Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná nehoda predsedu parlamentu a plný zelený signál (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Vôbec sa nečudujem, že sa táto znalosť

Vôbec sa nečudujem, že sa táto znalosť vytráca.
Zelený plný kruh má hádam už len Prešov.
Mimochodom, ak je rozpor medzi zvislým a vodorovným značením platí zvislé.
Čo platí ak je rozpor medzi zvislým značením a semafórom? (Mimochodom je to tiež zvislé značenie?) Semafóry sa do prílohy zákona po 1.4.2020 nedostali a tak sa z ich zmyslu, že sú to dopravné značky stali dopravné zariadenia!
Nezmyselnosť, ktorá sa začala používať, že sa na vozovku kreslia biele pruhy, keď sú tam modré tabule!
Nezmyselnosť, keď sa nad vozovku dá len jedno svetlo, hod sú tam dva pruhy!
Už dávnejšie som sa vyjadril, že na vozovke s viacerými pruhmi musia byť len šípkové semafóry.... Verím, že mladší a mladší vodiči, ktorí budú mať takéto nehody a poisťovne, ktoré ich majú platiť, sa začnú časom obúvať do toho, aby dopravní inžinieri nebrali plat pre nič za nič! Rovnako tak správca cesty, ktorý v zákone nezrovnalosti nevidí....
 
Hodnoť

Čakala som

na váš rozbor nehody od tej nešťastnej soboty, križovatku poznám. Šoférujem v Bratislave denne 35 rokov, mám už niečo za sebou. Chýba mi informácia o rýchlosti. Biely chcel stihnúť odbočiť, čierny chcel stihnúť prejsť na zelenú (ozaj šiel iba povolenou rýchlosťou?) - a bolo. Určite sa vám stalo, že ste boli opatrní a dávali ste prednosť v jazde, ale jednoducho sa nedalo, lebo ten, čo mal prednosť išiel veľmi rýchlo a suverénne. Ako by to dopadlo, keby boli svetlá vypnuté - čo sa cez víkendy stáva? Počkám si na váš blog, keď to uzavrú. Vďaka.
 

 

mne chyba informacia, kto bol a kto nebol priputany...
 

 

Pri takomto náraze sa napríklad aj podľa modriny od bezpečnostného pásu zistiť kto mal a kto nemal zapnutý pás, ale ja nemám informácie zo spisu, takže neviem. V médiách bolo publikované, že vodič bieleho auta pripútaní bol a z vozidla vystúpil bez zjavného zranenia. U vládneho vozidla bolo medializované, že vodič aj ochrankár pripútaný bol.
 
Hodnoť

 

Zelena sipka by zlepsila priepustnost a bezpecnost. Nie je o com. Nahradzuje cloveka a jeho povinnost dat pednost protiiducemu autu. Dostanem informaciu, ze oproti nemoze ist auto, ma cervenu.
Myslim ze krizovatiek so sipkou je mensina. Napriklad Dolnozemska, krizovatka pri Ekonomickej univerzite. Od mesta je dlhsia zelena lebo vela aut odbocuje k EU. Z opacneho smeru to je omnoho menej lebo ti maju moznost odbocit skor v Ovsisti. A to je vlastne dovod krizovatiek s roznou dlzkou plnej zelenej, rozdielne mnozstvo aut v smeroch cez krizovatku.
 

 

Presne tak. Na tejto križovatke strašne chýba zelená šípka na protiľahlej strane križovatky, tam pri opatrnom vodičovi neprejdú ani dve autá pri odbáčaní doľava k EUBA, alebo následne blokujú križovažku.
 
Hodnoť

Vladna limuzina

nema kamery? Ked hladaju svedkov ...
 
Hodnoť

MIleticova-Zahradnicka

Nieje podobna situacia aj na krizovatke Mileticova-Zahradnicka smerom od Kosickej? Uz som tam dlhsie nebol a nepamatam si, ci je zelena z oboch smerov naraz. Ale urcite tam je len plna zelena na semafore a zelenu sipku dolava za krizovatkou smerom na Zahradnicku si nepamatam.
 

Už bližšie k centru

Už bližšie k centru máš rozpor v riadení križovatky svetlom a zvislým značením. Križovatka Záhradníckej a Karadžičovej.
Pri jazde od stanice môžeš na svetlách z Karadžičovej odbočiť vľavo na Záhradnícku k Justičáku. Pri prejazde križovatky bez jej riadenia semafórom nemôžeš.
 
Hodnoť

Logicke vysvetlenie,

Lenze, kazdy ucastnik dopravy sa musi spravat obozretne a predvidavo, tak, ako popisuje aj autor svoje hovanie sa. Vodicia su rozni - amateri, profici, ... . Vodic vladnej limuziny by sa mal chovat ako profesional, najmä ked je aspon plukovnik, a pockat, co urobi ten, co chce odbocovat! Asi sa ponahlali do lekarne?
 

??

Máte to nejaké obrátene pomýlené.
 
Hodnoť

Pán Drahovský,

vynikajúca, detailná analýza. Vďaka. Snáď niekoho prinúti zamyslieť sa nad touto križovatkou.
 

