešenie bolo vytvorené na aktiváciu nervovej sústavy vodičov jazdiacich po slovenských cestách. Predpokladám, že sa im to aj podarilo, vzhľadom na vyššie uvedené príspevky.
 
Hodnoť

Pripojit cestu k dialnici

Kde auta uhanaju 130km/h bez pripajacieho pruhu a dokonca adekvatneho znacenia hranici s trestnym cinom vseobecneho ohrozenia. Asi sa caka uz len na to kedy sa tam niekto zabije.
 
Hodnoť

 

dovolim si otazku ci v smere od Bergu su este potrebne tie biele prerusovane pruhy v pripajacom pruhu. tie podla mna zabudli zbrusit. zakrutovy vjazd/najazd do pripajacieho pruhu na dialnicu taketo nieco obvykle nema.
este mala otazka ak ste to cele pojazdili krizom krazom > kde je umiestnena znacka obmedzujuca rychlost na dialnici v meste ak vodic ide z Jaroviec cez Pecnu na Einsteinovu {resp. po D1 paralelne s Einsteinovou}? na google maps/street view som taku znacku vobec nenasiel {mapovy podklad je ale starsieho data}, cize vodic sa nema ako dozvediet ze vchadza do mesta a ze je tam znizena rychlost zo 130 na 90 kmh.
 

je tam znacka

"Bratislava" hned na zaciatku tej zakruty, nad znackou oznacujucou dialnicu bez poplatku.
https://www.google.com/maps/@4...!3m6!1e1!3m4!1siT8o5RqaLXzuTFgpjSla ZA!2e0!7i13312!8i6656
 

este raz link

https://*****/maps/5gv2KXGfvcxBmeTB9
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Janka Cigániková: Matovič o mne povedal, že mám byť rada, že moja mama ma nepotratila. Toto je moja odpoveď. 122 728
  2. Július Kovács: Narušená tlač. beseda Fica. Videá, kričali sme Fico do basy! a Komunisti polibte si prdel! 4 218
  3. Věra Tepličková: Sladká nevedomosť, či ďalší ...? 2 591
  4. Mišo Šesták: Keď vaši vojaci okradnú nemeckú armádu a vy Nemcom odkážete, že vás môžu bozať 2 367
  5. Stanislav Martinčko: Stane sa po sneme SNS z Andreja Danka aj „Kráľ dobytka“? 2 229
  6. Viliam Novotný: Sabotáž v zdravotníctve 1 283
  7. Ondrej Prostredník: Zaborská ako nová hrádza proti extrémizmu? 1 251
  8. Miroslav Galovic: Kraj, kde nič nie je II. Svidník a Údolie smrti (všade samé tanky). 1 119
  9. Jozef Tinka: Ako v súdenej sieni päť rozhnevaných žien grilovalo tínedžera Jakuba 993
  10. Jozef Petráš: Mestská polícia v Martine sa začala správať ako politická PR agentúra 961

Rebríčky článkov


  1. Olívia Lacenová: Čím to je, že v tomto roku sú vstupy na burzu tak extrémne úspešné?
  2. Roman Lechovič: Apple a cesta k 2 biliónom
  3. Vladimír Krátky: Sagan jazdí v háku, RTVS ho má na háku .
  4. Jozo Peric: Čína rozšírila zoznam kontrolovaných vývozov
  5. Martin Krištoff: OECD zvyšuje ekonomický výhľad na oživenie USA a Číny, ktorý je silnejší, ako sa očakávalo
  6. Marián Pillár: Trampoty so záverečnými prácami
  7. Martina Zerolová: ... a takto to začalo....
  8. Miriam Studeničová: Čo vám o hudbe nikto nepovie...
  9. Stanislav Martinčko: Stane sa po sneme SNS z Andreja Danka aj „Kráľ dobytka“?
  10. Michal Kováč: Ako získať novú prácu aj napriek nepriaznivej situácii


Už ste čítali?