Takze ak sa jedna o sluzobne auto firmy ktora sidli za znackou, ide o dopravnu obsluhu.
Ale ak ide o sukromne auto pracovnika takejto firmy, ten tam moze prist na dobu nevyhnutnu na nalozenie/vylozenie nakladu alebo nastupenie/vystupenie cestujucich.
Na ine ucely moze (podobne ako sa spomina v clanku) firma kupit vyhradene parkovacie miesto, cim by sa ale takyto pracovnik dostal do zvyhodnenej pozicie proti kolegom co prichadzaju napr. autobusom.
V tom tvrdení, že tam môže isť len služobné auta firmy, by som bol dosť opatrný. Zrejme nie je problém osadiť jednoznačné dopravné značenie. Napríklad zákaz státia pre všetkých, okrem vozidiel vo vlastníctve majiteľov nehnuteľností. Ale ak je bytový dom vo vlastníctve mesta, družstva atd. tak zákaz bude platiť pre byvajúcich. Zrejme riešením je vypracovať návrh na zmenu dopravného značenia s vyjadrením všetkých dotknutých a majiteľ komunikácie (parkoviska) požiada cestný správny organ o jeho schválenie. . Problém vidím v tom, že trvalým zahusťovaním novou výstavbou na úkor parkovacích miest, vzniká ich nedostatok a nastáva boj o každé volné miesto na parkovanie. Je chyba nie dopravných značiek a ich výklady, ale v riadení príslušnej samosprávy.
Ak je bytovy dom vo vlastnictve mesta, tak byvajuci mozu za znacku zakaz vjazdu okrem dopravnej obsluhy prejst, lebo maju za znackou bydlisko. Aj pri firmach je spominane sidlo. T.j. vztah sa nehodnoti podla toho ci nehnutelnost (dom, byt, nebytovy priestor) vlastnis, ale podla toho, ci ju uzivas (bydlisko, sidlo). Predpokladam ze v tomto kontexte je za sidlo povazovana aj prevadzka firmy, aj ked asi by bolo korektnejsie to v zakone uviest taxativne.
Vyčiarknuť ich môžete tak, že zmeníte legislatívu. Alebo osadiť ďalší zákaz s dodatkovou tabuľkou zákaz vjazdu zamestnancom firmy XY. Ale v takom prípade ak tam niekto býva a je súčasne aj pracujúci uvedenej firmy, má smolu.
Legislatíva nič nehovorí o tom, že vlastníkom auta musí byt predmetná osoba. Tak ako osoba bývajúca za značkou môže byť vlastníkom auta tak aj nemusí. Môže ho mať z požičovne, od známeho alebo v prenajme od lízingovej spoločnosti. Rozhodujúce je to, že za značkou býva, pritom nie je rozhodujúci trvalý alebo prechodný pobyt. V prípade konfliktu stačí dokázať že má prístup do nejakého bytu za značkou. To isté platí o vozidlo ktoré sa vzťahuje k spoločnosti, ktorá má za značkou sídlo. Nie je rozhodujúce či je auto vo vlastníctve právnickej osoby ktorá tam ma sídlo, alebo z požičovne alebo vozidlo zamestnanca. V prípade konfliktu musí osoba dokázať, že ma vzťah k spoločnosti, ktorá tam má sídlo. V praxi je to tak, že policajt zájde alebo zavolá na sekretariát, nadiktuje číslo vozidla a dostane odpoveď áno to auto patri k nám alebo nie to auto nie je od nás.
A ako firma moze vediet s akym autom som prisiel do prace? Ked tak moze policajt nadiktovat meno vodica a opytat sa ci tam pracuje. Je mozne ze pod pojmom sidlo sa v tomto kontexte mysli aj pracovisko, ale zda sa mi to chore ze to nie je v zakone uvedene taxativne.
Presne z tohoto dôvodu sa uvedená značka používa minimálne. Pokiaľ je tam dostatok miesta na parkovanie, problémy nevznikajú, lebo aj tak tam nejde parkovať niekto cudzí len tak. Keď miesta na parkovanie niet, tak tento problém nevyrieši žiadna dopravná značka, nanajvýš ho presunie o ulicu ďalej.
Akurat tu Vazoovu celkom uspesne kontroluju. Dodavatel tam musi ukazat doklad, ze ide nieco dodat. Farsky urad a obyvatelia musia autom vbehnut dnu do svojho dvora, lebo stat sa tam neda (kolaje elekticiek). Viem to preto lebo mna tam kontrolovala policia, ked sme vykladali technologicke zariadenie do jednej z buduv. Takze akurat na Vazoovej je znacka opodstatnena.
Naozaj?
Akosi nevidim zeby sa tam spominalo pracovisko, a uz vobec nic nespomina ani nedefinuje co znamena "v okoli".
Doplnenie
Ale ak ide o sukromne auto pracovnika takejto firmy, ten tam moze prist na dobu nevyhnutnu na nalozenie/vylozenie nakladu alebo nastupenie/vystupenie cestujucich.
Na ine ucely moze (podobne ako sa spomina v clanku) firma kupit vyhradene parkovacie miesto, cim by sa ale takyto pracovnik dostal do zvyhodnenej pozicie proti kolegom co prichadzaju napr. autobusom.
nezastávam sa, ale iba názor...
Dochádzanie do práce na služobnom aute je zvýhodnená pozícia, ale riešenie tohoto vzťahu by som ponechal výlučne na predmetnú firmu.
problém je inde
Zrejme riešením je vypracovať návrh na zmenu dopravného značenia s vyjadrením všetkých dotknutých a majiteľ komunikácie (parkoviska) požiada cestný správny organ o jeho schválenie.
.
Problém vidím v tom, že trvalým zahusťovaním novou výstavbou na úkor parkovacích miest, vzniká ich nedostatok a nastáva boj o každé volné miesto na parkovanie. Je chyba nie dopravných značiek a ich výklady, ale v riadení príslušnej samosprávy.
Predpokladam ze v tomto kontexte je za sidlo povazovana aj prevadzka firmy, aj ked asi by bolo korektnejsie to v zakone uviest taxativne.