 

Prečo by sa mal niekto zamýšľať nad tou križovatkou? Takých je na Slovensku X, ak pre danú križovatku kapacitne postačuje riešenie s plným zeleným svetlom, tak je zbytočné ju prerábať na riadenie so zelenou šípkou vľavo. Čo by bolo treba spraviť, tak doplniť šípku v protiľahlom rohu križovatky.
Zamyslieť by sa mali vodiči, ktorí jazdia po pamäti alebo si oprášiť základné znalosti zo zákona, na ktoré bolo správne poukázané v blogu.
 

pietron

Myslím si, že to zamyslenie nad križovatkou by malo byť nasledovné: Križovatky kde odrazu majú vozidlá v protismere plný zelený signál sa používajú nielen na Slovensku, ale aj v zahraničný celkom bežne a takéto križovatky plnia svoj účel.
.
Problém sme si spravili sami na Slovensku a to šetrením na nesprávnom mieste. Začali sme budovať križovatky s plným zeleným signálom kde protismer má červený signál a vodičom sme to neoznamovali, lebo sme ušetrili jedno svetlo s konzolou už na existujúcom stĺpe. Vďaka tomu významná časť vodičov stratila štandardné návyky pri riešení prednosti v križovatkách kde sa používa plný zelený signál.
.
Súhlasím s vami. Všade kde je plný zelený signál v režime, že aspoň počas časti cyklu má protismer červený signál, tam doplniť križovatku o svetelný signál do protiľahlého rohu križovatky, ktorý vodičov bude informovať, že vozidlá v protismere majú červený signál. Až vtedy si vodiči znova začnú uvedomovať, že ak signálu na opustenie križovatky niet, tak pri odbočení vľavo treba dať prednosť protiidúcim vozidlám aj keď idú na zelenú.
 

ja raz neviem.

z pravneho hladiska ziadne navyky neplatia. Proste, mam plny zeleny signal, davam prednost protiiducim, aj ked na mna nejaky idiot vytrubuje, a nespolieham sa na to, ze na inych krizovatkach ma protiiduci cervenu.
Ak som ja ten protiiduci, a vidim, ze oproti mne chce niekto odbocit, automaticky noha z plynu. polozit na brzdu a pokracovat zotrvacnostou, aby som stihol zareagovat, ak sa ten niekto splasi.
zatial sa mi to vyplaca. Cca 30 rokov.

Inymi slovami, idiotizmus cestarov este neospravedlnuje idiotizmus soferov. Vyhlaska je OK, len ju dodrziavat. A byt opatrny.
 

dg

Áno, z právneho hľadiska návyky neplatia, ale ak vás niekto práve z dôvodu nebezpečného návyku zraní alebo usmrtí ako sa budete cítiť? Z vášho príspevku je zrejme, že myslite za iných a predvídate a práve týmto spôsobom si zabezpečujete vlastnú bezpečnosť. Bodaj by bolo takých vodičov viac.
.
Ja osobne som za to, že ak je znalosť o príčine vzniku nebezpečných návykov, tak treba prijať opatrenia aby nebezpečné návyky nevznikali a u existujúcich došlo k ich korekcie a aby sa riziko z nich pre ostatných účastníkov cestnej premávky zminimalizovalo.
 

Uviedol som to v prvom príspevku

Uviedol som to v prvom príspevku: Uvažuješ a argumentuješ zle: semafór s plným kruhom tam nie je preto, že postačuje robiť križovatke priepustnosť, je tam preto, lebo niekto nestíha vývoj s dobou!
Podobne šípkový semafór nad vozovkou s viacerými jazdnými pruhmi nie je nad križovatkou preto, že bývala kedysi upchatá!
Plný terč, v situácii ako je tam umiestnený dnes, je protiprávny, lebo vozovka má stavebne vytvorených viac pruhov. Plný terč je protiprávny, lebo podľa zákona nie zavedený v definíci dopravných značiek a tým pádom ako u zvislých značiek nemožno z neho vyvodzovať nadradenosť. Povedzme, že sa semafóry v zákone zmenili na dopravné zariadenia: zákon však nepozná stať, kde by tvrdil, že dopravné zariadenie má prednosť pred zvislým značením modrou tabuľou.
 
Hodnoť

signal S4

Na teba trubil vodič na plnú zelenú. Možno sa raz stretneš aj s vodičom co na teba bude trubit na plnú červenú. Dôvod? Veď predsa na druhej strane križovatky svieti zelená šípka vľavo a tá oznamuje vodicom že vľavo môžu ísť. Tak prečo by si mal stáť?
 

sever4040

Z dynamického hľadiska tento stav teoreticky môže nastať ak je plný zelený signál na vjazd do križovatky, pri ktorom svieti aj zelená šípka na opustenie križovatky a dôjde k zhasnutiu plného zeleného signálu a rozsvieteniu žltého signálu a krátko potom k zhasnutiu žltého signálu a rozsvieteniu červeného signálu, pričom zelená šípka na opustenie križovatky zhasne až následne.
.
V každom prípade tento stav znamená, že už nie je možný vjazd do križovatky, lebo na vjazde do nej nesvieti plný zelený signál, ale svieti plný červený signál a preto by nikto nemal vytrubovať na vodiča pred nim. Vjazd do križovatky červený signál je posunovateľný.
.
To že ešte nejakú sekundu svieti zelená šípka na opustenie križovatky je informácia pre vozidlá v križovatke aby urýchlene opustili jej priestor.
 


Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 2 226
  2. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 1 620
  3. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 1 355
  4. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 739
  5. Peter Cmorej: Pellegriniho vláda rozdala svojim v posledných dňoch ďalších 3,4 milióna € 671
  6. Eva Gallova: Vtipy o vlekároch 633
  7. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 613
  8. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 591
  9. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 544
  10. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 530

Rebríčky článkov


  1. Roman Hutira: Za pracovnou ponukou dnes sa zväčša skrýva kompromis na úkor peňazí, či pracovnej náplne.
  2. Štefan Vidlár: Hlasný Hlas
  3. Jozo Peric: Pfizer má vďaka prvenstvu pri vakcíne proti Covidu dobre našliapnuté
  4. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  5. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  6. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  7. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  8. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  9. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  10. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !


Už ste čítali?